opresterud Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Ser på dell sine sider, og ser på Inspiron 5150:Mobile Intel® Pentium® 4-prosessor 3,06 GHz med 512 Kb buffer og 533 MHz FSB Ser ut som det har kommet ja.. Ja derfor jeg spurte.. de skrev jo litt annet rart så who knows.. men jeg synes jeg har lest det så det stemmer nok.. nå er det bare å vente på HT, og evt 800 FSB.. på en P-M i tillegg.. gjerne 2GHz HT kommer aldri til å komme på P-M, funker ikke med den arkitekturen siden en P-M prosessor har en kort pipeline og færre/ingen (?) beregningsenheter som er duplisert. Dermed er det lite ressurser som er idle og som kan utnyttes ekstra. Er en grunn til at den bruker lite strøm... Selve Banias kjernen er vel nå strukket til det ytterste med 1.7GHz, evt. mulig den kunne strekkes til 2.0? Kommer uansett en ny Pentium-M kjerne snart som produseres på 90nm, og da kan farten skrus noe opp. Husker ikke navnet på den i farta. Lenke til kommentar
Geir L Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Joffer: Uff.. Høres ikke bra ut. Men du holder nok ut! Mye rart å lese i forumet.. Jeg kommer sikkert bare til å drømme om mobile prosessorer allikevel, så søvn blir vel oppskrytt. Good night! Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 19. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2003 Det du sier om HT på P-M høres logisk ut, desverre Anyway. banias er nok snart på sitt siste, men ny dothan (om jeg husker rett) tar banias videre med 90nm ja Men til daglig bruk så holder nok 1.3 GHz P-M med et ATI/NVidia kort ganske så lenge I hvertfall til dagens bruk.. men seff.. alle vil ha raskere stuff meg inkludert Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 I mine øyne er det først nå som HT har blitt implementert i (desktop) Pentium 4 at CPUen er ferdig slik den bør være. Før HT kom var det en del slakk i pipelinen ved kjøring av normal kode som ikke var spesielt optimalisert. P4 har en temmelig lang og kompleks pipeline. Men en downside med dette er at en P4 med HT kan brukes som en oppvarmingskilde i ett lite rom..... Det at Athlon bruker mye strøm er vel nå en myte uten særlig mye hold lengre. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 20. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2003 Ja det kan du si.. med 800 FSB og HT så har Intel rykket lfra AMD om du ser TP ratingen opp mot MHz til Intel.. synd AMD ikke har klart hjøyerer yelds og høyere MHz.. for Mhhøyere Mz mot Mhz er AMD kongen.. Operton viser jo det opp mot Xeon i server benchmarks.. Men at AMD bruker mye strøm er jo ingen myte.. bare det at Intel ikke gjør det.. for nå suger den unna strøm så det jomer Nok om det.. tror vi har kommet fram til at Dell har skrevet det litt klønete på sidene sine, med tanke på P4M.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå