M@R7!N Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hei godtfolk Har et problem hjemme. Har internett levert av lyse(30/30), hvor det er tre pcer koblet trådløst til nettverket til enhver tid. Problemet er at ingen av pcene får fullt signal på nettet, noe som resulterer i lavere hastighet enn vi betaler for(sist jeg sjekket sto det 25Mbit). Avstand til hjemmesentralen er heller ikke noe problem. På topp av dette er det umulig å streame filmer til PS3en, ettersom filmene bare begynner å hakke og stoppe opp Da lurer jeg på om hjemmesentralen virkelig duger(fikk ny nettopp, den gamle streiket) eller om vi må handle inn en ny og kraftigere ruter? Mvh Me Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Det er nok den trådløse routeren som er problemet ja. Med fiberlinje er det aldri linja som begrenser hastigheten. Man får sjelden den hastigheten som oppgis på trådløse nettverk, stort mer enn 25Mb tilhører sjeldenhetene på enkelte modeller. Og streaming av filmer (HD-filmer) har jeg personlig erfart at er håpløst over trådløst nettverk. Men det er ikke utenkelig at det blir bedre om du går til innkjøp av en nyere router som støtter n-standarden (300Mb). Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Hehe thanks, da er det slik jeg mistenkte ja Problemet med n-standaren er vel at laptopen osv ikke støtter dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå