Treningsmagasinet.no Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 I etterkant av Birkebeinerløpet fikk jeg problemer med høyre kne. Egentlig ikke rart, da joggeskoene ble funnet fram etter Birkebeinerrittet, og det ble tre intensive uker. Lav belastning første uka, hard andre uke og rolig tredje uke, dvs uka før løpet. Smertene er på utsiden av høyre kne, og en kompis påstod det var "runners knee". Jeg sliter med å løpe, og har ikke blitt spesielt bedre de siste ukene til tross for at jeg har vridd fokuset over på sykkel igjen.Hvordan kan jeg bli kvitt dette? Frykter at jeg vil miste mye kvalitetstrening pga dette. Les saken her Lenke til kommentar
Treningsmagasinet Gjest Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 har vært plaget av runners knee etter mye løping, ble utløst av et langt løp ala birken. Måtte gå baklengs ned trappene i perioder. Var hos vanlig lege som gav kortison, det holdt i 2 mnd! så gikk jeg til idrettslege, som satte meg igang med eksentrisk trening feks knebøy med et bein av gangen, ha hæl på to forholdvise tykke bøker gå rolig ned(det er det som er eksentrisk trening og ofte så vanskelig å finne gode øvelser for) til det andre kneet toucher bakken å så opp igjen, jeg tar 3 ganger 7. Det er jævl.... tungt og du blir støl i starten, men gir resultater etterhvert!! Jg kan løpe nå som før og kjenner jeg noe, så er det på med knebøy, tar gjerne øvelsen 1 til 2 ganger i uka året gjennom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg