anil3 Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Hei folkens. Har et Gainward GF3 Ti500 kort som BRÅKER mye. Har noen forslag til en annen viftetype uten så mye støy, alternativt er det mulig å ta viften av og erstatte den med en passiv kjøleblokk. Mener å ha lest et sted at viftene på mange grafikk kort er mye stasj fra produsentenes side? Setter pris på alle (seriøse selvfølgelig ) svar Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 stikk på www.microplex.no finn deg en Zalman heatpipe. les også testen her på overklokking.no Lenke til kommentar
Shybert Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Min erfaring er at viftene på skjermkort er alt for små til å gjøre noe stor jobb. Det eneste de duger til er å lage en sykelig irriterende lyd... Nå vannkjøler jeg mitt 9700 pro AIW, men jeg har god erfaring med å sette passiv kjøling på skjermkort. Det gamle geforce 2 ti kortet mitt har en skikkelig fet kjøleribbe jeg fant i kjellern, og det funker faktisk utrolig bra. Jeg har hørt fra flere at den muligens er "litt" stor, men den fikk nå plass på kortet og borte er den stygge lyden. Har du noen gamle aluminium/kobber blokker liggende er det bare å feste de på med litt termisk lim. Lenke til kommentar
shebban Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Eller bare ta av den lille bråkete vifta og feste en 80mm på kortet! Dette vil bråke mye mindre + at rammen og får bedre kjøling! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå