TE_Andersen Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ekstrem dybde blandet med ekstrem dedikasjon. Les hele saken Lenke til kommentar
Caleb Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Høres gøy ut, men tror ikke jeg skal begynne med no nytt mmo enda. Bra artikkel, var gøy å lese (men nå må jeg jobbe litt igjen ) Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Spennende lesning på vei til jobb =) takker takker. Kanskje jeg skal logge inn selv å sjekke litt. (har ikke vært inne der på rundt 2 mnd) =P Lenke til kommentar
morpheos Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det virker som om anmelderen trekker frem det komplekse og nødeløse EvE som noe negativt? Det er i alle fall noe som både spillere (vel, mange i alle fall) og utviklere trekker frem som noe av det positive med EvE. Fokuset på PvP, og at å dø faktisk har en konsekvens ut over det å løpe til liket sitt. For å sitere en av de sentrale community-ansatte i CCP: CCP Wrangler: "EVE is a dark and harsh world, you're supposed to feel a bit worried and slightly angry when you log in, you're not supposed to feel like you're logging in to a happy, happy, fluffy, fluffy lala land filled with fun and adventures, that's what hello kitty online is for." En annen kommentar: ser bildet du har av kartet, og hvis det er slik du bruker det så skjønner jeg at du ikke får så mye ut av det. Kartet er riktignok ikke det beste (in-game kartet i alle fall, men det finnes mange bra kart laget av spillerne (Ombey sitt, og dotlan) - men det kan bli mye bedre enn det du har hvis du customizer det litt Lenke til kommentar
Dimind_InnleggNO Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Er det pvp overalt, eller kan du velge om du skal innvolvere deg i pvp, enten ved å oppsøke områder eller er det egne pve-servere? Orker ikke konstant pvp :-) Lenke til kommentar
Licht Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Jeg tror det er sånn at sektorene går fra å være underlagt en form for intergalaktiske sheriffer som angriper bråkmakere, til fullstendig lovløse hvor man kan herje fritt, og det er den sterkestes (eller de mest tallrikes) rett som gjelder. De tidlige sektorene man besøker er forholdsvis trygge, men man må jo etter hvert ut av dem. EvE foregår kun på en server, så man kan ikke velge reglesett, det er ubegrenset FFA-PvP hele tiden. Endret 15. oktober 2009 av Zealuu Lenke til kommentar
morpheos Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Det er kun én server i Eve, og alle spiller på den. I utgangspunktet er det PvP overalt (bortsett fra når du er docket i stasjonen), men det er visse konsekvenser og begrensninger. Alle systemer (bortsett fra wormholes) i Eve er klassifisert i to områder, og tre klassifikasjoner. Empire er delt i to; high sec (systemer med sikkerhetsklassifikasjon 1.0 til 0.5), og low-sec (systemer med sikkerhetsklassifikasjon 0.4 til 0.1). I tillegg så er det området utenfor Empire (alle systemer her har sikkerhetsklassifikasjon 0.0). Empire kontrolleres av de fire imperiene, men er forskjellig i det at det i High-sec finnes et såkalt "politi" (CONCORD) som angriper deg dersom du angriper andre spillere (unntaket er hvis du er i krig mot et annet player corp eller allianse, eller hvis vedkommende er "lovløs"). Imidlertid betyr ikke dette at du er 100 % trygg. Det er et populært utsagn i Eve at CONCORD ikke gir noen beskyttelse, men at de sørger for konsekvenser. Dvs. at du er ikke usårbar i high sec, men det betyr at de som angriper deg vil miste skipet sitt (det er en exploit dersom du unngår dette) - unntaket er selvsagt i krig (at det er erklært krig mellom to allianser eller corporations. Såkalt "suicide ganking" er relativt populært, og går i hovedsak ut på å drepe skip som har verdifull last (typisk industrial ships) siden de har en viss sjanse for at noe av lasten overlever (og da kan plukkes opp). Regnestykket går opp i den grad det du mister er mindre verdt enn det du får som loot. I tillegg kommer low-sec (0.4 til 0.1), hvor det ikke er noe politi. Det er imidlertid en viss beskyttelse i sentry guns ved alle jump gates og stasjoner. Disse gjør en viss skade mot spillere som angriper andre (med mindre disse er lovløse eller man er i krig mot dem). De gir imidlertid ikke veldig bra beskyttelse, all den tid det er relativt enkelt å tanke skaden de gir med de fleste typer skip (unntaket er små skip). i 0.0-systemer er det fritt frem for alle og du kan drepe det du orker. Her er det i utgangspunktet bare spilerne selv som er politi. Wall of text, men TL;DR svar er: Ja, det er PvP overalt, men man kan til en viss grad unngå det ved å være smart. Endret 15. oktober 2009 av morpheos_ Lenke til kommentar
Dimind_InnleggNO Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Høres veldig greit ut, det var godt forklart. Men dersom annmelderen her, som hadde samlet opp en del penger, og endelig fått seg et bra skip blir angrepet, risikerer han da å miste skipet sitt og dermed være tilbake til utgangspunket, blakk og uten skip? Endret 15. oktober 2009 av Dimind Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Høres veldig greit ut, det var godt forklart. Men dersom annmelderen her, som hadde samlet opp en del penger, og endelig fått seg et bra skip blir angrepet, risikerer han da å miste skipet sitt og dermed være tilbake til utgangspunket, blakk og uten skip? Mister du skipet ditt så er det borte for alltid ja. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Høres veldig greit ut, det var godt forklart. Men dersom annmelderen her, som hadde samlet opp en del penger, og endelig fått seg et bra skip blir angrepet, risikerer han da å miste skipet sitt og dermed være tilbake til utgangspunket, blakk og uten skip? Ja han vil risikere å miste skipet som har en verdi, + alt av utstyr han har utstyrt skipet med og all lasten han har om bord. Det han også risikerer er å bli drept (at PODen som piloten sitter i inne i skipet blir skutt ned), da vil han enten: 1) bli transportert til en klinikk hvor han har kjøpt en klone, alt av skills som han har trent er som før 2) Hvis han ikke har oppgradert klonen, det vil si at klonen ikke takler like mange skill-poeng som han har. Si at han har 100 000 skill-poeng og klonen bare har kapasitet til å lagre 90 000, da vil han miste 10 000 poeng. Dette er i hvertfall sånn jeg har forstått at det fungerer Lenke til kommentar
Neosp Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Genialt spill. Har holdt på med dette siden februar 2004. Blir aldri lei, og det er alltid noe nytt å trene mot Lenke til kommentar
MardilVoronwe Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Nei, du mister ikke hele differansen når du dør, du mister 10% skill poeng fra det skillet du har investert mest tid i. Meget bra artikkel, håper flere får øynene opp for dette fantastiske spillet Husk at du kan laste ned en 14 dagers trial hvis du er nysgjerrig på spillet (21 dager hvis du får en invitasjon) BTW: Link til youtube funker ikke Lenke til kommentar
morpheos Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Nja, ikke helt. Det er forskjell på utstyr. Tech 1 skip kan forsikres, og gir som oftest ganske bra dekning på verdien av skipet. Tech 2 skip er derimot ikke like bra forsikring på, og heller ikke skip fra de ulike fraksjonene. Det samme gjelder utstyr. I forhold til hvis man mister pod'en/klonen, så mister man implants (kan ikke forsikres) og man kan miste en viss prosentandel av en skill med mindre man har oppdaterte kloner. I tillegg må (vel, bør) man kjøpe en ny klone. Så ja, man kan bli satt på "bar bakke", men det er ikke ofte det skjer. If you cant afford to loose it, don't fly it Lenke til kommentar
eindude Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 0.0 sec for the win ^^ Lenke til kommentar
Varrakk Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Fortsatt bare sett begynnelsen på EVE Du har ikke sett noe før du kommer til 0.0 med noen fleet fights under beltet Lenke til kommentar
GenRabbit Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Drake ftw, gjør missions LV4 i fleng med en alt i en Drake nummer 2, og en alt nummer 2 som salvager bak. Eve er helt konge og det eneste mmorpg spillet som har klart å holde meg busy over et år. Kanskje med unntak av Guildwars som jeg og spilte en stund. Og 1 Desember kommer Dominion med planetary grafikk. Mye å se frem til fremover altså.. Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Ja, fordi planetgrafikk er hovedpoenget med Dominion :rolleyes: Lenke til kommentar
GenRabbit Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Ja, fordi planetgrafikk er hovedpoenget med Dominion :rolleyes: Det er det ikke, men det er en av de tingene jeg ser frem til, litt mer levende planeter rundt. Av nytt er visst nye skip, T3 fregatter, nye missions og en masse forbedringer til Sovereignity systemet. Plus Titans jekkes ned. Endret 18. oktober 2009 av GenRabbit Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Er vel sov og supercap forandringene folk ser mest fram til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå