Gå til innhold

Gamer.no: Forslag: Ønske om profilsider for spillutviklere og -utgivere


Anbefalte innlegg

Hei, er det noe jeg alltid har savnet på produktsidene både i deres nye versjon og i deres tidligere samarbeid er det at det ikke er noen enkel måte å finne frem til artikler eller spill som er knyttet opp mot spesifikke utgivere eller utviklere. Det kan jo hende dere har funnet ut at dere ikke ønsker dette, men hva er eventuelt begrunnelsen?

 

Ideen er enkelt nok at dere kan ha utvikler-/og utgiversider med noe ala samme oppsett som produktsidene for spill. Litt generell informasjon om selskapene, når de ble startet osv. hvilke spill de har kommet med (av de som ligger i deres produktdatabase) og at evt. utgiver/utvikler-saker blir spesielt vist frem. Eksempler på slike saker er at Funcom måtte kutte i antall stillinger, eller at Ensemble Studios ble nedlagt. Vanlige saker som er knyttet til spill som utvikler eller utgiver har kommet med kan og bli viet plass her, men ser for meg at dette skal være skilt ut til egen kolonne, for å skille mellom spillrelaterte saker og mer direkte utviklerreleaterte saker.

 

På en slik side kan det og være morsomt om dere for eksempel drar frem ting som "Av spillene fra XXX vi har anmeldt likte vi best AAA og CCC som fikk 9/10. Spillet vi likte aller minst var BBB med 4/10. Gjennomsnittskarakten på spillene vi har anmeldt fra denne utvikleren er 7.3. Mest omdiskuterte omtale var omtalen av BBB som har 193 kommentarer".

 

Andre måter dere kan gjøre det på er jo at karakterene på spillene uantsett kan være lett synlig i oversikten over spillene som utviklerne har gitt ut. Da kan det legges til enkle sorteringsmuligheter for å sortere etter karakter eller antall kommentarer på artikkeltråd.

 

Prøver bare å komme med mange ideer å jobbe med her ;)

 

Disse sidene tenkte jeg kunne være tilgjengelig ved at utvikler- og utgivernavene på spillenes produktside og i høyremenyen på saker er klikkbare.

 

Har forresten foreslått dette tidligere når dere var under Edda Media, så flere ideer og kanskje mer forklaring rundt hva jeg tenker finner dere her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=693055

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange takk for herlige innspill!

 

En av de viktigste grunnene til at det har tid å re-lansere de gamle tjenestene, er at vi ønsket å bruke mye tid på å tenke frem alle tenkelige bruksområder for fremtidens Gamer.no.

 

Som et resultat av det arbeidet har vi de siste 10 månedene utviklet en svært robust og dynamisk teknisk plattform, slik at det blir enklere å utvikle og utvide konseptet i henhold til våre langsiktige ambisjoner.

 

Alt det du lister opp her er blant de elementene vi ønsker å tilby, og det er allerede lagt inn støtte for disse ideene i systemet vårt. Det er likevel litt vanskelig for meg å si nøyaktig når vi lanserer noe av dette, ettersom det er mange andre ting som bør forbedres eller rulles ut i tiden fremover.

Lenke til kommentar

Flott, gleder meg til det en gang kommer! Glemte selvfølgelig å nevne at jeg setter stor pris på - og er imponert over hva dere har fått til på Gamer.no teknisk sett siden februar, send mine beste hilsener til de som utvikler publiseringsløsningen deres, er jo et imponerende stykke arbeid allerede. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...