Gå til innhold

Problem ved avspilling av DVD!

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke spilt av DVD filmer på Pc'n. Har en Samsung DVD Rom.. De filmene jeg har har vært i Xboxen men det har vel ingen betydning?

Det som skjer er at det ikke skjer noe i det hele tatt, putter i DVD'n og det skjer ingenting DVD rommen vil ikke lese av registrere at det er no der i det hele tatt og jeg får beskjed om at det ikke er no inni G:

Hva er det som er feilen her? Det har virka før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du ser på disken i windows utforskeren, ser du noe der da, burte vise minst 2 mapper en audio... og en video...

Hvis den ikke får kontakt der, prøv med en cd-rom i spillern, hvis den ikke får kontakt der hellers, så prøv å installer en gang til, og sjekk alle tilkoplinger.

Hvis den tar cd-romen, er du sikker på at det er en DVD-rom (kanskje litt dumt å spørre, men det finnes altfor mange idioter der ute. Men jeg er sikker på at du har en DVD-rom, ikke bli fornærmet).

Jeg har selv hatt ett problem med avspilling av dvd-filmer på PCen, men den tok i hvertfall imot disken, men det var noe software feil på de spillerne jeg brukte, dette ordnet seg når jeg la inn WinDVD

Lenke til kommentar

Ja har 3 filmer.. alle er originale. Hehe ja det er DVD rom. Alle andre slags cd vil den ta. Spill og musikk cd'r. Men ikke DVD plater.. Det virka før. Alle filmene virka før de har vært i Xboxen og nå så virker det ikke :(

Kan det ha noe med det å gjøre? Drivere å sånt da vil det hjelpe? Eller kanskje en formatering?

Lenke til kommentar
Ja har 3 filmer.. alle er originale. Hehe ja det er DVD rom. Alle andre slags cd vil den ta. Spill og musikk cd'r. Men ikke DVD plater.. Det virka før. Alle filmene virka før de har vært i Xboxen og nå så virker det ikke :(

Kan det ha noe med det å gjøre? Drivere å sånt da vil det hjelpe? Eller kanskje en formatering?

Hvis du ikke får lest av dvd'en så vil nok ikke drivere eller formatering virke.

Siden den bare leser cd'er så virker ihvertfall den ene laseren i dvd-romen din. Så enten er dvd laseren inne i dvd'en din ødelagt, eller så trenger den en rens.

Skjedde akkurat det samme med min gamle pc. Compaq dvd-romen ble bare dårligere og dårligere til å lese av dvd, selv om den leste cder perfekt. Jeg har ikke prøvd å rense den, men da jeg fikk dvd brennern min i den gamle compaqen så virka dvd perfekt (med dvd-brennern altså).

Er dvd-rommen din gammel sånn som min?

Lenke til kommentar
Hadde samme problem da jeg innstallerte en samsung DVD-ROM i PCen til foreldra mine. Den spillte av allt unntatt DVD. Det jeg gjorde var å avinstallere DVD-ROMen, restarte maskina, så installere på nytt. Dermed virket den helt perfekt. :)
Mener du avinnstalere software eller dvd-rom?
Lenke til kommentar
Avinstallere software ja. Feks i XP gå inn på system, maskinvare, enhetsbehandling, høyreklikk DVD-ROM og velg avinnstaller. Reboot, og den installerer seg selv igjen. Lykke til :)

Det funka dårlig :( Får prøve med rens...

Eller kanskje du rett og slett må punge ut med en ny dvd-rom eller gå på garantien.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...