mcgroven Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Nye millioner i potten for norske utviklere. Les hele saken Lenke til kommentar
OlavHelland Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Sverigje har fortsatt mange store utviklere, men etter at Deadline la ned er IO Interactive den eneste store AAA utvikleren igjen i Danmark. Lenke til kommentar
Elgen_InnleggNO Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Etter sammenslåingen med Norsk filminstitutt og norsk filmutvikling disponerer filmfondet så vidt jeg har forstått over 300 millioner i året i tilskuddsmidler. Syns det er for dårlig at kun 13 av disse millionene er øremerket spill, med tanke på hvor stor spillindustrien har vokst seg internasjonalt de siste ti årene... Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Vel. Nå må du ikke glemme at filmbransjen i Norge har bestemt seg for å pumpe ut minst to andre verdenskrig-filmer i året da. Men ja. Er enig i at de kunne brukt litt fler av de 300 millionene de har til rådighet på norske spillprosjekter. Spill-industrien har langt større omsetning enn både film og musikkbransjen. Spillbransjen er blitt den kanskje desidert største underholdningsbransjen. Skjønner da ikke hvorfor filmfondet ikke satser mer på spill. Vel vel. Spill som seriøs underholdning er vel kanskje et litt nytt konsept enda. Får gi dem noen år på å oppfatte utviklingen. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Ikke nok med det, mesteparten havner vel i hendene på FunCom uansett. Lenke til kommentar
Millha Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Utfra forholdene så er det ikke så mye som FUNCOM får tror jeg. Kansje noe men ikke alt. Lenke til kommentar
OlavHelland Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Ikke nok med det, mesteparten havner vel i hendene på FunCom uansett. Siden 2004 har filmfondet delt ut litt over 40 millioner kroner til spillproduksjon. Av de har Funcom motat til sammen 6 millioner til støtte for prosjektene: Drømmefall, Drømmefall kappitler, Heltenes Mønstring og Monsterhelter. mer detaljer finner du på fimlfondets nettsider Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Synd at jeg ikke får noen av de pengene så sannt jeg ikke blir ferdig med mine studier fær om noen år :/ Lenke til kommentar
JoanTheMan Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Veldig skuffende. Men grunnen er nok som vanlig inkompetente penge utdelere som ikke har sett utviklingen til spillmediet som i dag er det største og mest betydningsfulle. Jeg gidder ikke å søke opp kilder som bekrefter dette, men jeg håper at alle som ikke har gjemt seg under en stein hele sitt liv har fått med seg dette. Lenke til kommentar
RipeX Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg utvilker flashspill på hobbybasis. Kan ikke jeg få noen millioner? B) Lenke til kommentar
OlavHelland Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg utvilker flashspill på hobbybasis. Kan ikke jeg få noen millioner? B) du kan jo søke om det.... Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Kan noen fortelle meg hvor dere har det fra at spill er størst? Blir størst, mest sannsynlig. Men enn så lenge er film større såvidt det er meg bekjent. Håper det kan bli noen skikkelige godbiter utav dette, funcom kunne fått litt de og om de brukte det på noe annet enn "fadesen som ikke skal nevnes". De har tross alt en viss annen spill serie som er av ett helt annet kaliber Lenke til kommentar
Elgen_InnleggNO Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Spillbransjen er omtrent like stor som filmbransjen, på verdensbasis. Og ser man på bruksmønsteret til unge forbrukere er det rimelig å tro spillbransjen vil være mye større om 10 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå