Gå til innhold

Noen som har det transfer kittet?


lonnj89

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Et lite tips, beklager om det er nevnt før...

 

Med alle nye originale 360 disker som selges, stort sett 250gb, ligger overføringskabelen inkludert. Denne er bare praktisk for å spare litt tid.

 

Med mindre du skal overføre installerte spill fra plate (hvorfor?), eller en idiotisk mengde arcade spill, gjør du denne prosessen like enkelt med en USB brikke som mellomledd.

Endret av Ellusion
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann... Snakka nettopp med Microsoft kundeservice og forhørte meg om transfer-kit. Fikk beskjed om at det kunne han ordne, men det kostet penger. Han tipset meg dog om at jeg kunne bruke en ekstern HD eller USB-penn om jeg hadde det. Jeg spurte da om xboxen laget en egen partisjon eller om jeg måtte formatere hele skiten. Fikk svar om at formatering ikke var nødvendig, dersom det var plass nok fra før.

 

Det første jeg fikk melding om da jeg forsøkte å kople min eksterne HD til Xbox'en, var at jeg måtte formatere harddisken....Og det er nok av ledig plass på den.

 

Jippi for xbox-kundeservice sier jeg bare!

 

Dersom noen vil låne meg et transfer-kit for 20GB -> 120GB så mottar jeg med takk :) Bare send meg PM med kontonr. så overfører jeg penger for frakt så fort som mulig, og sender svar tilbake med navn og adresse som det skal sendes til. ( 20 GB tilhører en Premium jeg brukte tidligere, 120GB fulgte med en Elite som jeg bruker nå. Dersom det har noen betydning)

 

På forhånd takk :D

 

Morgan

Endret av MoggeKa
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er veldig enkelt nå. Kjøp en passe stor USB-minnebrikke, evt bruk en du har liggende. La xboxen klargjøre den som minnekort, flytt deretter hele profilen din med savegames og whatnot over på minnebrikken (ikke kopier, da får du problemer med de tingene som kun kan flyttes, f.eks savegames for Mass Effect 1). Så setter du inn den nye harddisken, og så flytter du alt fra USB-minnet til harddisken. Og når alt det er gjort kan du bruke USB-minnet ditt som vanlig. Bare slett xbox-filene fra den først. :)

 

Det var det jeg gjorde når DVD-drevet på min gamle lanseringsdag-xbox røyk og jeg måtte kjøpe en ny.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Drit i kablene, bruk USB-stick. Det meste av det som ligger på disk er ting man enten kan laste ned eller installere på nytt. Det er egentlig bare savegames man trenger å kopiere.

 

Mener å huske at overføringskablene bare kunne brukes en gang (!), men arrester meg gjerne hvis jeg tar feil på det.

Lenke til kommentar

Nei, man kan bruke kablene så mange ganger man ønsker. Jeg skjønner ikke hvor alle får det ifra at man kun kan bruke de en gang. Det er en kabel. Den blir ikke spontant antent etter første gang man bruker den. Selv lurer jeg på om jeg skal kjøre USB-pinne eller kabel. USB-pinne kan jeg gjøre med en gang, men det er noe dritt å finne og laste ned alt på nytt. Kabel må jeg vente litt på, men jeg får til gjengjeld flyttet alt over uten at jeg trenger å laste ned en eneste kB i ettertid.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det grøss? Alt du egentlig trenger er Profilen din, Game Saves. Det fører du over på 10min, å når du skal ha det tilbake på konsollen velger du å føre over alt. Dette tok meg 15min sikkert. Du må ikke ha alt du har lastet ned av filmer osv. Det kan du uansett laste ned på nytt ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ser det med engangs bruk av kittet er ""sterkt"" misforstått her på forumet :D

 

hva ms mener er at du kun en gang pr år kan overføre ditt innhold fra en hdd til en annen hdd

 

merkverdig konsept egentlig :rolleyes: (mulig det går ann å jukse med tidsinstillingen på boxen)

 

xSAMCOx på live

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...