Vegar Jansen Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Et kjøp i "feil" butikk kan gjøre at minnekortet blir mer enn dobbelt så dyrt. Les saken her Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Kjøpte 16G CF kort via Lefdal Collect@Store. Fikk dette for under halve prisen i forhold til butikkpris. Det paradoksale var at kortet ble hentet ut av butikken mens jeg ventet.... Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hadde det ikke vært naturlig å skrive hvor navn på butikk hvor det var dyrest/billigst? Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 "Skal du for eksempel bare ta bilder med det lille kompaktkameraet ditt er det lite poeng i å legge penger i et kjapt kort" Her må man jo ta hensyn til bufferminne på kameraet da - selv kompaktkamera, som jo er svært avanserte nå, har nytte av et kort som lagrer raskt. Jeg har selv både et Nikon D200 og et Olympus Though 8000 - jeg doblet hastigheten på lagringen på å doble hastigheten på kortet og ergo kan jeg ta bilder raskere. Jeg er også enig i at man gjerne kan vise til hvilke butikker som hadde de beste prisene, men samtidig gjøre oppmerksom på at prisene varierer ukentlig på prisnivået, for det gjør det. Lenke til kommentar
Vegar Jansen Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 "Skal du for eksempel bare ta bilder med det lille kompaktkameraet ditt er det lite poeng i å legge penger i et kjapt kort" Her må man jo ta hensyn til bufferminne på kameraet da - selv kompaktkamera, som jo er svært avanserte nå, har nytte av et kort som lagrer raskt. Jeg har selv både et Nikon D200 og et Olympus Though 8000 - jeg doblet hastigheten på lagringen på å doble hastigheten på kortet og ergo kan jeg ta bilder raskere. Her er jeg for så vidt enig. Har man et avansert kamera og sysler litt med seriefotografi (eller har mulighet for HD-video) det et godt poeng å styre unna de tregeste kortene - noe jeg også nevnte i minnekortguiden. Skal prøve å få det litt bedre fram. Når det gjelder hvilke butikker som er dyrest/billigst får du den ferskeste oversikten ved å klikke på de enkelte produktlenkene. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Elkjøp har veldig dyre minnekort og USB-Minnepinner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg