Gå til innhold

Store prisforskjeller på minnekort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Skal du for eksempel bare ta bilder med det lille kompaktkameraet ditt er det lite poeng i å legge penger i et kjapt kort"

Her må man jo ta hensyn til bufferminne på kameraet da - selv kompaktkamera, som jo er svært avanserte nå, har nytte av et kort som lagrer raskt.

Jeg har selv både et Nikon D200 og et Olympus Though 8000 - jeg doblet hastigheten på lagringen på å doble hastigheten på kortet og ergo kan jeg ta bilder raskere.

Jeg er også enig i at man gjerne kan vise til hvilke butikker som hadde de beste prisene, men samtidig gjøre oppmerksom på at prisene varierer ukentlig på prisnivået, for det gjør det.

Lenke til kommentar

"Skal du for eksempel bare ta bilder med det lille kompaktkameraet ditt er det lite poeng i å legge penger i et kjapt kort"

Her må man jo ta hensyn til bufferminne på kameraet da - selv kompaktkamera, som jo er svært avanserte nå, har nytte av et kort som lagrer raskt.

Jeg har selv både et Nikon D200 og et Olympus Though 8000 - jeg doblet hastigheten på lagringen på å doble hastigheten på kortet og ergo kan jeg ta bilder raskere.

Her er jeg for så vidt enig. Har man et avansert kamera og sysler litt med seriefotografi (eller har mulighet for HD-video) det et godt poeng å styre unna de tregeste kortene - noe jeg også nevnte i minnekortguiden. Skal prøve å få det litt bedre fram.

Når det gjelder hvilke butikker som er dyrest/billigst får du den ferskeste oversikten ved å klikke på de enkelte produktlenkene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...