Gå til innhold

Bør jeg få raskere nett eller er det perfekt?

Anbefalte innlegg

Hallo,vi har 2 PC'er hjemme. Den ene er stasjonær som jeg bruker til alt mulig og den andre er bærbar som min bror studerer på. Så har vi en PS3 (brukes til gaming når vi har lyst til og spille online :p). Leverandøren er NextGentel ADSL 4500 MEGA(er det Next1?). Her har du hastigheten på nette mitt :

590279711.png

Bør jeg få bedre nett?,eller er dette helt perfekt til 2 manns PC + PS3?. Min bror får tilbud fra Elkjøp ,om at han kan betale 200kr i mnd for nextgentel 20mbits linje(han jobber på elkjøp,så hvis han slutter må vi betale vanlig pris). Syns dokker at det nette jeg har nå funker til alt mulig?. Eller er det best og skaffe seg 20mbits linje nå?, og når han slutter på elkjøp....så kan vi bare gå tilbake til 5mbits linjen. Jeg har trådløs modem fra inteno(bruker kabel til stasjonær). Kanskje litt dårlig forklart. Men det jeg prøver og si er at om nette mitt funker til alt mulig?. Hva hadde dokker gjort? brukt 20mbits linjen i 3 år? eller bare brukt det nette du har nå?.

SISTE SPØRSMÅL SOM ER GANSKE VIKTIG!!!

---------------------------------------

Kan Utorrent fu*** opp nette sånn at jeg må ta av strømmen på modemet og slå det på på nytt?. Siden jeg fikk en sånn problem idag,jeg måtte update utorrent,men gadd ikke så lastet jeg bare ned noe(ikke noe virus). Så stoppet nette og funke.... er dette noe helt vanlig eller er det pga jeg ikke updatet utorrent?

Takker for seriøse svar og ha en god kveld folkens :)

Mvh ismo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utifra speedtesten så ser det jo ut til at du faktisk får noe mer enn du skal ha, og det i seg selv er positivt. (men tester i USA kan være unøyaktige for oss, prøv gjerne tptest.se som vil gi et mer reelt resultat)

Om du trenger bedre nett er jo noe du selv må avgjøre utifra behov, men om du kan få det tilbudet det er snakk om ville jeg nok tatt det og eventuelt nedgradert om du ikke lenger kan få det tilbudet.

Selv sitter jeg på 10Mbit med 2-3 PC'er og synes det er mer enn nok, har ikke hastverk når jeg laster ned ting så om det tar 30 minutter i stedet for 10 minutter har ingen betydning.

Jeg spiller ikke online riktignok, så jeg skal ikke uttale meg med spilling.

Du kan også på enkelte routere styre båndbredden som tildeles hver enkelt enhet som er tilkoblet, eventuelt så får du software som kan styre trafikken. (eks. Netlimiter)

Dette kan være praktisk for å tildele mer båndbredde til PS3 når dere skal spille.

Og så det viktigste spørsmålet ditt:

Torrents kan så absolutt F**K'e til router slik at denne må restartes om du har for mange tilkoblinger. Det kan være greit å sette opp maks antall tilkoblinger i innstillingene i torrent-klienten du bruker.

Håper du fikk svarene du var ute etter :)

Lenke til kommentar

Til online-spilling skal du hvertfall ikke trenge noe mer. Hadde 3 Mb/s før, og nå har jeg 10 mb/s, kan ikke si at jeg merker noe særlig forskjell.

Det med Utorrent: Hadde samme problemet på den gamle routeren min, når jeg lastet ned noe, så ble modemet overbelastet og slo seg av. Måtte da ta kontakten ut og inn for å få det til å funke igjen. Hjalp ikke å sette ned antallet tilkoblinger eller noe. Prøvde andre torrentprogrammer og. Har nå kjøpt en Dlink-router og alt er stabilt som fjell :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til online-spilling skal du hvertfall ikke trenge noe mer. Hadde 3 Mb/s før, og nå har jeg 10 mb/s, kan ikke si at jeg merker noe særlig forskjell.

Det med Utorrent: Hadde samme problemet på den gamle routeren min, når jeg lastet ned noe, så ble modemet overbelastet og slo seg av. Måtte da ta kontakten ut og inn for å få det til å funke igjen. Hjalp ikke å sette ned antallet tilkoblinger eller noe. Prøvde andre torrentprogrammer og. Har nå kjøpt en Dlink-router og alt er stabilt som fjell :)

Er ikke snakk om antall tilkoblinger, men hvor lenge routeren skal lagre på halvåpne tilkoblinger ;)

Det eneste som hadde vært ett "problem" hos trådstarter for min del hadde vært opphastigheten. Om denne ikke er vesentlig bedre på 20mbit linja hadde jeg ikke brydd meg med det.

Om OP trenger mer opphastighet er noe annet igjen da...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...