V. Haugen Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Her får du forklaring på hvorfor hver Premier League-kamp koster 159 kroner på web-TV. Les saken her Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Makan til arroganse! Engh slår meg som lite interessert i å forklare prisnivået og heller opptatt av PR for Canal+. Mange ønsker gjerne ikke å okkupere tven for samboer i mange timer hver helg, og ser på pcen som et utmerket sted å nyte ett par kamper i uka. Med prisen Canal+ skal ha blir det jo helt uaktuelt. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Sitat: "- Sportsrettigheter har en høy pris og spesielt Premier League ? verdens beste fotballiga. Prisene på Csports er satt etter en helhetsvurdering og for å utnytte rettighetene for Premier League på best mulig måte, sier PR-ansvarlig Nina Engh i Canal+ til Teknofil.no." Dette er jo et rent politikersvar. Uttrykket "helhetsvurdering" brukes bare når man ikke har andre gode argumenter for hånden. At det ønsker å utnytte rettighetene på en best mulig måte er ikke så rart siden de ønsker å tjene mest mulig penger. Dette er helt ok, men kanskje de ville utnyttet rettighetene enda bedre ved å senke prisen litt. En løsning med rabatter for oss som allerede betaler månedsavgift, ville jo gitt enda mer penger i kassen siden de da ikke mister eksisterende kunder. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hehe...dette er bare tragisk!! Minner meg om alt annet som man ønsker at skal utføres på lovlig vis, men som enten piratkopieres eller streames ulovlig. Helt utrolig at alle bransjer som forsøker å vise eller selge digitalt innhold i Norge er ute etter å utnytte sluttkunden. Dette for meg er en sak for forbrukerrådet. Man har jo selvfølgelig mulighet til ikke å betale og benytte tjenesten og da heller foreta ulovlige valg. Må bare spørre. Finnes det i realiteten et valg? Se kampen gratis eller betale 159 kr? En annen sak jeg lurer på er hvordan de kan ta 239 kr eller hva det er for en mnd og 159 kr for 1 kamp? Her lukter det svindel lang vei! Håkis. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 dette er dårlig av canal pluss!!! MAKAN!!! Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Synes 159 kroner per kamp er nær sagt en pervers pris! Hadde vært mye bedre om prisen var rundt 40-50 kroner per kamp. Mange flere ville da betalt for å se den ene kampen, for prisen hadde nemlig vært overkommelig. Desto lavere pris, desto høyere interesse. For 159 kroner kan man jo heller dra og se en film på kino og fortsatt ha litt penger igjen til snacks.. Utrolig at det eneste selskaper nå til dags tenker på er å gni så mye penger ut av folk som mulig. Dette gjelder også musikkbransjen, for den saks skyld. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Klikket meg inn på Canal+ idag og tenkte å se liverpool - united, men 159 per kamp er rett og slett en latterlig pris og helt uaktuelt. Da bruker jeg heller en gratis og ulovlig løsning. Ryk og reis Canal +! Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 159,- er alt for mye for denne tjenesten. Prøvde den en gang, og aldi mer. Dårlig kvelitet og det stoppet opp flere ganger under kampen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg