Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke ADSL til å fungere

Anbefalte innlegg

Bestilte gjør-det-selv ADSL pakke fra Telenor og koblet opp den. Det har vært en fyr fra Telenor her og klargjort linjen og jeg er 99,9% sikker på at alt er riktig koblet. Likevel fungerer det ikke. Når jeg prøver å koble til får jeg beskjed om at jeg enten har valgt feil bylinjenummer eller har feil driver for tilkobling. Det står atr jeg skal trykke endre for å kontrollere om det er riktig innstilt, men hvis jeg gjør det får jeg bare mulighet til å endre antall sekunder før jeg skal kobles ned ved inaktivitet... Hva skal jeg gjøre??? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm, litt merkelig, hva skjer hvis du sette i nettverkskabel da, i maskina di? vanligvis så skal det komme opp et lite vindu med en eller to skjermer på. helt nederst i høyre gjørne. har du prøvd å bruke ADSL plata som fulgte med? bruker aldri den selv men.

har du satt maskina til å motta automatisk IP?

er mest vant til å gjøre det i nettverk å der går det ganske greit, hvis jeg reinstallerer windows, så er det bare å sette opp netverks instillingene å skrive inn arbeidsgruppa å når installasjonen er ferdig så er jeg rett på nett.

men, som jeg husker før vi hadde nettverk så måtte man opprette en internet kobling ja.

du trykker på veiviser for ny tilkobling, neste, koble til internet, så skal du vel være på nett tror jeg, hvis du skriver inn brukernavn å passord rett.

Lenke til kommentar

oi, du viste ikke det. ok, for å gjør dette så må du hvis du allerede har oppretta en internet tilkobling så trykker du på egenskaper for denne og å merker der som det står Internett-protokoll (TCP/IP å trykker på egenskaper for denne. da skal det komme opp et vindu som det står Motta IP-adresse automatisk og Bruk følgende IP-adresse. du skal hake av der som det står Motta IP-adresse automatisk. så trykker du ok. da har du automatisk ip.

hvis dette går bra å du har alt det der klart, men fortsatt ikke kommer på nett så kan du prøve dette: hvis du bruker XP så kan du. trykke på start knappen som er nederst i venstre gjerne, så trykker du kjør. der skriver du cmd å trykker enter.

da kommer du til en kommandolinje eller ledeteksten som det også heter. der skriver du først ipconfig se hva som skjer da. hvis dette funker å du har ip adresse så skriver du ping www.vg.no f. eks da finner du ut om du har nett eller ikke.

håper dette hjalp deg litt videre.

Lenke til kommentar
du kan ikke koble på samme dag som du får pakken

jg måtte vente 6-7 dager før jg kunne. du får et brev senere hvor d står når du kan kople på første gangen.

vet, men fyren fra telenor har vært her og ordna og alt skulle være klart...

Lenke til kommentar

ringer du supporten så fikser de dette på under 5min.

Jeg tror løsningen er så enkel som å

-avinstallere adsl

-sett opp ny oppkobling i windows med pppoe

+slå/på modem

har du winXP så er det bare å kjøre den veivisern som ligger inne i nettverkstilkoblinger..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...