The Minion Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hei Jeg tenkte jeg skulle starte denne tråden fordi jeg lurer på hvilke nettleser som er best, har søkt litt rundt og det ser ut som det er Firefox og Opera som er favorittene, men hvilken synes dere er best? Jeg bruker både Firefox og Opera. Har ikke bestemt meg for hvilken jeg skal bruke fast. På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
Laland Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg bruker Firefox på grunn av de tusenvis av utvidelsene som finnes. Personliggjøring av små enkle ting som twitter, synkronisering av bokmerker, passord og brukernavn samt IEtab for å 'emulere' Internet Explorer er grunner nok for meg til å holde meg til ildreven. Chrome, Safari og Opera har sikkert sine fordeler de også, men når en er vandt med noe er det ikke alltid så greit å bytte det ut. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Interessant tråd, vurderer selv å bytte nettleser fortløpende men jeg får aldri bestemt meg for hva jeg skal bytte til. Burker nå IE 8, og er fornøyd med den. @Laland, hva tjener man på ved å emulere Internet Explorer hvis du heller bruker en annen nettleser? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Det er noen sider som "trenger" IE. Microsoft sine sider f.eks er vel veldig lystne på at de bli lest av IE tror jeg, uten at det er noen særlige problemer å lese dem med noen annen nettleser. Selv bruker jeg Firefox av den enkle grunn at det finnes en addon til mer eller mindre alt jeg kan ønske meg i nettleseren min. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Firefox bruker jeg, av grunnene over meg. Lenke til kommentar
psyched Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 IE har en annen standar en de andre nettlesrne. Derfor må de som lager nettsider ha masse arbeid med og lage til 2 standarer. Derfor bør du velge hva du vil bortsett fra IE Lenke til kommentar
Miles Teg Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Bruker Opera til surfing, mens Firefox brukes til jobb pga Firebug (et must om du driver med web). Helvetes møkka-IE (6,7,8) brukes kun når ting må feiltestes før prod. Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Her er nettleserfordelingen blant Gamer.no-leserne den siste måneden: 1. Firefox 45,68 % 2. Internet Explorer 23,79 % 3. Opera 15,50 % 4. Chrome 8,42 % 5. Safari 5,89 % 6. Playstation 3 0,22 % 7. Mozilla 0,19 % 8. Opera Mini 0,19 % Overraskende mye Firefox må jeg si.. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Overraskende lite Opera må jeg si.. Trodde virkelig at folk som hang på nettet og var kule visste bedre enn å bruke IE, og da er jo Opera og Firefox de to store alternativene. Firefox har jo nærmere 50%, men at Opera lå på under 25% var litt sjokk. Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Jeg tror mange bruker Firefox fordi den har et så rikt utvalg av addons. Jeg bruker ikke addons hele tiden, men det at jeg trenger det innimellom gjør at jeg bruker Firefox (nesten) alltid. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg var Firefox "fanboy" før i tiden, men byttet til Chrome for en stund siden. Er strålende fornøyd. Ikke bare er det den raskeste nettleseren, den er også veldig enkel og "clean" å bruke. Nå har jeg aldri rotet rundt med addons, så jeg vet ikke hvordan det er på den fronten. Men Chrome er en veldig god og brukervennlig nettleser. Tror grunnet til at det er så få som bruker den er fordi det er så få som har fått øynene opp for den enda. Lenke til kommentar
Tore_InnleggNO Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Jeg bruker Firefox, rett og slett fordi jeg er blitt avhengig av endel addons jeg ikke kan tenke meg å smurfe uten... Har prøvd Crome, Safari, Opera men faller alltid tilbake på Firefox.. Firefox 3.5.X er såpass kjapp at det er ikke noe å tenke på engang... På en side jeg har tilgang til statistikken på, hvor det er "vanlige" folk som er innpå å ikke Nerder og Gamere så er det dessverre slik : 48% Explorer 42% Firefox 4% Navigator 2% Crome 2% Opera 0,3% Navigator Resten er ukjent, booter osv Statistikken gjelder 1,2millioner requests siden Juni 2006 å til i dag... Så om man hadde resatt statistikken så vil jeg tro den hadde sett veldig anderledes ut, iom. at Firefox er blitt almen kjent og akseptert... Selv mine foreldre og farmor bruker Firefox (av tvang).. Endret 11. oktober 2009 av Tore Lenke til kommentar
The Minion Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg byttet fra FF til Opera pga. at jeg synes det er en grei og rask nettleser. Den er vel også en av de tryggeste. IE er derimot ikke trygg overhode, den tilater alle pop-ups og instalerer i mye rart i bakgrunnen uten å spørre.Jeg vet ikke om dette er sant, men mener jeg har lest dette med instalerin et sted. Mulig man kan skifte på dette i instillinger, men jeg har dårlige erfaringer meg IE. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Har brukt Firefox i et par år nå, og er strålende fornøyd. Startet vel med FF på grunn av tabs mulighetene. Lenke til kommentar
Materie Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Har vel brukt Opera siden ungdomsskolen eller deromkring. Tror faktisk jeg skaffet det på en eller annen spesialdag hvor man kunne skaffe uten å betale eller noe slikt. Hmm. Dårlig hukommelse >_> Opera brukes fordi det er kjapt, sikkert, behagelig, norsk, og også fordi det husker hvilke faner jeg hadde oppe når jeg slo av programmet sist, uten noe dilldall. I tillegg er hurtigvalg helt fantastisk mye deiligere enn bokmerker ^_________^ Har forøvrig både Chrome og Firefox også, men de føles rett og slett ubehagelige og tungrodde ut sammenlignet med Opera. Det at Opera har vist seg veldig innovative blant nettleserne er også noe jeg støtter dem for. Liker innovasjon. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Jeg har brukt opera siden versjon 5 eller noe. Forskjellen fra Firefox er at Opera kommer med alt du trenger, og lar deg fjerne det du ikke vil ha, mens FF er nedstrippet og legger opp til at du selv skaffer features via plugins. Ytelsesforskjellene er så minimale at det stort sett er et ikke-argument, det koker i grunn ned til hvilken av de to modellene man foretrekker. Jeg har dog for vane å holde Firefox installert selv om jeg ikke bruker den noe særlig. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Bruker vel Firefox, men liker chrome bedre, vanen har satt seg med firefox så blir nok her til tja... jeg klarer å bli kvitte vaner. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg byttet fra FF til Opera. Fordi det var ikke hele tiden firefox ville lagre fanene mine. Og det var bare irriterende. Lenke til kommentar
The Minion Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja, nå som jeg har brukt Opera og FF i en stund synes jeg at Opera er en bedre nettleser. Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Bruker Opera som standard, men svipper over til Fx ved behov (som f.eks VGLive). Ellers har jeg både Chrome og Safari installert uten å bruke dem så mye. IE brukes så godt som aldri. Grunnen til at jeg bruker Opera er at jeg er blitt vant musbevegelsene og er nå helt avhengig av dem. Samt at jeg liker mye av funksjonaliteten, som e-post-klient og irc-klient. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå