chwilly Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Våknet i morrest med ny mail på telefonen og svarte på den, tok deretter turen til skolen og la merke til at sim-kortet ikke var registrert. Skulle da restarte mobilen min, men den gjorde ikke mer enn å skru seg av. Åpnet deksler og tok ut batteri og la merke til at det befant seg noe fukt i telefonen og fuktindikatorene bekreftet dette (hvitt "papir" på batteri/mobil som blir rosa). Nå har jeg testet ha i USB-laderen mens jeg har batteriet i og ut av telefonen, og det eneste den får til er å starte opp Recovery Mode mens jeg har i batteri og USB. Fikk da helvdigvis tatt en nandroid-backup, men systemet vil ikke starte opp uansett hva jeg finner på. Dette tyder på at telefonen er så godt som i komplett stand, men den nekter å boote pga en eller annen eventuell kortslutning. Hva kan man gjøre? Vurderer å bryte garanti å skru opp alt (siden fuktskader ikke går på garantien), og la den tørkes skikkelig på et varmt sted, men er meget mottagelig for alt av tips. Tror fukten kan ha kommet av kondens på badet mens jeg dusjet, siden vi har -meget- dårlig avtrekk her inne. På forhånd takk for alle forslag! Lenke til kommentar
V. Haugen Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Våknet i morrest med ny mail på telefonen og svarte på den, tok deretter turen til skolen og la merke til at sim-kortet ikke var registrert. Skulle da restarte mobilen min, men den gjorde ikke mer enn å skru seg av. Åpnet deksler og tok ut batteri og la merke til at det befant seg noe fukt i telefonen og fuktindikatorene bekreftet dette (hvitt "papir" på batteri/mobil som blir rosa). Nå har jeg testet ha i USB-laderen mens jeg har batteriet i og ut av telefonen, og det eneste den får til er å starte opp Recovery Mode mens jeg har i batteri og USB. Fikk da helvdigvis tatt en nandroid-backup, men systemet vil ikke starte opp uansett hva jeg finner på. Dette tyder på at telefonen er så godt som i komplett stand, men den nekter å boote pga en eller annen eventuell kortslutning. Hva kan man gjøre? Vurderer å bryte garanti å skru opp alt (siden fuktskader ikke går på garantien), og la den tørkes skikkelig på et varmt sted, men er meget mottagelig for alt av tips. Tror fukten kan ha kommet av kondens på badet mens jeg dusjet, siden vi har -meget- dårlig avtrekk her inne. På forhånd takk for alle forslag! Mulig du kan plukke opp noen tips i denne artikkelen: Slik redder du en våt mobiltelefon, men du er heldig hvis du får den til å virke igjen. Veldig bittert med fuktskade på telefonen... Lenke til kommentar
chwilly Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Har satt en kompis som har vært elektroniker i 10 år og som har god erfaring med reperasjon av telefoner til å se på den. Om han ikke klarer å utrette noe under mikroskopet klarer nok ingen det... Tusen takk for svar uansett, men denne telefonen må under lupen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå