skutle Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 UPC har lenge hatt (har visst ikke det lenger) en policy at hver husstand bare fikk lov til å ha en maskin på nett. Dette begrunnet de med en ganske tvilsom lovtolkning... For å bytte mellom maskiner, er jeg nødt til å bruke et program som heter winip (eller noe), men som ikke virker noe særlig i XP. Uten dette får jeg ikke kontakt overhodet. Her er problemet: Har en stasjonær PC tilkoplet nettet, og kjøpte nettopp en bærbar som jeg også vil ha tilkoplet. Gidder ikke å kjøpe et nytt nettverkskort og skru etc, men bare nappe ut pluggen og sette den i laptopen og kjøre på. Er det noen som har noen triks her? Stikkord er vel kanskje å "frigi ip-adressen", hva nå det måtte bety... Frustrert UPC-bruker Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 I 2000/XP heter det 'ipconfig /release'. Forøvrig får du 3 separate ip-adresser hvis du velger chello plus. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 IPCONFIG /release all IPCONFIG /renew all Dette skal gjøre susen :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå