Vegar Jansen Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Stjålet påloggingsinformasjon fra Hotmail røper populære passord. Les saken her Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Herregud... at det går an! Lite sikker de passordene der. Skjønner ikke at der mulig jeg. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Tilfeldige passord bestående av både tall og bokstaver er vel det tryggeste. Liker ikke å bruke store/små bokstaver, for da er det så lett å skrive feil hvis jeg bruker en mobil eller lignende. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Laland: Da har du nok ikke forstått at å inkludere små bokstaver øker sikkerheten betraktelig. Det er nemlig effektivt mot både ordlister og Brute Force. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Denne listen er upålitlig i en statistisk sammenheng, jeg (og vet om veldig mange andre som gjør det samme) oppretter flere kontoer som KUN er beregnet for registrering på sider vi ikke vet om er til å stole på. Disse kontoene blir utelukkende brukt til upersonlige formål, dermed er det helt unødvendig å memorere et komplisert passord for formålet, et enkelt memorerbart passord blir brukt for registrering. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Vel de kontoene der var sikkert ikke aktive lenger, mener å huske at hotmail påla alle ha tall bokstav kombiunasjon for 2-3 årsiden og jeg måtte byttte pga dette da. Sikkert de fleste var verdigløse Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Relativt håpløst å gi informasjon om hvilke passord folk mest bruker så andre idioter kan bruke mail det meste idag blir sendt til Mail av andre passord og. Jævlig lurt! Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg bruker www.roboform.com. Mine passord er som regel 20-25 karakterer med tall, store og små bokstaver samt !"&/%#¤)(/=...osv. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Har en Hotmail-konto, men kunne ikke drømme om å bruke den til seriøs mailing. Vurderer faktisk å avslutte den. Det eneste den gjør er å sende meg hundrevis av useriøs dritt som jeg må merke som søppel og slette hver uke. Korte meldinger til mine kontakter kan jeg like gjerne sende som SMS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg