Gå til innhold

Mer Dragon Age på lanseringsdagen (X360, PC, PS3)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betale ekstra for noe som allerede er tilgjengelig ved utgivelse? Himmel og hav, hvorfor ikke ta betalt for hvert quest, eller hvert område. Kanskje items?

Dette gjør de kun for å tyne ut noen ekstra kroner av forbrukerne.

Edit: Ser de også gjør noe lignende med collector's edition av spillet. Eneste interessante der er vel i realiteten en companion, men 100 kroner for det er vel litt drøyt...

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Betale ekstra for noe som allerede er tilgjengelig ved utgivelse? Himmel og hav, hvorfor ikke ta betalt for hvert quest, eller hvert område. Kanskje items?

Dette gjør de kun for å tyne ut noen ekstra kroner av forbrukerne.

Det er slikt som sørger for at folk får ekstra lyst til å ikke betale for spillopplevelsen... Huff.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle komme med en liten kommmentar her, til de som er så glad i å hate alle som utvikler spill. Spillutvikling i sin siste fase er ganske låst ned, man jager mot "gold" versionen, hvor man fikser bugs for harde livet, og når man endelig har nådd gold version (den som skal på cden) så får man ikke lov til å legge til mer content, for å være sikker på at det som kommer med spillet er så bugfritt som mulig.

Bioware har trolig begynt arbeid på første DLC med en gang gold var nådd, og ble ferdig med dette tidliggere enn ventet, noe som er grunnen til at det er tilgjengelig ved release.

Selv synes jeg det er kjekt å kunne kjøpe DLCen før jeg har spilt igjennom første gang så jeg slipper å spille igjennom halve spillet igjen bare for å teste det nye innholdet :p

Lenke til kommentar

Nå har det vel ikke vært noen som helst indikatorer på at spillet faktisk har nådd gold, så det argumentet faller ganske kjapt synes jeg.

Og det er vel ikke noe mindre bugfiksing av denne tilleggspakken, så er absolutt ingen verdens grunn til at det ikke kan komme i samme pakke.

Virker litt på meg som om EA har hatt en finger eller tre med i spillet.

Lenke til kommentar

Det egentlige spørsmålet må være hva tenkte de? De burde ha ventet en måned eller noe med å lansere DLCen, for ikke å bli beskyldt for å melke produktet... Uansett venter jeg med å se om man betaler for content, eller en aktiveringskode som låser opp innhold på DVDen før jeg dømmer.

Lenke til kommentar

Det er valgfritt folkens. Synest det er greit at de som lager singleplayer spill også kan få tjent litt ekstra utenom salget av selve spillet. Og det koster faktisk å utvikle disse DLC'ene. Merkelig at folk betaler Blizzard 120 kroner måneden uten ett knyst, og det er bare for å i det hele tatt kunne spille det ræva wow spillet. Men betale 40 kroner for ekstra 'kvalitets innhold' i ett singleplayer spill ikke fan. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

vel å betale blizzard 120kr mnd for å spille hvor de vedlikeholder spillet og slipper nytt innhold uten å ta betalt er ok, det er verre når man kommer med innhold og så tar betalt for det og det eneste man laster ned er en aktiveringsnøkkel på 123kb! når innholdet alt ligger på plata synes jeg det er for ille å ta betalt for det! og dette kommer bare til å bli et større problem i fremtiden. se på RE5 hvor man må betale for å kunne spille mp, noe som burde vært et grunnleggende element alt fra starten av!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812374

vel å betale blizzard 120kr mnd for å spille hvor de vedlikeholder spillet og slipper nytt innhold uten å ta betalt er ok, det er verre når man kommer med innhold og så tar betalt for det og det eneste man laster ned er en aktiveringsnøkkel på 123kb! når innholdet alt ligger på plata synes jeg det er for ille å ta betalt for det! og dette kommer bare til å bli et større problem i fremtiden. se på RE5 hvor man må betale for å kunne spille mp, noe som burde vært et grunnleggende element alt fra starten av!

Hvor står det at det nye innholder ligger på skivene? Står verken i Gamers eller Gamspots sin artikkel.

Øystein

Lenke til kommentar

Kommer ikke Dragon Age med editor, ala Aurora?

Vil jeg ha eksklusivt innhold så kan jeg vel mekke det sjæl tenker jeg.

Hvis du skal jobbe med innhold i editor med tidsbruk tilsvarende 40 kroner tviler jeg på at du klarer skape noe særlig imponerende.

Synes selv det er greit at det blir nedlastbart innhold fra dag 1, men håper Bioware klarer å balansere mellom gratisinnhold og ting man må betale for.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hvor står det at det nye innholder ligger på skivene? Står verken i Gamers eller Gamspots sin artikkel.

Øystein

står ingen plass i artikelen, men jeg vil vedde 1kr på at det alt er innhold å disken som bare venter på å bli unlocket, standar prosedyre btw på release add-ons

Lenke til kommentar

Hvis du skal jobbe med innhold i editor med tidsbruk tilsvarende 40 kroner tviler jeg på at du klarer skape noe særlig imponerende.

Nja ... tenkte egentlig mer på sånne tøysegreier som "unike" våpen, rustninger andre in-game items som har blitt så populært i det siste ("Forhåndsbestill hos oss og få med en episk smørkniv/sparkebukse/neshorn"). Om en tar Aurora som utgangspunkt, så tar det særdeles liten tid og innsats å fikse sånne greier.

Nye levler er mer arbeid ja.

Lurer forresten på hvordan de hindrer at tilleggsinnhold spres som vanlige mods.

Lenke til kommentar

Dette vil ikke ligge på disken du kjøper. Festningen er gratis for de som kjøper det som direct to drive. Kompanjongen vil være gratis for alle som kjøper spillet fysisk over nett eller i butikk, så lenge spillet er nytt. Om du kjøper det brukt må du betale for begge. Ser ærlig talt ikke problemet. PC versjonen var tenkt til Mars, ble utsatt lenge for å gi lik releasedato på alle versjonene. Da vil jeg tro BioWare allerede hadde begynt på DLC. DLC vil vanligvis ikke ligge på samme budsjett som original spillet. Hvorfor dere vil at de skal gi dere noe gratis skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...