TANK Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 har ikke fulgt skikkelig med de siste 2 åra på hva som er "hot" og hva som ikke er det slik at jeg trenger seriøst hjelp nå, msk min går skikkelig treigt og alt er bare dass den sliter faktisk med å spille mp3 filer høres ut som en gammel båndspiller som noen står og holder igjen litt på. Tror HD er på randen av sammenbrudd oxo, hvis jeg belaster den litt feks flytter en film fra en partisjon til en annen kommer det masse klikkelyder fra den før msk til slutt rebooter eller ender opp med blåskjerm. dette består msk min av i dag: *MSI K7T266 Pro 2 *Asus Geforce2 GTS Pro *256 mb DDR ram PC 2100 Noname *Hercules GameTheater XP lydkort *AMD XP 1400 *Plextor 48X24X48 *Chieftec Dragon Big Tower *17" møkkaskjerm kjører Win XP Jeg vil ha noe som fungerer bra til spilling, samt at det må takle film, musikk ol. Jeg er ikke opptatt av å ha det siste og dyreste av alt men jeg vil ha noe som er stabilt, trenger oxo noe som takler mer en 2 HD. Hvis dere mener at HK også bør byttes vil jeg gjerne at dere kommer med forslag på greie Pentium oppsett da jeg vurderer dette, jeg har hørt at det er mer stabilt (stemmer det?), jeg tenkte å bruke opptil 10000 kr på denne oppgraderingen,pluss ny 19" LCD skjerm, men hvis det ikke trengs så mange penger gjør ikke det noe Vil gjerne ha komponenter som er kompitable en stund fremover. Dette blei vel mye og vanskelig å svare på men håper en eller annen tar seg bryet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Skal du ha P4 system vil jeg annbefale en 2,4/800mhz på et 865 kort feks msi neo eller abit IS7,skall du ha nytt grafikkort er et ATI 9500/9500 pro å annbefale.Da har du et system som takler det meste. Går du for amd bør du satse på et nForce2 kort feks abit nf7 og en xp 2500+, til begge systemene vil jeg da annbefale 2x256mb 3200 ram feks TwinMos. Lykke Til. Lenke til kommentar
TANK Skrevet 19. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2003 Takk for tilbakemeldingen, men blei litt usikker på den rammen du annbefalte da jeg leste dette her på hardware.no i prisguiden, er dette du har noe kjennskap til ?, jeg har aldri vært borti Pentium og lurer på om jeg vil merke noe forskjell rent praktisk, jeg tenker da på om det er andre oppsett osv slik at det blir masse nytt som må læres eller om det er rimelig likt som å bruke AMD? og når det gjelder hovedkortet er det noen funksjoner jeg bør ha med for å dekke fremtidige behov, tenker da på ting som firewire, SATA, LAN ol. Fordeler: Etter testene å dømme virker minnet bra på AMD baserte hovedkort. Ulemper: Minnetypen er twinmos PC3200 cl2.5 med winbond CH-5 minnebrikker. Virker ikke stabilt på MSI Neo-FIS2R i875 og ASUS P4P800/DELUXE i865pe. Prøvd alt fra tregeste minneinstillinger til høyere spenning til minnet. Fremdeles ustabilt på standard hastighet. Minne som ikke virker på standardhastighet på alle maskiner er søppel etter min mening. Kommentar/konklusjon: Ikke kjøp Twinmos med winbond brikker til intel i865 og i875 baserte hovedkort. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 ja..enig, hold deg unna msi hvis du kan slippe. det lukter av di korta.. msi støtter jo ingenting justeringer, glem det.. vet jeg tar litt i her,men har bare dårlig erfaring med msi.. abit derimot...har alt, kan alt... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 ja..enig, hold deg unna msi hvis du kan slippe.det lukter av di korta.. msi støtter jo ingenting justeringer, glem det.. vet jeg tar litt i her,men har bare dårlig erfaring med msi.. abit derimot...har alt, kan alt... Vel denne påstanden var vel drøy,når det gjelder innstillinger på msi sine 865 og 875 kort har de faktisk flere muligheter enn både asus og abit i tillegg er de dønn stabile, jeg testet 3 hk asus ,abit og msi alle 875 kort og der kom msi best ut et lite hakk foran abit med asus desidert sist. Når det gjelder minnet som var nevnt i et annet innlegg så har jeg personelig ikke noen vidre erfaring med twinMos da jeg har brukt Corsair og Geil disse har jeg derimot aldri hatt prob med. PS: det er like enkelt om ikke enklere å stille inn et p4 oppsett som et amd,når det gjelder sata og det andre du nevnte finnes dette på begge systemer. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 ja..enig, hold deg unna msi hvis du kan slippe.det lukter av di korta.. msi støtter jo ingenting justeringer, glem det.. vet jeg tar litt i her,men har bare dårlig erfaring med msi.. abit derimot...har alt, kan alt... Vel denne påstanden var vel drøy,når det gjelder innstillinger på msi sine 865 og 875 kort har de faktisk flere muligheter enn både asus og abit i tillegg er de dønn stabile, jeg testet 3 hk asus ,abit og msi alle 875 kort og der kom msi best ut et lite hakk foran abit med asus desidert sist. Når det gjelder minnet som var nevnt i et annet innlegg så har jeg personelig ikke noen vidre erfaring med twinMos da jeg har brukt Corsair og Geil disse har jeg derimot aldri hatt prob med. PS: det er like enkelt om ikke enklere å stille inn et p4 oppsett som et amd,når det gjelder sata og det andre du nevnte finnes dette på begge systemer. jo..beklager at jeg skriver litt useriøst der. skulle ha skrevet at jeg hadde dårlig erfaring med msi 746 f ultra. jeg kan jo seff ikke stå for alle msi-kortene. jeg prøver og overklokke med msi 746 f ultra og da kom jeg ikke langt fordi jeg ikke kunne stille på vcore til cpu"en eller multiplier på hk. derfor ble jeg veldig skuffa over msi. håper du ikke tar det personlig,siden du annbefalte blant annet msi til TANK. Lenke til kommentar
!Alex! Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 ja..enig, hold deg unna msi hvis du kan slippe.det lukter av di korta.. msi støtter jo ingenting justeringer, glem det.. vet jeg tar litt i her,men har bare dårlig erfaring med msi.. abit derimot...har alt, kan alt... Vel denne påstanden var vel drøy,når det gjelder innstillinger på msi sine 865 og 875 kort har de faktisk flere muligheter enn både asus og abit i tillegg er de dønn stabile, jeg testet 3 hk asus ,abit og msi alle 875 kort og der kom msi best ut et lite hakk foran abit med asus desidert sist. Når det gjelder minnet som var nevnt i et annet innlegg så har jeg personelig ikke noen vidre erfaring med twinMos da jeg har brukt Corsair og Geil disse har jeg derimot aldri hatt prob med. PS: det er like enkelt om ikke enklere å stille inn et p4 oppsett som et amd,når det gjelder sata og det andre du nevnte finnes dette på begge systemer. jeg bare lurte på hvordan hk du hadde testa og hvilken tester du hadde testa med. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Neida tar det ikke personelig,men det er så altfor lett å dømme et merke nord og ned fordi man har dårlig erfaring med et kort. Selv har jeg hatt oppe to asus p4c800 de luxe kort som funket svert dårlig og jeg vet at mange sliter med dette kortet og det er vel heller ikke uten grunn at asus allerede har annonsert etterkommern som heter p4c800e, men jeg kan ikke av den grunn advare folk mot å kjøpe asuskort da de til vanlig lager meget bra vare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå