Gå til innhold

Den Store Demon Souls tråden.


firberblad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

et veldig bra valg der leaf :D

er nesten sikker på at du ikke blir skuffet, demon's souls er awesome og gir deg maaange timer med underholdning og en god del frusterende stunder.

 

tok ned tower knight i brett 1-2 i dag og steike eg tror aldri eg har vært så glad for å drepe en boss i et spill før. føltes helt kanon når deg kom opp "the demon is destroyed" :D

Lenke til kommentar

faen ta dere, dette spillet er et grunnene til at jeg ønsket at jeg hadde PS3, men siden jeg har alle platformene der ute, og studiene starter nå, og at jeg har så forferdelig mange spill å fullføre, så kan det ikke bli no av -_-

 

Får vel spille hos en kamerat, better than nothing.

 

Hvorfor valgte de forresten tittelen "Demon's souls", og ikke Demon Souls, som er mye lettere å utalle? :D

Lenke til kommentar

Det kan være både demonens og demonenes sjeler. Som regel spesifiserer man entallsformen ved å bruke "the".

 

Om det er snakk om demonenes sjel som den indre kraften eller what have you så vil jo demonsjeler være riktig, men det blir ikke det samme når det er snakk om at demonene er i besittelse av flere sjeler som gjenstander de bærer, slik som i dette spillet.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Det kan være både demonens og demonenes sjeler. Som regel spesifiserer man entallsformen ved å bruke "the".

 

Om det er snakk om demonenes sjel som den indre kraften eller what have you så vil jo demonsjeler være riktig, men det blir ikke det samme når det er snakk om at demonene er i besittelse av flere sjeler som gjenstander de bærer, slik som i dette spillet.

The brukes for både entall og flertall

Lenke til kommentar

veeel det blir strengt tatt det samme for de kunne variert tittelen og kallt den ka de ville, men av en eller annen grunn valgte de visst at demon's soul var det beste valget. som eg forsåvidt fornøyd med for det høres i grunn tøft ut.

 

men det var ikke grunnen til at eg postet en hittil meningsløs post, men forde eg kom plutselig til å tenke på at den hittil beste reviewen av demon's soul er ikke link til her.

så det er zero punctuation sin review av demon's soul og eg synes den var utrolig morsom eg då :p (p.s han lager ikke seriøse reviews) http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/1321-Demons-Souls så kos dåkkar med den.

 

også skulle eg ønske gamer.no hadde lagt en review av demon's souls, hadde vært veldig gøy å høre deres mening om spillet :D

Lenke til kommentar

Det kan være både demonens og demonenes sjeler. Som regel spesifiserer man entallsformen ved å bruke "the".

 

Om det er snakk om demonenes sjel som den indre kraften eller what have you så vil jo demonsjeler være riktig, men det blir ikke det samme når det er snakk om at demonene er i besittelse av flere sjeler som gjenstander de bærer, slik som i dette spillet.

The brukes for både entall og flertall

 

Det stemmer selvsagt. Å legge til "the" slik navnet står pdd vil uansett spesifisere entallsform, på grunn av genitivsapostrofen.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Demon's Souls er så fryktelig vanskelig, egentlig. Det er definitivt vanskeligere enn spill flest, men det er ikke snakk om et spill som gir Ninja Gaiden eller de mest intense bullet hell-spillene konkurranse hva utfordring angår. Tingen er at det er utrolig ubarmhjertig og nådeløst. Timesvis med spilletid kan forsvinne på noen strakser om du er uoppmerksom, og du opplever aldri at spillet prøver å holde deg i hånda.

 

I tillegg til at du opplever noen øyeblikk av total lettelse og eufori betyr det også at du får en helt unik spillopplevelse i forhold til hvor viktig det er å være årvåken til enhver tid. Demon's Souls er noe av det mest givende jeg har spilt denne konsollgenerasjonen, og det er et utrolig solid spill i alle ledd.

 

Edit: Forvent ikke et rollespill, dog. Figurutvikling er riktignok tilstede og spiller en stor rolle, men dette er i bunn og grunn et adventure/hack n slash-spill med en svært god kampmotor og en fantastisk stemning.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Det kan være både demonens og demonenes sjeler. Som regel spesifiserer man entallsformen ved å bruke "the".

 

Om det er snakk om demonenes sjel som den indre kraften eller what have you så vil jo demonsjeler være riktig, men det blir ikke det samme når det er snakk om at demonene er i besittelse av flere sjeler som gjenstander de bærer, slik som i dette spillet.

The brukes for både entall og flertall

 

Det stemmer selvsagt. Å legge til "the" slik navnet står pdd vil uansett spesifisere entallsform, på grunn av genitivsapostrofen.

Men apostrofen gjør vel det til et ettallsform uansett? Så det er vel Demonen og ikke Demoner

Lenke til kommentar

Der runda jeg spillet ihvertfall. Ikke særlig vanskelig etterhvert da, tok omtrent nesten alle bossene på første forsøk utenom Towerknight og Dragon god. Men blir nok enda et game nå ja :D Årets spill for min del ihvertfall!

 

Lurer på hvor vanskelig "NG+" er. Får vel svaret straks :p

Endret av Martino
Lenke til kommentar

Der runda jeg spillet ihvertfall. Ikke særlig vanskelig etterhvert da, tok omtrent nesten alle bossene på første forsøk utenom Towerknight og Dragon god. Men blir nok enda et game nå ja :D Årets spill for min del ihvertfall!

 

Lurer på hvor vanskelig "NG+" er. Får vel svaret straks :p

I all min uvitenhet. Hva er NG+? Next game eller?

Lenke til kommentar

Kommer dere til å skrive en anmeldelse av spillet, selv om det "bare" kan importeres? Så Spillverket (banne i kirken? :p) skrev en, gav 10/10 :)

 

Ja, vi kommer til å skrive en anmeldelse på en eller annen måte. Vi er flere i staben som er i besittelse av importverjsonen nå, men det er uklart hvorvidt det er ønskelig å vente med en anmeldelse til europeisk utgivelse eller ikke. Om vi ikke mottar en offisiell anmelderkopi kommer jeg i hvert fall til å gjøre en sak på importutgaven :)

Lenke til kommentar

det er absolutt ønsket at dåkkar lager en anmeldelse av import versjonen for det er jo hittil ukjent om det i det hele tatt kommer en europeisk utgave for de som ga spillet ut i japan er ikke de samme som ga det ut i amerika.

og uansett, tviler på om det blir noe forskjell på import versjonen og den europeiske. :p

 

(å ja og p.s de som gir det ut i amerika er atlus og det de driver med er at de utgir asiatiske spill i amerika. så stort sett oversetter de bare spillene til engelsk og gir ut innen nye region. pågrunn av at de kun er basert på å gi ut spill i amerika så langt som eg har skjønt så tviler eg på det kommer europeisk, med mindre eg tar feil og at de faktisk gir ut i europa og)

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...