Gå til innhold

Den Store Demon Souls tråden.


firberblad

Anbefalte innlegg

Jeg har rivd meg i håret, bannet, vurdert å kaste kontrollen i tv'en og hoppe ut vinduet i ren frustrasjon og irritasjon. MEN, det som er bra er at det er ikke spillet, eller spillmekanikker som fører til det jeg nevnte over, men egne feil.

Spillet gir utrolig mye tilbake når man begynner å få taket på ting. Er selv bare soul lvl 43 og lærer noe nytt hele tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja no har eg spillt dette en stund og eg må si at det er veldig polert og nydelig spill og SYKT frusterende. er forsatt på brett 1-1 og eg mast akkuratt 7-800 souls forde eg jævel klarte å stabbe meg til døde. det er et veldig utfordrene spill som krever mye tenking på strategier. fikk no cling ring som ka meg litt ekstra liv når eg er i soul form, som eg virkeligg trenger. har enda til gode å møte på første boss da.

 

men garantert et gøyt og utfordrene spill og for alle dåkkar som vurderer det så må eg bare si at det er verdt pengene ;)

Lenke til kommentar

Jeg spilte 1-1 først i går (fikk spillet på julaften ), men jeg møtte ingen drage. Trodde derimot at jeg skulle det, da jeg har sett diverse snutter om drager på den banen. Det var en haug av bloodstains der dragen skulle poppe frem, men jeg møtte ikke noe beist :huh:

 

På 1-2 derimot...

 

Og er enig med din forrige post. Det er et vanskelig, men veldig moro spill :) Hvilken klasse er du?

Endret av peasandpeace
Lenke til kommentar

møtte du ikke dragen? kansje du løpte fort forbi så den ikke fikk tid å komme bort? eg åpnet porten for første bossen og prøvd å ta han eg gang, men skjønnar jo ikke bære av ka eg skal gjøre. eg tok flamme på sverde og slo på noen av de vesene, men klarte ikke å drepe dem fort nok så ble spyddet til hel. noen tips til den banen kansje?

 

og eg spiller en warden så tror eg at eg er soul level 6, men er det noe eg kan oppgradere når eg går opp sånn lvl og i så fall kosen oppgraderer eg?

 

og ka class spiller du då? :p

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvilket område du møtte dragen...var den blå eller rød? Der jeg tror at jeg skulle ha møtt en drage, var det mye lik, bloodstaines og bra loot. Og jeg gikk veldig forsiktig.

 

Angående bossen (Phalanx?) så er det viktig med flammer. Jeg tok han uten flammer, men jeg hadde en god del gress med meg. Viktig å åpne skjoldet hans, og deretter slå der det ikke er forsvar.

 

Du kan også få han til å følge etter deg til den ene siden av hallen, for å deretter spurte til den andre siden, og så møte hjelperne hans i mindre grupper. Gjenta dette til hjelperne er så godt som døde, og deretter konsentrer deg om selve sjefen.

 

Når du har slått dene bossen, får du muligheten til å dra tilbake til Nexus, ha en samtale med ei skummel dame, snakke med en annen viktig person (Svar ja, ikke nei på spørsmålet som blir stilt!), og deretter bytte sjelene du har høstet, inn for skills.

 

Jeg leste litt på denne siden: Demon's Souls wiki før jeg starta, og valgte deretter å bli Temple Knight. Startet med Halberd (lang øks) og et godt skjold. Jeg er fornøyd med valget : )

 

Hva med deg, starta du med OK utstyr?

Endret av peasandpeace
Lenke til kommentar

leste et sted at dragen ikke var her på denne tiden pågrunn av en eller annen vinter event, eg fikk jo ikke gleden av denne eventen i og med at eg var på offline mode akkurat då.

 

og takk for gode tips om bossen, skal prøve å ta ut alle hjelperne også han når eg får tid til å spille igjen.

 

wandrer begynner i bunn og grunn med ganske alright utstyr, du begynnner med sverd og skjold og sverdet ditt dreper de vanlige undeadene på 2 slag så det kan eg leve med. også har du leather armor så den vil eg absolutt oppgradere. men fikk kjøpt litt plate av den undead vendoren i første brett så det var ganske okey. satt nesten å lurte på om eg bare skulle ta å grinde meg til å få hele plate settet han solgte for å få bedre defense, men det gidder eg ikke akkurat nå. kan trolig kjøpe bedre seinere uansett.

 

skulle gjerne hatt et form for fire spell no altså :p

Lenke til kommentar

hmmm godt spørsmål, altså det spørs litt ka du ser etter i et spill.

den har ikke en spesielt god historie (ikke noen eg har fått med meg så langt i værtfall), men det har et fantastisk bra gameplay med god og involverende kamper. det passer veldig bra for dem som er villig til å prøve og feile og har god tålmodighet. visst du er villig til å la spillet lære deg hvordan du slåss så vil du få mye ut av det.

 

men derimot hvor godt det er for casual gamers vet eg ikke, du kan ikke ta pause i spillet for selv når du åpner meny'en så går spillet forsatt og man får ikke checkpoint før etter bossene (etter det eg har skjønt) så då må man ta hele brettet på et run. men visst du åpner porter som lar deg komme til steder raskere blir de forsatt værende der selvom alle findene respawner, som eg fikk åpnet en dør som første oppover til trapp som lot meg komme til et sted raskere en visst eg måtte rundt. og det ble lagret så den ville altlid være åpen og eg kunne bruke den. men visst du går ut av spillet så respawner alle findene og du må drepe alle på nytt. så visst du er villig til å kjempe deg gjennom igjen og igjen så er det garantert verdt det. det fortjente virkelig en GOTY award ettersom det er et fantastisk gøyt og utfordrende spill ;)

 

vet ikke kor mye dette hjalp deg, men var no et forsøk på å formulere det bra nokk til å hjelpe :p

Lenke til kommentar

Vel, jeg vil nok si at dette spillet krever en god del tålmodighet. Det er også en del å lære seg, noe vanskeligere enn annet. Hvis du, som jeg, elsker progresjonsfølelsen (du ser resultatet av alt slitet) så er dette et spill for deg. Av det jeg har spilt, virker det som om det kun er toppen av fjellet, så dette er et stort spill.

 

Edit: Så ikke KraniCs post. Hør på ham i stedet ;)

Endret av peasandpeace
Lenke til kommentar

tror du vil digge det :D

og veeeel det funker så fint sånn at når du dør i spillet blir livet ditt halvert og du vil spille videre i "ghost form" av et slag kor du kun har 50% health og får å komme tilbake i livet igjen må du drepe boss monstre. så mesteparten av tiden i spillet er du i ghost form.

 

men så har det jo også seg sånn at når du dør, så mister du ALLE demon's soulsene du har samlet opp. (demon's soul får du fra alle finder og de bruker du på å oppgradere, kjøpe eller reparere med), men spillet gir deg også en sjanse til å få tak i dem på. visst du går bort til stedet der du døde vil du se blod på gulvet og visst du tar på det blodet får du alle soulsene tilbake, MEN visst du dør på veien bort for å finne dem igjen så har du mistet dem for alltid.

 

så den er ganske frusterende til tider visst du har samlet veldig mange, men det lærer deg å være forsiktig og tenke strategisk for du ønsker ikke å miste dem. :p

Lenke til kommentar

Har hendt eg har mista 10000 souls et par ganger, og det e jo litt surt :p Men e soullevel 56 elno, så trenger 19000 sjeler ca. pr. soullevel anyways :/ Har forøvrig farma 4-1 altfor mye :p

 

4-2 er vel bedre? :)

EDIT2: Har lest om at 4-2 skulle være bra for å farme souls, men dette var over all forventning. Med Pure Black World Tendency og Ring of Avarice får jeg 8271 souls i minuttet. Det koster meg 2 heavy arrows, that's it. Dritbra, nå skal det levles :D

 

 

når du dør i spillet blir livet ditt halvert og du vil spille videre i "ghost form" av et slag kor du kun har 50% health og får å komme tilbake i livet igjen må du drepe boss monstre. så mesteparten av tiden i spillet er du i ghost form.
Man kan også bruke Ephermal Eyes, eller hva det heter. Er noen steiner :) Men med Cling Ring er det like greit å være i Soul Form. Du bråker mye mer, og tiltrekker deg dermed flere fiender, i Body Form ;) Endret av King of Universe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...