M@R7!N Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Hahahah, fyy faen jeg lo Er liksom dødelig OVERALT i dette spillet Detter ned og havner rett forran en Knight og holder på å løpe inn i en til! Haha, jeg må spille imorgen med black tendancy Lenke til kommentar
Karl_N Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Spilte litt nettopp, og hos meg var det ikke pure black tendency. Hadde håpt å sanke inn litt materialer. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Har bare stolt på han tidligere i tråden som nevnte det, så har ikke testet selv enda Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Det man står igjens om klart skiller rollespill fra andre spill er at det er først og fremst dine tall, dine levels, stats og weapon ratings, og ikke dine fingerferdigheter, som er avgjørende. Og i Demon's Souls er det ingen tvil om at fingerferdigheter er mer avgjørende enn stats. At jeg ser logikken i tankegangen din skal jeg ikke benekte, men det blir likevel for meg veldig feil å definere rollespill via reglene når det er muligheten for å spille en egen rolle som i det hele tatt ligger til grunn for hele sjangeren. Man begynte ikke å spille rollespill fordi man var så glad i Ludo (vel kanskje litt), men fordi man ville leve seg inn som en alv, et troll osv. Hvis det er reglene som skal definere hele sjangeren kan en vel egentlig bare slå fast at rollespill er et dødt begrep. Når det er sagt er det først og fremst "japanske" rollespill som mangler...ja rollespillingen (selv om det såklart er en generalisering). Mass effect og Dragon Age o.l. er forsåvidt fortsatt ganske tro mot den opprinnelige ideen. Og det gjelder forsåvidt for Demon's souls også, da man har full kontroll over å skape sin egen karakter innenfor spillet rammer. Endret 18. februar 2010 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Skal ikke blande meg for hardt inn i diskusjonen angående sjanger her, har ikke alt for mye peiling på slikt Men for min del faller dette spillet under oldschool rpg/hack 'n slash. Finner ikke mye jeg forbinder med jrpg, sett bort ifra at det kommer fra Japan Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Prøvde spillet for første gang i går kveld. Jeg kan ikke huske sist jeg spilte et spill som så til de grader stemte med forventningene mine, på godt og vondt. Det gode er atmosfæren, omgivelsene, kontrollen, kampsystemet og fiendene. Man føler at man har full kontroll over karakteren og at det er få tilfeldigheter inne i bildet. Angrepene dine er kanskje litt tamme og lite spektakulære, men den nøkterne stilen kler egentlig spillet. Jeg liker også hvordan fiendene slåss på ordentlig, de står aldri og venter på å bli slaktet ned eller bruker billige knep som overstyrer reglene, slik at man ofte ser i andre tredjepersons hack'n slash-spill der blokkeringer og kontringer er der mest for moro skyld. Monsterdesignet er for det meste ganske standard og ikke så imponerende som mange vil ha det til, men bosser som Tower Knight og Dragon God kompenserer for en del. Utviklerne skal ha cred for at dragene faktisk er farlige og kan drepe deg med ett treff, det gjør at man blir litt redd når man ser dem liggende rundt og ikke bare gleder seg til å hakke dem i småbiter som man ville gjort i f.eks. Devil May Cry eller God of War. Det negative med spillet synes jeg ikke er vanskelighetsgraden i seg selv. Det at fiendene gjør så du virkelig må bruke de teknikkene du har i kamp er bare deilig, det er sånn alle tredjepersons actionsspill burde vært i stedet for å pøse på med horder av sveklinger. Problemet mitt er repetisjonen, for nødvendigvis dør man en del og uansett hvordan man snur og vender på det er det ikke noe gøy å ta de områdene man har vært gjennom før om og om igjen bare for å komme frem til stedet man har problemer med. Når man har innøvd hvordan man kommer seg gjennom et område uten problemer er det dørgende kjedelig å gjøre det om og om igjen fordi man har problemer lenger ute i nivået, allerede på andre gjennomspilling begynner jeg å kjede meg. Også var det mangelen på en pause-funksjon, som virker helt unødvendig - selv de vanskeligste retro-spillene hadde en pause-funksjon. Det hender telefonen ringer, det hender folk banker på døren eller man må veldig veldig på do, og da har man ikke noe annet valg enn å risikere døden. Hva utviklerne tenkte her vet jeg ikke. Rent kommersielt hadde det kanskje vært smart å inkludere vanskelighetsgrader i spillet og, slik at det kunne rettes både mot hardcore og yngre eller mer uerferne spillere. Det gir ingen mening å bevisst redusere inntjeningen på et spill hvis man kan øke den uten at det går utover kvaliteten. Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Dragon God ser episk ut, men er uten tvil den kjedeligste bossfighten <_< Lenke til kommentar
Karl_N Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Har bare stolt på han tidligere i tråden som nevnte det, så har ikke testet selv enda Tror han du stolte på egentlig har rett, for når man logger seg på serveren, så står det at det skal være pure black resten av uka f.o.m. tirsdag Jeg tror uansett jeg skal slite med å høste alt for mye materiale, ettersom jeg ikke akkurat har prioritert "luck" noe særlig (har 8 ) Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Ok, jeg fant en måte å eliminere repetisjonen på, dvs. begynne på nytt like ved der jeg dør. Med det problemet ute av veien er dette spillet veldig avhengighetsdannende og hadde gått rett inn på min PS3 topp 3 hadde det ikke vært for at jeg må lure systemet for å få det sånn. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Lyst å forklare? Demon's Souls autosaver nesten hele tiden; når du går fra ett område til et annet, når du går inn og ut av inventory, når du plukker opp items osv. Av en eller annen grunn autosaver det ikke når du dør, men først når du er tilbake i Nexus. Med andre ord, hvis du autosavet rett før en vanskelig del ved å f.eks. gå inn og ut av inventory, kan du når som helst avslutte spillet via quit game-funksjonen i PSN-menyen og begynne på nytt igjen akkurat der du sluttet - dette fungerer også etter du er blitt drept så lenge du quitter før spillet er tilbake i Nexus og autosaver. Du må selvfølgelig starte opp spillet på nytt, men det er allikevel mye raskere enn å ta hele området forfra. Hvis du utnytter dette går Demon's Souls fra å være et strengt spill til å bli et spill med den mest liberale save-funksjonen noensinne, og langt deiligere å spille. Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Tungvint, men hvorfor ikke Skal testes. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Ikke så tungvint som å ta området forfra, hvis du tar tiden vil du se at det er mye raskere. I tillegg kan du unngå å miste sjelen din og slippe å spille med halv helse, som bare gjør at du dør enda mer. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Lyst å forklare? Demon's Souls autosaver nesten hele tiden; når du går fra ett område til et annet, når du går inn og ut av inventory, når du plukker opp items osv. Av en eller annen grunn autosaver det ikke når du dør, men først når du er tilbake i Nexus. Med andre ord, hvis du autosavet rett før en vanskelig del ved å f.eks. gå inn og ut av inventory, kan du når som helst avslutte spillet via quit game-funksjonen i PSN-menyen og begynne på nytt igjen akkurat der du sluttet - dette fungerer også etter du er blitt drept så lenge du quitter før spillet er tilbake i Nexus og autosaver. Du må selvfølgelig starte opp spillet på nytt, men det er allikevel mye raskere enn å ta hele området forfra. Hvis du utnytter dette går Demon's Souls fra å være et strengt spill til å bli et spill med den mest liberale save-funksjonen noensinne, og langt deiligere å spille. Dette høres lovende ut. Eneste problem er vel at du ikke vet hvor et vanskelig område er før du er kommet der, og da dør du og må begynne på nytt. Så det kan vel kanskje være lurt å gjøre denne metoden hvert 10-15 min for å være sikker? Uansett så tror jeg at jeg skal ha meg dette nå, ivertfall når det er mulig det du sier. Har vært det som har stoppet meg fra kjøp tidligere, å måtte gjøre alt på nytt når du dør. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Dette høres lovende ut. Eneste problem er vel at du ikke vet hvor et vanskelig område er før du er kommet der, og da dør du og må begynne på nytt. Så det kan vel kanskje være lurt å gjøre denne metoden hvert 10-15 min for å være sikker? Uansett så tror jeg at jeg skal ha meg dette nå, ivertfall når det er mulig det du sier. Har vært det som har stoppet meg fra kjøp tidligere, å måtte gjøre alt på nytt når du dør. Spillet autosaver så ofte at det skal godt gjøres å gå 10-15 minutter uten at det skjer, men det er selvfølgelig mest behagelig å trigge autosaven rett før et vanskelig parti. Begynne på nytt må du uansett ikke sålenge du quitter før du respawner i Nexus, du har ca. 7 sekunder på deg (har jeg lest) fra du dør. Det smarteste er å ikke vente til du dør men gå til quit game med en gang du skjønner at det bærer galt av sted. Lenke til kommentar
Edvino Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Brukte dette på king allant, da den autosaver nede i heisen, sparte en del tid ettersom jeg brukte veldig mange forsøk på å ta han. Kommer nok bare til å bruke det på bosser nå på NG+ Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Hvordan ligger folk egentlig an? Har de fleste her rundet spillet allerede? Jeg er på første del av Tower of Latria, ferdig med første del av Boletaria Palace og Stonefang Tunnel, har spilt ca. 8 timer. Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Har ikke spilt på noen måneder, men er på NG+ med sl 614 eller noe. Lenke til kommentar
Edvino Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg rundet det i går, brukte akkurat 40 timer og endte på soul level noenogsytti. Lenke til kommentar
Karl_N Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Brukt ca. 40 timer første gang gjennom. Jeg begynte med en ny character for et par uker siden, og har vel tatt rundt halvparten av demonene med den. Totalt sett er jeg nok oppe i 65-70 timer og fremdeles sulten på mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå