Uderzo Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 I BIOS hos meg står fsb (tror det er det den heter) på 100 og da får min AMD XP2500+ Barton prosessor en hastighet på 1100MHz mens den egentlige hastigheten skal være noe rundt 1800 eller no. Hvordan får jeg den til den hastigheten? Maskinen fungerer ellers greit, og det er MYE mindre støy med denne enn den jeg hadde tidligere! sett fsb'en på 166 Lenke til kommentar
varebil Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 VUrderer også å kjøpe den samme modellen, og lurer da på noen ting: Kjøleren som leveres med, fungerer denne bra, og viften bråker den mye ? Lurer på om jeg skal kjøpe en annen vifte å sette på kjøleren, eller kanskje jeg burde kjøpe ny kjøler også ? Og det intergrerte lydkortet. Hvordan kvalitet er det på dette ? Vil helst vite noe om dette før jeg eventuelt selger mitt Audigy kort. En liten ting til. Vil ett gf4 ti4600 kort få plass inne i kabinettet ? takker for svar ! Lenke til kommentar
Teo_ Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 VUrderer også å kjøpe den samme modellen, og lurer da på noen ting: Kjøleren som leveres med, fungerer denne bra, og viften bråker den mye ? ----- Støyer noe men ikke mye. er ikke lett og bytte den ut. ----- Lurer på om jeg skal kjøpe en annen vifte å sette på kjøleren, eller kanskje jeg burde kjøpe ny kjøler også ? ----- Ikke bytt den er mitt råd. ----- Og det intergrerte lydkortet. Hvordan kvalitet er det på dette ? Vil helst vite noe om dette før jeg eventuelt selger mitt Audigy kort. ---- lydkortet som sitter i er bra men ditt audigy er bedre. ------ En liten ting til. Vil ett gf4 ti4600 kort få plass inne i kabinettet ? ---- det er plass til det ja. --- Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Faktisk lyst til å kjøpe meg en slik selv . Enkelt å greit å ha med seg på LAN! Men har et spm. Er det mulighet for å bytte cpu kjøler? Og må det være en spesiell størrelse på denne eller fungerer det fint med en 80x80mm (ex Volcano II)? Skal enten ha XP 2500+ eller XP 1800+ på den. Edit: Bygde akuratt samme PC på Komplett og MPX nå, prisene ble som følgende: LG Combo CD-RW 48x24x48xDVD16x IDE/ATAPI intern, 2MB buffer 530,00 ekskl. mva Sony Diskettstasjon 3.5" 1.44MB Floppy 109,00 ekskl. mva PF9 Shuttle XPC Carrying Bag For SS51G, SB51G,SS40, SK41G 250,00 ekskl. mva 512MBPC3200 TwinMOS DDR 512MB PC3200 400Mhz 184pins non ECC - 32Mx8 / 16 chips,CL2,5 Winbond 758,00 ekskl. mva AMD Athlon XP2500+ 1.83GHz, Socket A 333Mhz Bus, 512Kb, Barton - BULK 5+ 673,00 ekskl. mva SN41G2 Shuttle SN41G2 Socket A Barebone nForce2, Audio,VGA,Firew,ATA133,DDR,LAN 2300,- ekskl. mva WD1200JB Western Digital 120GB Caviar SE IDE HD 7200RPM, 8.9ms, 8MB cache, ATA-100 843,00,- ekskl. mva MPX Totalt: 6 774,00 inkl. Mva Komplett Totalt: 7 506,00 inkl. Mva Prisene på hver enkelt del er hentet fra MPX. Ganske stor pris forskjeld her, 748,-!! 8) Blir nesten litt svimmel jeg, hadde tenkt til å bestille fra Komplett, men etter dette skiftet jeg fort mening. Skal værtfall bestille meg et slikt oppsett så fort jeg får lønning . Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 jeg sitter også og pønsker på dette kabinettet, og lurer på en liten ting: kommer til å kjøpe kabinett, cpu, ram og hd først, og så kjøpe et radeon 9800-kort etterhvert som pengene tillater det. hvordan går dette med driverne? det er jo tross alt en gf4mx-gpu på hovedkortet, og 3x vga-ut totalt klinger ganske bra i mine ører. går det an å bruke radeon-kortet samtidig som det integrerte? Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 det er tvilsomt, det innebygde skjermkortet blir automatisk disablet når du setter inn eksternt skjermkort... Lenke til kommentar
Daron Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hvis du skal putte inn en AMD, og skal sette inn et fett skjermkort.. Så burde du kanskje vente på SN45G Denne har ikke innebygget skjermkort, MEN har AGP x8 spor.. Burde vel hjelpe litt på performance hvis man planlegger et radeon kort.. Vet noen foresten om den lille strømforsyningen klarer å dra de skjermkortene som krever ekstra srtøm (de med ekstra strømkabel)?? Var en i min lokale datasjappe som mente at man kunne sette inn hvilke som helst skjermkort, bare det IKKE trengte en ekstra strømkabel fra PSU... Har selv vurdert en Shuttle naar jeg faar litt kronasjer.. eneste jeg er litt tvilen på er støy fra PSU... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934 Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Får man plass til denne kjøleløsningen på et eller annet skjermkort i Shuttle-kabinettet? Har lest i diverse forum at man kan redusere støyen kraftig ved å bytte ut CPU- og PSU-vifter. Dersom man åpner PSU så ryker garantien, men det er vel mulig å kjøpe en ekstra PSU? I tillegg har noen klipt opp kabinettes viftegrill (som egenlig bare er hull i kabinettett) og erstattet det med en bedre løsning som gir bedre luftgjennomstrømning (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FG80). Skal kjøpe meg en Shuttle-barebone selv, men satser på eksterne løsninger som firewire-harddisk og dvdbrenner. Færrest mulig enheter i kabinettet for å holde temperatur og støy nede... Lenke til kommentar
Daron Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Etter det jeg har sett av oppsettet så skal du få store problemer med å få inn den kjøleløsningen, da agp slotten sitter ytterst mot kabinett veggen. Og zalmann sin løsning trenger en ekstra pci slot.. Vet heller ikke hvor egnet det er med passiv kløling i et så trangt kabinett... Kanskje hvis man skjerer hull i kabinett veggen... Litt synd da... Men men.. har sett eksempler hvor de har fått plass til vannkjøling i kabinettet... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hvis du skal putte inn en AMD, og skal sette inn et fett skjermkort.. Så burde du kanskje vente på SN45G Denne har ikke innebygget skjermkort, MEN har AGP x8 spor.. Burde vel hjelpe litt på performance hvis man planlegger et radeon kort.. SN41G2 har 8x agp-slot. Får man plass til denne kjøleløsningen på et eller annet skjermkort i Shuttle-kabinettet? ut ifra det jeg har lest på Sff techs forum, så er det ca. 17mm fra chip-overflate til sidenplaten på kabinettet (radeon-kort). jeg ville ikke satset på det, akkurat. det er dessuten begrenset hvor kraftige kort du får kjølt ned vha passiv kjøling. personlig har jeg lyst til å lage en liten "sokkel" med vannkjøling (cpu og gpu). man skulle vel klare å stappe noe fint inni en 10-15cm høy kasse. Har lest i diverse forum at man kan redusere støyen kraftig ved å bytte ut CPU- og PSU-vifter. Dersom man åpner PSU så ryker garantien, men det er vel mulig å kjøpe en ekstra PSU? tror ikke de selger akkurat den psu'en løst. men 40mm-viften i psu'en må vekk, uansett. I tillegg har noen klipt opp kabinettes viftegrill (som egenlig bare er hull i kabinettett) og erstattet det med en bedre løsning som gir bedre luftgjennomstrømning (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FG80). du trenger strengt talt ikke en grill.. den er tross alt på baksiden, hvor sola aldri skinner. men, joda, den du linker gjør jobben bedre enn et par utstemplede hull i kabinettet. Skal kjøpe meg en Shuttle-barebone selv, men satser på eksterne løsninger som firewire-harddisk og dvdbrenner. Færrest mulig enheter i kabinettet for å holde temperatur og støy nede... samme her. én harddisk på 160/200gb (og 1tb i filserverne), og eksternt fw-kabinett til dvd-brenneren. bruker den nesten aldri uansett, så.. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Det er 8x AGP slot på Shuttle SN41G2 også + den itegrerte skjermkortet og prisen på SN41G2 og SN41G er nøyaktig den samme! Ja PSU vifte bør byttes ut hvis du ikke vil ha konstant pipelyd i øra etterpå . Den er jo tros alt på 30db! Jeg skal kjøpe meg 2 60x60mm eller 2 80x80mm vifter å modde på i toppen eller en i front og en i toppen. Se hva jeg får plass til.. En i fronten og en i toppen er jo egentlig genialt, blir bra kjøling av det.. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Ja PSU vifte bør byttes ut hvis du ikke vil ha konstant pipelyd i øra etterpå . Den er jo tros alt på 30db! Jeg skal kjøpe meg 2 60x60mm eller 2 80x80mm vifter å modde på i toppen eller en i front og en i toppen. Se hva jeg får plass til.. En i fronten og en i toppen er jo egentlig genialt, blir bra kjøling av det.. kutter man ut optisk enhet (cdbrenner, dvdrom, whatever), og diskettstasjon (hvem trenger vel det?), så blir det plass til en god del vifter@5v. så en utrolig stilig mod på sfftech-forumet.. en fyr som hadde laget et side-vindu, bare med metallgitter istedetfor plexi. meget snerten, og visstnok mye lavere cpu-temp. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 kutter man ut optisk enhet (cdbrenner, dvdrom, whatever), og diskettstasjon (hvem trenger vel det?), så blir det plass til en god del vifter@5v. så en utrolig stilig mod på sfftech-forumet.. en fyr som hadde laget et side-vindu, bare med metallgitter istedetfor plexi. meget snerten, og visstnok mye lavere cpu-temp. Får shuttle'n min i mårra. Men har holdt litt på med den for en annen.. Jeg har 2x harddisker, det blir det jo plass til. Diskettstasjon(?) æsj.. Bruker heller en oppstarts cd, mer er det vel ikke man trenger en diskettsjasjon til. Og så får jeg en COMBO CD-brenner/DVD. Trenger vel ikke mer en 3 60x60mm vifter hvis det ikke er plass til 80x80mm da. Tenkte på å kjøpe meg sånne vifter med egen "viftestyring", med lys i da seff.. Litt harry skal den jo være. Blir nok god nok kjøling det, så kan man jo stille på hver enkelt vifte også. Kan du gi meg url til sfftech forumet? Eller til den tråden? Gleder meg til i mårra Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 www.sfftech.com Ahh, bra side. Kommer nok til å tilbringe noen timer der nå Lenke til kommentar
svas Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Noen som vet hvordan jeg får koblet denen til TVen slik at jeg kan se filmer på dataen på TVen? Har som dere alle vet en Shuttle SN41G2. Den er nå skrudd sammen og har fått 2 stk HD som hver er på 120gig. Lyd og alt fungerer som det skal, men hvordan får jeg til TV ut? Jeg har ikke S-Video inn på TVen min, men det har jeg på den stasjonære DVDen om det hjelper noe. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Får man plass til denne kjøleløsningen på et eller annet skjermkort i Shuttle-kabinettet på en måte. eg har lekt med tanken og da kom jeg frem til at vis jeg fester baksiden på forsiden for den plass inni kassa, men pga at skjermkortet har diverse kondensatorer rundt om kring s må dette skjeret til og det gidder ikke jeg å stresse med. Trur heller ikke en slik løsning er effektiv i en slkt kabinett. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 I BIOS hos meg står fsb (tror det er det den heter) på 100 og da får min AMD XP2500+ Barton prosessor en hastighet på 1100MHz mens den egentlige hastigheten skal være noe rundt 1800 eller no. Hvordan får jeg den til den hastigheten? Maskinen fungerer ellers greit, og det er MYE mindre støy med denne enn den jeg hadde tidligere! Sjekk at oppsettet i BIOS er satt til OPTIMAL og sett FSP til 166, da vil maskinen poste med XP2500+ og 333 Mhz Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Noen som vet hvordan jeg får koblet denen til TVen slik at jeg kan se filmer på dataen på TVen? Har som dere alle vet en Shuttle SN41G2. Den er nå skrudd sammen og har fått 2 stk HD som hver er på 120gig. Lyd og alt fungerer som det skal, men hvordan får jeg til TV ut? Jeg har ikke S-Video inn på TVen min, men det har jeg på den stasjonære DVDen om det hjelper noe. har du sjekket om TV'en din støtter S-Video via SCART kontakten? Hvis den gjør det så er det bare å kjøpe en S-video->SCART plugg (ca 50,-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå