Gå til innhold

Shuttle SN41G2 Barebone PC Socket A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har et slik kabinett og er sånn delvis fornyd. Syns den bråker unødvendig mye, spesielt PSU vifta, men ytelsen og støttelsen er helt topp.

Er det sjenerende bråk? Mulig å beskrive den? Noe alla en bærbar pc?

Hva har du fått inn i den? Tenkte selv å få inn 2(3) harddisker og 1(0) cd-brenner.

Test her:http://www.hardware.no/tester/annet/shuttle_nforce2/

Setter alltid pris på deres tester, men andre eiers informasjon er minst like viktig.

Bortsett fra at den bråker litt for mye er jeg kjempefornøyd med min

Kan man bruke den til feks stereoanlegg, eller er det formye bråk fra den for det?

Lenke til kommentar
Så vidt meg bekjent så går det inn 1=EN hdd + ett drev , mulig du kan fo inn to hdd`s men da må du kutte ut drevet siden jeg mener å ha lest der er bare en ide kanal ....

Du kan sette inn to HDD hvis du kutter ut floppy. Tre HDD hvis du dropper et drev i tillegg.

Lenke til kommentar

Du kan ha 2 hardisker, men da kan du ikke ha floppy..! Og du kan sikkert ha en hd el 2 hvis du kutter ut cdromen, så sant det blir strøm nok..! :shrug:

Cpu vifta bråker endel på max hastighet men denne kan du feks bytte ut med en 12db papst..! :yes:

Det som er mest irriterende er den forban*na psu vifta. Den jeg vil jeg bytte ut..! noen som veit en plass jeg kan kjøpe en slik en 40*40? De på microplex, 3dfxcool og netc. bråker for mye syns jeg.! helst under 15 db hadde vært genialt! :yes:

Lenke til kommentar

Hei

Det er mulig at jeg har vært svært heldig med mitt eksemplar, men

viftehastigheten kan finjusteres i bios, og med auto beskyttelse av

cpu slår det hele seg av før den tar kvelden pga. temp.

Har testet ut og prøvd mange Shuttle kab. Så langt er det dette jeg er mest fornøyd med pris og ytelse tatt i betraktning.

Jeg bruker mitt kabinett primært som et multimediasenter. Støy er som sagt ikke noe problem. Har satt inn XP 2500 og bruker Twinmos pc2700. Med denne komb har jeg fått en svært hurtig og driftsikker maskin.

Jeg ville personlig ikke ha plassert flere harddisker i kab. Sats da heller på en 160 gb disk. Har i dag en 120gb Seagate i min og det skal litt til for

å fylle denne lagerplass. Eventuelt ville jeg ha brukt eksternt kab for

ytterligere lagring.

Helt til slutt. Kabinettet er bare rålekkert rent design messig vanskelig

å finne noe stiligere pr. i dag.

Lenke til kommentar
Test her:http://www.hardware.no/tester/annet/shuttle_nforce2/

I denne testen står det at det er:

Skjermkort: Integrert GeForce4 MX m/dual display og video-ut

Betyr dette at man kan se DivX-filmer på TVen?

Hei

Jeg ville personlig ikke ha plassert flere harddisker i kab. Sats da heller på en 160 gb disk. Har i dag en 120gb Seagate i min og det skal litt til for

å fylle denne lagerplass. Eventuelt ville jeg ha brukt eksternt kab for

ytterligere lagring.

Tanken er å plassére 2 stk av denne: Seagate ATA-100 120 GB 7200RPM 8MB Cache. I tillegg blir det en Plextor- eller Samsung-brenner. Diskettstasjon har jeg ikke brukt på flere år. Hva skal man med den? :shrug:

Og du kan sikkert ha en hd el 2 hvis du kutter ut cdromen, så sant det blir strøm nok..! :shrug:

Har lest at man kun kan ha tre enheter inne i denne. Rett og slett fordi det ikke er plass til flere, ikke fordi det er for få IDE-porter.

Henter fra testen her på Hardware.no:

I utgangspunktet har man kun plass til én harddisk i systemet. Skal man sette i flere harddisker må man ofre diskettstasjonen fordi det bare er plass til to 3,5"-enheter.
Lenke til kommentar
Bortsett fra at den bråker litt for mye er jeg kjempefornøyd med min

Litt latterlig at du har nForce 2 hvis du er total anti-nvidia :lol:

Ontopic : Hvis du er mye på LAN er jo dette det ideele kabinettet, en av verdens beste cs-klaner blir sponset av shuttle. Utover det slutter jeg meg til andres erfaringer.......og med diskettstasjonen.........det er den du bruker når du skal frakte informasjon mellom deg og skolen :smile:

(forutsatt at du går på skole da :) )

Lenke til kommentar
Trenger jeg CPU-vifte på denne maskinen, eller holder det med den viften som er på strømforsyningen?

Du bør sette på en cpu vifte, med mindre du har lyst til å ødelegge cpu. Viften på psu (strømforsyningen) blåser varm luft ut av psu. Den gjør ingenting med cpu. Cpu trenger kjøleribbe og en vifte.

Lenke til kommentar
Trenger jeg CPU-vifte på denne maskinen, eller holder det med den viften som er på strømforsyningen?

Du bør sette på en cpu vifte, med mindre du har lyst til å ødelegge cpu. Viften på psu (strømforsyningen) blåser varm luft ut av psu. Den gjør ingenting med cpu. Cpu trenger kjøleribbe og en vifte.

Du trenger IKKE CPU vifte, det ENESTE du trenger er RAM og CPU og harddisk, ikke noe annet utstyr, du får med alle fester, kjølekrem til CPUen, m.m. Maskinen kommer med en spesiell kjøleribbe som har rør med en slags væske i seg, som blir ført opp og ned til den vanlige PC vifta som spytter ut lufta bak :)

/Sondre

Lenke til kommentar

Har bygget og levert 1 stk Shuttle SN41G2 Barebone PC.

Satt inn 1x80 gb seagate, 1x combo dvd-rom/cd-rw, 512 Twin-Mos, Barton 2500.

I tillegg 17" LCD skjerm fra Samsung, og tastatur/mus fra Logitech.

Hele pakken kom på ca 12000,- Eneste jeg ville forandret på til meg selv var bytte comboen til en svart dvd-brenner.

I bios kan du styre viftehastighet osv. Satt den på auto og etter mine begrep var maskinen stille og fin.

Anbefales.

Lenke til kommentar

I BIOS hos meg står fsb (tror det er det den heter) på 100 og da får min AMD XP2500+ Barton prosessor en hastighet på 1100MHz mens den egentlige hastigheten skal være noe rundt 1800 eller no. Hvordan får jeg den til den hastigheten?

Maskinen fungerer ellers greit, og det er MYE mindre støy med denne enn den jeg hadde tidligere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...