Bgarion Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Noen som har fått spillet og testa det? Har lest VELDIG varierende anmeldelser- fra 4/10 til 9/10.. Var bare spent om det er verdt å bruke tid på før Dragon Age kommer ut? Noen tips? Har heller ikke sett det i noen butikker, hverken Spaceworld eller Gamestop, noen som har fått kjøpt det i butikk? Endret 5. oktober 2009 av Bgarion Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Kjøpte det på gamestop på release dagen, mange steder må de rydde plass for den først. Men har spillet til xbox selv. Spillet er bra, litt dårligere grafikk osv enn ved bruk av pc, men spillet er bra. Lenke til kommentar
Bgarion Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Ok, takk:) Får stikke ut og sjekke om det finnes i byen. Satser på at du har peiling da:) Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Husk smaken er som baken, den er delt. Så kan hende jeg liker det mens ikke du. Derfor jeg aldri ser på karakterene til anmeldelser, bare på hva dem skriver. Lenke til kommentar
Bgarion Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Smart det ja, men syntes det var særdeles stor forskjell mellom f.eks Eurogamer og Gamer. så ville gjerne høre hva andre også synes. Så takk uansett. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Smart det ja, men syntes det var særdeles stor forskjell mellom f.eks Eurogamer og Gamer. så ville gjerne høre hva andre også synes. Så takk uansett. Jeg kjøpte spillet på lørdag. Men har ikke fått spilt så mye enda 1-2 timer. Er du kjent med Gothic spillene? Kjenner du til gothic serien og liker de er det en god sjangs for at du vil like Risen. Om det beste rollespillet du vet om er Oblivion er det ikke helt sikkert det faller i smak. Jeg har enda ikke sett eller prøvd pc versonen av Risen, men slik jeg forstår det er det mye dårligere grafikk på xbox. Ettersom jeg ikke har pc til å spille risen på i disse dager kjøpte jeg xbox versonen, å holder meg lankt unna bilder og sammenligninger til pc versonen. Så jeg slipper å irritere meg for mye over forskjellene. Texturene har veldig dårlig oppløsning. Men ellers synes jeg spiller er ganske pent. Verdenen er "levende og frodig". Grafikken minner meg om en blanding av Gothic 3 og gothic 1 (bruker grafikk motoren til Gothic 3). Jeg liker overaskende godt kontrollene, som sitter fort i fingrene. Ganske ok stemmeskuespill så langt. Mitt råd. Liker du gothic spillene, skaff deg risen. Kjøp spillet til pc om du har en god maskin. Om ikke er xbox versonen helt grei. Om du har prøvd å ikke liker gothic serien kan jeg trygt si du IKKE vil like Risen. Om du ikke har hørt om gothic spillene men er nyskjerrig på Risen. Les alt du kan om Gothic serien å prøv å skaff deg ett bilde om denne type spill er noe for deg. Virker det som du heller mot ja. Anbefaller jeg å skaffe deg Gothic 2 også Gothic spillene står for: Små spill verdener, men stappfulle av interesange steder å utforske (mye innhold på forholdsvis liten plass, som medium store øyer.) En levende verden hvor nps har egne rutiner og liv (spesielt i gothic 2). Generelt ikke så bra stemmeskuespill Grafikken er noe for seg. Meget pene områder, men ikke så bra teknisk. Dårlig opptimalisert og generelt dårlig ytelse i forhold til maskin. Mange og ofte lange quests. hehe uff det ble ett langt innlegg Lenke til kommentar
Bgarion Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Smart det ja, men syntes det var særdeles stor forskjell mellom f.eks Eurogamer og Gamer. så ville gjerne høre hva andre også synes. Så takk uansett. Jeg kjøpte spillet på lørdag. Men har ikke fått spilt så mye enda 1-2 timer. Er du kjent med Gothic spillene? Kjenner du til gothic serien og liker de er det en god sjangs for at du vil like Risen. Om det beste rollespillet du vet om er Oblivion er det ikke helt sikkert det faller i smak. Jeg har enda ikke sett eller prøvd pc versonen av Risen, men slik jeg forstår det er det mye dårligere grafikk på xbox. Ettersom jeg ikke har pc til å spille risen på i disse dager kjøpte jeg xbox versonen, å holder meg lankt unna bilder og sammenligninger til pc versonen. Så jeg slipper å irritere meg for mye over forskjellene. Texturene har veldig dårlig oppløsning. Men ellers synes jeg spiller er ganske pent. Verdenen er "levende og frodig". Grafikken minner meg om en blanding av Gothic 3 og gothic 1 (bruker grafikk motoren til Gothic 3). Jeg liker overaskende godt kontrollene, som sitter fort i fingrene. Ganske ok stemmeskuespill så langt. Mitt råd. Liker du gothic spillene, skaff deg risen. Kjøp spillet til pc om du har en god maskin. Om ikke er xbox versonen helt grei. Om du har prøvd å ikke liker gothic serien kan jeg trygt si du IKKE vil like Risen. Om du ikke har hørt om gothic spillene men er nyskjerrig på Risen. Les alt du kan om Gothic serien å prøv å skaff deg ett bilde om denne type spill er noe for deg. Virker det som du heller mot ja. Anbefaller jeg å skaffe deg Gothic 2 også Gothic spillene står for: Små spill verdener, men stappfulle av interesange steder å utforske (mye innhold på forholdsvis liten plass, som medium store øyer.) En levende verden hvor nps har egne rutiner og liv (spesielt i gothic 2). Generelt ikke så bra stemmeskuespill Grafikken er noe for seg. Meget pene områder, men ikke så bra teknisk. Dårlig opptimalisert og generelt dårlig ytelse i forhold til maskin. Mange og ofte lange quests. hehe uff det ble ett langt innlegg Hjertelig takk for posten- særdeles bra:) Tok sjansen og kjøpte det idag, ikke rukket å spille enda. Er ganske Fan av Oblivion og Elder Scrolls, men er stort sett åpen for det meste:) Har bra PC, men spiller ganske lite på dn, så ble 360 utgaven. Har ikke testa Gothic verdenen, men hørt mye bra om den, så om jeg liker dette- blir det vel kanskje en test av Gothic 2 da. Lenke til kommentar
Simen_InnleggNO Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg husker godt at alle hyllet Gothic-serien som rollespillkongen, men når jeg selv prøvde det i sin tid, rollespillfan som jeg er, synes jeg det var dritkjedelig. Tror jeg står over Risen ... :/ Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Jeg har spilt dette en ukes tid nå, og må si jeg liker det veldig godt. Minner en del om Two Worlds, både på godt og vondt. Grafikken er nær det mange vil kalle dårlig (uten at det plager meg), og det er en del bugs som gjør at man ikke alltid vil få tilgang på diverse quests og trainere. Noen patch til dette spillet har jeg ikke sett snurten av, håper den ikke er for langt unna. Jeg vil anbefale Risen for alle som liker wrpg, og som ikke er så nøye på grafikk. Historien er god, spilleområdet er akkurat passe stort, det er en viss porsjon humor i spillet og det er blottet for sentimentalitet. Storyen og valgene man tar i spillet fordrer at man spilller gjennom minst to ganger, og man får dermed nokså mye for pengene her. Spillet er ikke vanskelig, men det kan være frustrerende å til stadighet måtte la fiender være i fred til man har levlet opp litt. Merk at jeg spiller det på 360, både fordi jeg ikke er noen PC-gamer, og fordi jeg vil ha achievements. Som GrinderX9 sier, det er nok bedre på PC enn på boxen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå