Gå til innhold

Halo: Reach - Spekulasjoner og diskusjoner


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

- Reach will NOT follow the book, Fall of Reach.

Herlig! En original historie som vil sørge for at selv om vi vet hvordan det ender, så vet vi ikke hvordan det skjer.

 

- We play as Spartan IIIs. Jorge is the only Spartan II on the team, and as a result is larger.

Liker ikke det faktum at de ser på Spartan III som "expendable", men ser på det som en homage og et garantistempel for at Master Chief fortsatt finnes(post Halo 3). Jeg gjetter på at Jorge kommer til å bli MIA (Spartans never die. They become missing in action.) i løpet av spillet.

 

- Carter 259 and Kat 320 are the only members of their original squad.

Så lenge forholdet holdes profesjonelt og det er et gjensidig forhold i mellom alle i enheten er ikke dette noe problem.

 

- Jorge is a heavy weapons specialist.

Jeg gjetter på at Jorge og MP-karakteren hans kan bære stasjonerte våpen uten å miste hastighet eller manøverabilitetsevne.

 

- "Skully" now has a name, Emile 239. He's the silent type of the game.

Slik som Master Chief og The Rookie. Alle spillene hittil har hatt det, men denne gangen er det ikke spilleren som er mannen bak masken.

 

- The sniper is called Jun 266. He's thoughtful and taciturn.

Populær multiplayerkarakter? Jeg vet ikke hvilke fordeler han kan få, men hvis MP'n blir så stor som jeg håper på, blir det nok det.

 

- We can customise the appearance of the Lone Wolf by a small degree. Awesome.

Vi har kunnet det i MP i samtlige Halo-spill hittil, enten det har vært farge, emblem, små forskjeller på delmodeller av karakterene eller en helt annen karakter(Halo:CE, Halo 2, Halo 3, Halo 3:ODST), så det er bortimot en selvfølge denne gangen. Hvis man kan velge i mellom de seks Spartan-karakterene fra enspillerdelen er det i hvertfall ikke noe å tvile på som blir grunnmuren i de forskjellige karakterene.

 

- The game is apparently darker than any of the other Halo games, even more so than ODST.

Cinematisk og mørkt. De hadde en fin førsterunde med ODST, og mtp. at Reach har bortimot tre ganger så lang utviklingstid, så regner jeg med at de treffer spikeren på hodet. Leste at kameraføringer skal bli veldig mye mer relevante og gi en mer, ja, cinematisk følelse.

 

- Human Insurrectionists are possibly in the game

Måtte Google ordet, men enten det blir sivile protester mot Spartanene eller the Covenant, så håper jeg vi som mennesker slipper å drepe våre egne.

 

- Bungie have once again made the Covenant more dangerous and frightening, as they were in Halo 1.

WortWortWort! Endelig! Elitene er og blir de kuleste fiendene i et Halo-spill, og å få dem tilbake - like fæle som i eneren, blir awesome.

 

- Covenant soldiers no longer speak English, they speak in their own languages.

Som i eneren. Det liker jeg.

 

- A new enemy like a Jackal has been introduced, named a "Skirmisher." They are deadly and cunning enemies that attack in packs, and flank secure positions.

Hvis de kan forklare eller begrunne hvorfor vi ikke møtte dem i Halo:CE-Halo 3, så er det a-ok.

 

- Graphics have been improved drastically, as proven by in-magazine comparisons.

Ikke noe dumt å si her. Selv håper jeg mest på økt AF, 720p og et par lag med AA. Har lest at høyoppløste teksturer er noe som vil komme, så det er great.

 

- Elites are back, and are more ferocious than ever.

Igjen. Awesome.

 

- Larger scale combat will be in Reach. Where only 20 AI at a time could be on screen in Halo 3, now over 40 AI and 20 vehicles can be present at a time.

Det er dette jeg liker mest! Med dette håper jeg inderlig på 32+ MP og stoore baner.

 

- Scenes are more cinematic.

Så lenge det er godt gjennomført, fine ting.

 

- Noble Team splits up at a point in the story, but it seems they soon get back together.

Snakker vi kanskje separering i coop alá Gears of War/2?

 

- Health Bar is back along with energy shield.

Blandede meninger. Med mindre det er voldsomt med helsepakker rundt i spillet kan det ta bort run'n'gun spillestilen jeg har kommet for å elske.

 

- Single shot rifle like the Halo 2 E3 demo is in the game, named the Designated Marksman Rifle (DRM)

En menneskelig carbine? Jeg tror jeg liker. Å skyte et og et skudd er mulig med dagens BR (skyt, melee) men skuddene kan alene ikke måle seg med carbinen. Har savnet slik et våpen.

 

- Sniper, AR and Magnum make a return. Gun sounds are more realistic.

Ikke noe å si på dette. Håper bare inderlig på at magnumen er Halo:CE-kraftig.

 

- Needler Rifle is in the game, a mid-range headshot capable weapon.

Jeg elsker needler, og 3*skudd=BOOM liker jeg veldig godt. Gjetter på at skuddene til denne går en god del raskere enn vanlig needler med mindre etterfølging og kraftigere enkeltskudd.

 

- Spike Grenades and Flame Grenades are out. Only frags and plasma remain.

Blandede følelser. Flammegranatene kunne være morsomme, og jeg har fått mang en snasen kill med eksploderende prosjektiler, men de gjør seg nok ikke like bra i større og åpne kamper.

 

- Helicopter Transport is called the Falcon.

Ingenting å si på dette. Det er fortsatt et dyrenavn.

 

- Civillian vehicles are now drivable.

Kult nok, så lenge Warthogs fortsatt er med. Som vi vet de er.

 

- Fully stealthy gameplay is now possible.

Alltid morsomt. Kontekstsensitive snikmord kan jeg digge.

 

- Assassinations are possible with a knife by holding down the melee button.

Igjen, som over.

 

- Sprinting is now possible through an equipment like mechanic.

Det blir vel det samme som med overshield eller active camouflage. Det kan jeg gå med på, så lenge det er balansert.

 

- Spirits, the Covenant drop ship in CE, return in Reach, alongside Phantoms.

Likte alltid Spiritene. Captain Keys fikk tross alt en double-kill med en!

 

- Grunts look a lot more menacing.

Jeg skal bare se på hodene deres.

 

- Motion Tracker seems compressed, like an oval rather than the Halo 3 circle.

La merke til det selv, men vet ikke hvordan det er i forhold til perspektivene eller konteksten, så vil ikke uttale meg.

 

- Hud is yellow rather than blue.

Alt jeg trenger er en behagelig farge. Såvidt jeg vet kunne en endre fargen selv i ODST.

 

- Marines look vaguely like Halo 1 marines.

Makes sense, I guess.

- Phantoms now have a flashlight, like the one seen in the ODST announcement trailer.

Hvis det blir ført inn i gameplaysammenhenger på en morsom og engasjerende måte; go for it!

- Elites seem taller, and are no longer hunched.

Litt rart at de plutselig begynner å halte i Halo: CE, men større fiender=lettere å se. Hodene er forhåpentligvis like store.

 

- All features from Halo 3 (Forge, Theatre, Co-op) make a comeback along with several new ones.

Minst fire-player coop samt de andre funksjonene gjør meg mer enn fornøyd. Gjetter på en firefight variant også.

- We will be shown what Reach looks like before it is destroyed. We will see the levels of destruction progress as we get further through the game, implying the game takes place over a longish period of time.

Tror ikke dette blir så synlig som de gjerne ønsker, men en morsom detalj. Blir vel lettere å se etter flere gjennomspillinger, tenker jeg.

 

 

Hjelpe meg, dette ble en munnfull! Kjenner Halo-gutten i meg våkner litt nå, så skulle jeg ta littegranne veldig av etterhvert får dere si i fra. ^_^

Lenke til kommentar

Min tur ^_^

 

 

- Reach will NOT follow the book, Fall of Reach.

Herlig! En original historie som vil sørge for at selv om vi vet hvordan det ender, så vet vi ikke hvordan det skjer.

Er ikke akkurat overraskende at de legger historien til andre personer enn de som det går inn på i detalj i boka. Hadde vært rimelig døvt av dem å bare gi boka et ansikt. Tror ikke det hadde blitt særlig godt mottatt av folk her ute på nettet.

 

- We play as Spartan IIIs. Jorge is the only Spartan II on the team, and as a result is larger.

Liker ikke det faktum at de ser på Spartan III som "expendable", men ser på det som en homage og et garantistempel for at Master Chief fortsatt finnes(post Halo 3). Jeg gjetter på at Jorge kommer til å bli MIA (Spartans never die. They become missing in action.) i løpet av spillet.

Spartan III soldatene er ikke like "eksklusive" som Spartan II soldatene. III´erne er riktignok etterkommerne til Spartan II prosjektet, men de ble ikke like nøye utvalgt og rustet opp som de første i en følge av at de trengte flere Spartanere fortere enn det Spartan II programmet tillot. De er mer ment for nøyaktige operasjoner fremfor å være en allsidig tanks slik som John (Master Chief) og Jorge.

 

- Carter 259 and Kat 320 are the only members of their original squad.

Så lenge forholdet holdes profesjonelt og det er et gjensidig forhold i mellom alle i enheten er ikke dette noe problem.

Spartanerne er den ultimate soldat og jeg ser ikke noen grunn til at disse skal la noen følelser komme i veien. De er tross alt oppdratt og trent til å bli de beste soldatene de kan bli og det at Kat i det hele tatt mistet en arm i tjeneste og ikke ser seg tilbake ser jeg på som 100% fokus.

 

- Jorge is a heavy weapons specialist.

Jeg gjetter på at Jorge og MP-karakteren hans kan bære stasjonerte våpen uten å miste hastighet eller manøverabilitetsevne.

Slik man kan i Halo 3: ODST? Litt småkomisk at det ikke ble introdusert før i et spill som handlet om ODST´er og ikke om Master Chief. Han går jo fremdeles sakte rundt med turrets mens ODST´ene danser og hopper. Litt usikker på om det er sånn multiplayer vil funke med tanke på forskjellene mellom karakterene, men det er jo langt ifra utenkelig. Balansen er jo tross alt allerede småskjeiv med tanke på at alle karaktermodellene er rimelig forskjellige størrelsesmessig og det virker da logisk at de balanserer det ut igjen ved å gi hver karakter en liten perk.

 

- "Skully" now has a name, Emile 239. He's the silent type of the game.

Slik som Master Chief og The Rookie. Alle spillene hittil har hatt det, men denne gangen er det ikke spilleren som er mannen bak masken.

Spørsmålet jeg stiller meg selv om han er en bitchy kind of silent eller mer som Master Chief. Om han ligner på sjefen sjøl er jo det konge, men jeg kan lett se for meg en litt overlegen dude med autoritetsproblemer.

 

- The sniper is called Jun 266. He's thoughtful and taciturn.

Populær multiplayerkarakter? Jeg vet ikke hvilke fordeler han kan få, men hvis MP'n blir så stor som jeg håper på, blir det nok det.

Om det blir klassebasert multiplayer kan jeg se for meg at Jun vil ha en litt raskere løpehastighet eller kanskje en permanent sprint lik Marathon perken i Modern Warfare 2. Men det kan bli en pain in the ass på en sniper.

 

- We can customise the appearance of the Lone Wolf by a small degree. Awesome.

Vi har kunnet det i MP i samtlige Halo-spill hittil, enten det har vært farge, emblem, små forskjeller på delmodeller av karakterene eller en helt annen karakter(Halo:CE, Halo 2, Halo 3, Halo 3:ODST), så det er bortimot en selvfølge denne gangen. Hvis man kan velge i mellom de seks Spartan-karakterene fra enspillerdelen er det i hvertfall ikke noe å tvile på som blir grunnmuren i de forskjellige karakterene.

Det er ikke multiplayerdelen det er snakk om her. Der er det jo selvfølgelig en selvfølge (lulz) at man kan forandre på utseendet, farger, logoer og rustning. Det er derimot muligheten for å tilpasse visse aspekter ved utseendet ditt i singleplayerdelen som er det nye.

 

- The game is apparently darker than any of the other Halo games, even more so than ODST.

Cinematisk og mørkt. De hadde en fin førsterunde med ODST, og mtp. at Reach har bortimot tre ganger så lang utviklingstid, så regner jeg med at de treffer spikeren på hodet. Leste at kameraføringer skal bli veldig mye mer relevante og gi en mer, ja, cinematisk følelse.

Reach er jo generelt en mye større affære å lage et spill utav enn det New Mombasa noensinne kunne drømme om å bli. Istedenfor å være fyllstoff mellom to spill vil dette være en mye større historie med fokus på noe som er et av UNSC sine største nederlag. Da blir jeg glad når jeg leser at både fortellingen, kameraføringen og tonen i spillet blir mer seriøst. Bort med store og åpne panorama-introer til kapitler og frem med mer aktuell kameraføring. Tenk mer mot Gears of War.

 

- Human Insurrectionists are possibly in the game

Måtte Google ordet, men enten det blir sivile protester mot Spartanene eller the Covenant, så håper jeg vi som mennesker slipper å drepe våre egne.

Programmene bak Spartanerne, altså Spartan II og III prosjektene var jo veldig lite populære blant en del da de betydde at man kidnappet barn, pumpet dem fulle av genmodifiseringer og en knallhardt treningstilværelse helt fra dem var 6 år og til de var fullendte soldater. Spartan II soldatene kan jo heller aldri ta av seg rustningen da den er direkte festet til brukeren. Disse programmene har altså sine mørke sider og jeg kan lett se hvordan dette kan ha startet protester mot UNSC. Nå til dags skal det jo ikke mer til enn noen tegninger av en fyr for at folk skal protestere....

 

- Bungie have once again made the Covenant more dangerous and frightening, as they were in Halo 1.

WortWortWort! Endelig! Elitene er og blir de kuleste fiendene i et Halo-spill, og å få dem tilbake - like fæle som i eneren, blir awesome.

Awesome er virkelig ordet ja. Jeg synes Brutene var kule i Halo 2, da de var ukontrollerte og brutale sjokksoldater, men når de tok over for Elitene tenkte jeg bare at Covenantene er idioter. Rett nok var Halo 3 alt for lett ^^

 

- Covenant soldiers no longer speak English, they speak in their own languages.

Som i eneren. Det liker jeg.

Dette kan jo kanskje forklares med at jo lenger menneskene var i kontakt med dem, jo mer ville vi ha lært om språket, kulturen og teknologien. Og med tanke på at Elitene også ble allierte etterhvert synes jeg det ikke er dumt, designmessig, at de snakker engelsk. Master Chief kunne forstå dem og da er den letteste måten å overføre det til spilleren gjennom å gi dem engelsk tale.

 

Men det skal bli godt å høre "Covenantskt" igjen.

 

- A new enemy like a Jackal has been introduced, named a "Skirmisher." They are deadly and cunning enemies that attack in packs, and flank secure positions.

Hvis de kan forklare eller begrunne hvorfor vi ikke møtte dem i Halo:CE-Halo 3, så er det a-ok.

Det kan jo hende at disse heller aldri kom seg av Reach i tide. Eventuelt kan det jo bare hende at de ble sendt til andre oppgaver enn å sloss mot "the green demon". Lurte på dette selv da jeg hørte om det. Ganske viktig for meg at historien passer sammen.

 

- Graphics have been improved drastically, as proven by in-magazine comparisons.

Ikke noe dumt å si her. Selv håper jeg mest på økt AF, 720p og et par lag med AA. Har lest at høyoppløste teksturer er noe som vil komme, så det er great.

Ifølge artikkelen fra Game Informer har de vist lagt mye vekt på hvordan motoren behandler ting avhengig av hvor langt unna det er. Ting som er i bakgrunnen trenger tross alt ikke å rendres i hlyest mulig kvalitet, da det vil se bra ut på den avstanden uansett. Nærmere objekter vil bli rendret med stadig økende detaljrikdom helt opp til det som Game Informer beskriver som "near perfect clarity" helt tett opptil trynet ditt.

 

- Elites are back, and are more ferocious than ever.

Igjen. Awesome.

Agreed. Awesome.

 

- Larger scale combat will be in Reach. Where only 20 AI at a time could be on screen in Halo 3, now over 40 AI and 20 vehicles can be present at a time.

Det er dette jeg liker mest! Med dette håper jeg inderlig på 32+ MP og stoore baner.

Det jeg gleder meg mest til er å se troppen med seks Spartan-soldater rett og slet pløye seg en rett vei gjennom flere titalls fiendentlige fotsoldater og titalls fiendtlige kjøretøy. Bare tenk hvor mye skade èn Spartan gjorde, og tenkk på hva seks av dem kan gjøre. Game Informer skrev om et øyeblikk hvor soldatene røsket seg igjennom fiendene og utviklerne bare sa at det blir mer der det kom fra. Det lover godt!

 

- Scenes are more cinematic.

Så lenge det er godt gjennomført, fine ting.

Kameraføringen har visst gått ifra flytende panoramashots av landskapet og over til mer intime kameravinkler. Om det man ser i en cutscene f.eks er fra himmelen er det fordi kameraet er på et helikopter langt oppe i skyene (som forresten ikke lenger befinner seg i en sky-boks lenger, men i en faktisk virtuell himmel)

 

- Noble Team splits up at a point in the story, but it seems they soon get back together.

Snakker vi kanskje separering i coop alá Gears of War/2?

Det er også i beskrivelsen til Noble 6 (duden man spiller som) at han er en som går sine egne veier mer enn det ledelsen liker. Dette er åpenbart noe de har lagt til for at spilleren skal kunne ta sine egne veier og kunne gjøre ting uten å ha laget i nærheten hele tiden, men jeg ser også for meg at hele laget kan splittes i to, hvor tre stykker går til en del av historien, og den andre delen går til en annen.

 

Om det hadde vært et kapittel i historien hvor spillerne blir delt i to og de spiller på helt forskjellige områder hadde det vært rimelig epic spør du meg. I motsetning til Gears of War ville man ikke ha kontakt med den andre halvdelen av laget da de er et helt annet sted. Det hadde vært sweet.

 

- Health Bar is back along with energy shield.

Blandede meninger. Med mindre det er voldsomt med helsepakker rundt i spillet kan det ta bort run'n'gun spillestilen jeg har kommet for å elske.

For min del er det den beste nyheten av alle. Hatet det at de gikk bort ifra helsebaren og pakkene. Det gjør straks spillet mer krevende og spennende. Ingen som husker hvor overlegent morsomt det første spillet var på Legendary kontra de andre? Ikke helt det samme uten.

 

- Single shot rifle like the Halo 2 E3 demo is in the game, named the Designated Marksman Rifle (DRM)

En menneskelig carbine? Jeg tror jeg liker. Å skyte et og et skudd er mulig med dagens BR (skyt, melee) men skuddene kan alene ikke måle seg med carbinen. Har savnet slik et våpen.

Er ikke sniperen mer eller mindre dette allerede? Kult med nye våpen, men jeg synes egentlig ikke at menneskene trenger noen flere rifler enn det de har (sniper, assault rifle, battle rifle og SMG til nød). Rollene er liksom allerede opptatt.

 

- Sniper, AR and Magnum make a return. Gun sounds are more realistic.

Ikke noe å si på dette. Håper bare inderlig på at magnumen er Halo:CE-kraftig.

Ettersom de tar den tilbake velger jeg å tro at den er like awesome som før. Den var jo faktisk et våpen man kunne regne med fremfor bare å være et ekstravåpen. Levde virkelig opp til Magnun-navnet sitt.

 

- Needler Rifle is in the game, a mid-range headshot capable weapon.

Jeg elsker needler, og 3*skudd=BOOM liker jeg veldig godt. Gjetter på at skuddene til denne går en god del raskere enn vanlig needler med mindre etterfølging og kraftigere enkeltskudd.

Hva skjer med den vanlige needleren da? Den blir vel rimelig overflødig om denne skal ha bedre range, treffsikkerhet og skade.

 

 

- Spike Grenades and Flame Grenades are out. Only frags and plasma remain.

Blandede følelser. Flammegranatene kunne være morsomme, og jeg har fått mang en snasen kill med eksploderende prosjektiler, men de gjør seg nok ikke like bra i større og åpne kamper.

Dette er en av de nyhetene som har lettet meg mest. De to granattypene var egentlig mest i veien i Halo 3 multiplayer synes jeg, da man ofte satt å trykket for å velge riktige granater. Og er de ikke egentlig bare variasjoner på kongen av sticky-granater, nemlig Plasmagranaten? Nemlig.

 

 

- Helicopter Transport is called the Falcon.

Ingenting å si på dette. Det er fortsatt et dyrenavn.

For å få et skikkelig langt innlegg svarer jeg på denne også: Cewl.

 

 

- Civillian vehicles are now drivable.

Kult nok, så lenge Warthogs fortsatt er med. Som vi vet de er.

Det irriterte meg stadig vekk at man aldri kunne kjøre de forskjellige bilene som lå strødd rundt i byene og på slagmarkene. Man skulle tro at topptrente ùberelitesoldater skulle kunne tjuvkoble og kjøre en vanlig bil, men de hadde visst glemt den kunsten siden Reach. Good call.

 

 

- Fully stealthy gameplay is now possible.

Alltid morsomt. Kontekstsensitive snikmord kan jeg digge.

For min del er det et pluss at man kan gjøre ting uten å bli sett, men det kommer nok neppe til å skje så ofte. Jeg er en Spartan for fucks sake, jeg lever for å sparke rumpe. I. AM. SPARTAAAN!!!! *boot*

 

 

- Assassinations are possible with a knife by holding down the melee button.

Igjen, som over.

Jeg tolker det Game Informer skrev som at man er nødt til å ha en pistol i hendene for å aktivere disse knockoutene. Er nok noe lignende for alle våpentyper, men hvem vil vel ta ned en fiende stille med noe annet enn en kniv? Jeg kan se for meg en Elite få en Spartan Laser slått i bakhodet som silent takedown...

 

 

- Sprinting is now possible through an equipment like mechanic.

Det blir vel det samme som med overshield eller active camouflage. Det kan jeg gå med på, så lenge det er balansert.

Jepp, det blir det samme med active camo osv. Det er fremdeles recharge-tid på slikt selvfølgelig og man kan ikke bare sprinte rundt i all evighet. Tror det kan bli kult og det gir jo utvilsomt en liten vri på det vanlige Halo-gameplayet. Forhåpenligvis vil dette få hver spiller i coop til å utfylle en egen rolle slik at man kan få følelsen av å være i en gruppe hvor hver Spartan har sin egen rolle.

 

 

- Spirits, the Covenant drop ship in CE, return in Reach, alongside Phantoms.

Likte alltid Spiritene. Captain Keys fikk tross alt en double-kill med en!

Har ikke Spirits vært med i alle spillene da? De gaffellignende skipene, right?

 

 

- Grunts look a lot more menacing.

Jeg skal bare se på hodene deres.

Headshot *hoooraaaayh*

 

 

- Motion Tracker seems compressed, like an oval rather than the Halo 3 circle.

La merke til det selv, men vet ikke hvordan det er i forhold til perspektivene eller konteksten, så vil ikke uttale meg.

Tror det ikke egentlig er en oval radar, men at sirkelen er vinklet "forover". Hold en tallerken opp foran deg og tilt den fremover. Den vil også se oval ut. Same shit.

 

 

- Hud is yellow rather than blue.

Alt jeg trenger er en behagelig farge. Såvidt jeg vet kunne en endre fargen selv i ODST.

Fargen på HUD´et er egentlig litt /care for min del så lenge det ikke blir noen Beatlesinspirerte syreturer i fargene. Men jeg ser for meg at de forskjellige farge blir brukt for å separere de forskjellige spillene?

 

 

- Marines look vaguely like Halo 1 marines.

Makes sense, I guess.

Yep, I guess it does.

 

 

- Phantoms now have a flashlight, like the one seen in the ODST announcement trailer.

Hvis det blir ført inn i gameplaysammenhenger på en morsom og engasjerende måte; go for it!

Det blir vel ikke noe mer enn at når man gjør oppdrag på nettene er man nødt til å passe på å ikke bli sett av dem. Ja, Game Informer beskriver en nattkamp, og nei, de beskriver ikke noen scener hvor man faktisk må gjemme seg for en. Sier bare at det hadde vært awesome å faktisk måtte gjemme seg litt også og ikke bare skyte, skyte, skyte.

 

 

- Elites seem taller, and are no longer hunched.

Litt rart at de plutselig begynner å halte i Halo: CE, men større fiender=lettere å se. Hodene er forhåpentligvis like store.

Litt skeptisk til avgjørelsen om å gi Elitene en rett rygg. Formen, stilen og gangen til Elitene er jo nærmest ikoner nå.

 

- All features from Halo 3 (Forge, Theatre, Co-op) make a comeback along with several new ones.

Minst fire-player coop samt de andre funksjonene gjør meg mer enn fornøyd. Gjetter på en firefight variant også.

Håper man kan laste opp videoer direkte til YouTube eller lignende. Jeg er tross alt ikke noe stor på å lage videoer i spill og om jeg bare kunne delt min awesome åttedoble kill med verden raskest mulig ville jeg vært fornøyd. Og Firefight. Jeg vil ha mer firefigth!

 

- We will be shown what Reach looks like before it is destroyed. We will see the levels of destruction progress as we get further through the game, implying the game takes place over a longish period of time.

Tror ikke dette blir så synlig som de gjerne ønsker, men en morsom detalj. Blir vel lettere å se etter flere gjennomspillinger, tenker jeg.

Jeg tror derimot at det vil bli veldig synlig. I starten vil jo tross alt ikke planeten være berørt overhodet. Etterhvert som Covenant styrkene overtar, bomber og glasser planeten burde man jo helt klart se markante forskjeller. Om det er i form av stadig mer eksplosjoner og stråler i bakgrunnen (lignende det vi så i teaseren) eller mer direkte som kanskje en forandring på hvordan oppdragene er lagt opp og hvordan man gjerne gjennomfører dem etterhvert som historien går sin gang.

 

 

Fikk ikke lov til å bruke fler quotetags :p

Lenke til kommentar

Vel, det er et langt sitat. Skulle gjerne svart deg igjen på hvert induviduelle punkt, men jeg verken orker eller gidder å gjøre det. ^_^

Vi ser egentlig ganske enige ut, men når det gjelder snikdrap(mye kulere enn snikmord) så håper jeg alle har en kniv plassert en plass på drakten, eller at de har en egen en for alle våpnene. De må se fett ut når det først ser fett ut.

Jeg tror heller ikke Spirits, gaffelskipene, var med i verken Halo 2 eller 3. Da var det egentlig Phantoms som var "the shit". Når det gjelder needleren tror jeg det blir som jeg sa; den nye har raskere skudd med mindre etterfølgning, og helt sikkert mindre ammo også. Needleren er der fortsatt for å spamme, mens jeg oppfatter den nye som en semiautomatisk røver. Menneskenes versjon av carbinen ser ut til å finne hjem i mellom BR og sniper, og jeg har savnet en mellomting. Så lenge den har større ammokapasitet enn sniperen er jeg egentlig fornøyd.

 

Når det gjelder sniperen; Gogo Halo: CE med 100 skudd i magasinet!

Lenke til kommentar

Jeg håper du ser i førsteperson når du sitter som passasjer i kjøretøy. Jeg håper også at vi får se en spectre igjen.

 

Jeg leste et sted at grunnen til at the covernant snakker engelsk var fordi Master chief hadde et program som oversatt til engelsk innebygd i drakten. Viss du runder halo: CE på ledgendary får du forresten høre en elite (grunt?) snakke med en marine rett før halo sprenger.

 

Jeg liker ikke det at de fjerner spike- og flammegranatene.

 

Det at du ikke har kunnet gå inn i sivile biler før nå kan jo skyldes på at John-117 veier 500kg (?) og er ganske så høy, men kan vell mye lettere skyldes på latskap på bungie sin side. :p

 

 

Edit:

Spectre

Spectre.jpg

Endret av Head_Hunter
Lenke til kommentar

@Laland

 

 

 

Human Insurrectionist's er det som UNSC kjempet mot før the covenant kom på banen, om jeg husker rett så var det første oppdraget til John-117(MC) å infiltrere en asteroide infisert av dem lømlene :]

 

 

 

edit: hva i alle verdens dager springer spartan 3'erene rundt i spartan 2 armor for da? Spartan 3's er jo mindre fysisk utviklet eller hva jeg skal si, enn spartan 2's, noe som jeg da ville trodd at kroppene dems ikke taklet påkjenningene av de draktene :s

Endret av Cerandin
Lenke til kommentar

De nyeste bildene er ikke direkte imponerende. Jeg antar at alle funksjonene og modusene som er med i spillet har gjort at spillet ser ut slik det gjør. Er man ute etter eye-candy så får man heller gå for Alan Wake eller Splinter Cell Conviction(eller alle sammen :)). Jeg ser frem til å teste Reach-betaen. Dette blir kos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...