Gå til innhold

Piranha Bytes - Risen


Anbefalte innlegg

@Nostalgic

 

:) Det er nok ikkje berre "stress", eg synest i alle fall ikkje det so langt. Men det er no vel berre positivt at du må halde deg rimeleg skjerpa om du møter ein vanskeleg fiende? Eg synest i alle fall at det bli meir spennande på den måten, og ein vil då gjerne leve seg mykje meir inn i kampen, og oppleve det som mykje meir stas å vinne.

 

Generelt synest eg det at dei klarar å skape spenning ein av dei mange positive kvalitetane til Piranha Bytes. Det skal helst vere litt nervepirrande å utforske ein ruin der du ikkje veit kva som ventar deg rundt neste hjørne. Eg har fleire gode minner frå tidlegare Gothic-spel, der eg har opplevd å havne i nervepirrande situasjonar. Nokre døme på ting eg har opplevd:

* Å møte på eit shadowbeast tidleg i spelet...då var det berre å springe.

* Å klatre ned ei fjellside av rein nyskjerrigheit, og oppdage at eg hadde hamna i ein mørk skog med fleire skjelett og andre skapningar som eg eigentleg ikkje var sterk nok til å ta. Det var ikkje mogleg å klatre opp att, so eg måtte komme meg forbi.

* Å springe gjennom nattemørket for å komme meg inn i borga i The Valley of Mines, utan å heilt vite kor inngongen var, og med massevis av sinte orkar rundt meg.

 

Risen har faktisk òg allereie klart å få opp pulsen min i eit tilfelle, so det lovar godt. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Combat er ikke noe man får slengt mot seg i bølge etter bølge alà Uncharted men noe du velger når du utforsker.

 

Så stress som i ett negativt synonym er det på ingen måte, det er gøy stressing fordi combaten utfordrer deg og dine reflekser. Du må være våken og lete etter gode åpninger raskt hos din motstander. Og èn manns åpning er ikke den samme hos en annen, da får du kanskje ett velrettet slag rett i planeten så man må se hver kamp individuelt :D

 

Jeg er virkelig oppslukt i denne eventyrverdenen.

 

Høres bra ut :) Håper det blir så bra som folk sier.

 

 

@Nostalgic

 

:) Det er nok ikkje berre "stress", eg synest i alle fall ikkje det so langt. Men det er no vel berre positivt at du må halde deg rimeleg skjerpa om du møter ein vanskeleg fiende? Eg synest i alle fall at det bli meir spennande på den måten, og ein vil då gjerne leve seg mykje meir inn i kampen, og oppleve det som mykje meir stas å vinne.

 

 

Risen har faktisk òg allereie klart å få opp pulsen min i eit tilfelle, so det lovar godt. :)

 

Kay

 

Det er positivt at det er en utfordring i det absolutt :) Men håper det også er mulig å slappe av med Risen ;)

 

Bra det har fått opp pulsen din :) Det jeg gleder meg mest til er stemmningen og det å være litt red i huler og grotter samt mørke skoger :)

 

Skal prøve å ikke rushe meg til slutten, vanskelig å sitte her å vente mens mange allerede har fått tak i spillet :p

Lenke til kommentar

Hei igjen Nostalgic

 

Jeg ser nå at det var nettopp det du spurte etter som jeg unnlot å svare skikkelig på, men som jeg nevnte i grafene så er halve spillet til nå mye intrikat questing for livaktige og svært interessante npc`er som alle har sin egen personlighet, noen har også mèr personlighet enn andre, dette gjør du i din egen hastighet gjør det du har lyst til, og her slapper du også av.

Det er ingen intens spenning når du trasker rundt i byen og ser på utsikten, lar øynene vandre fra de flotte middelhavsinspirerte bygningene til de smekre barmfagre damene som blir bevoktet av religiøse soldater. Det er mye å oppdage, og du velger selv om du er klar for litt in-town questing eller om du vil oppsøke farlige steder- som kan gi litt vel mye spenning iblant :whistle:

 

I den første timen av spillet ble jeg på kveldstid overasket av ett skikkelig uvær, det ble helt mørkt under skylaget og det eneste lyset jeg hadde å navigere etter var lynnedslagene som lyste opp hele terrenget.. stien var som en hyssing slengt utover gulvet og skogen var tett, jeg var ikke sterk nok til å banke noen ulver på èn gang, langt mindre å stå opp imot villsvin...

 

Og så hørte jeg det, dyrelyder i skogen, lyder som tydet på aggro.

 

Jeg løp så det sang skogsimellom ned mot tettstedet !

 

:whistle:

 

Der fant jeg husly i en forlatt bod, ingen av de andre beboerne ville la meg "låne" deres for natten :\ Men når jeg våknet var uværet over og sola skinte over The Don`s place.

Endret av Clakz
Lenke til kommentar

Jeg fikk nettopp mail fra nettbutikken som tilbyr spillet til digital nedlasting om at det var klart for å lastes ned, med aktiveringskode og hele pakka. Dessverre fungerer ikke nedlastingslenkene. Jeg regner med dette er fordi det fortsatt er rundt 5 timer til de egentlig skal være aktive, men siden jeg allikevel fikk notis om linkene på email lurer jeg på om noen av dere andre har klart å laste det ned på denne måten ennå?

Lenke til kommentar

Noen som har gjort den ene questen til han Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Piraten Roman(eller hva han het) som er i fengsel i harboury town?
Og som vet hvor harbours quay ligger, finner den ikke :(.

 

Edit: Hmmm ser ikke ut som jeg får fram den skjulte teksten, anyways. Noen som kan svare på det andre spørsmålet mitt?

Endret av Whigga
Lenke til kommentar

Når du kommer fra Stranden...

 

 

på stien, gå til høyre når du møter utsendingen fra the Don. Så treffer du til slutt på munkene på bondegården, gjør 3 enkle quests her så vil de til slutt vise deg veien inn til Harbor Town

 

Endret av Clakz
Lenke til kommentar

Er det sånn at du er stuck med det valget du tar på starten? Føler at det er et veldig uklart skille der.

 

 

Første gangen ble jeg dratt av gårde til klosteret, fordi jeg presterte å gå feil vei. Hadde absolutt ikke lyst til dette, men jeg hadde heldigvis savet rett før. Andre gangen gikk jeg til Don & Co. sin leir, som jeg ble anbefalt av han Chuck Norris fyren. Hvor lang tid tar det før jeg kommer meg til Harbour town? Evt, når kan jeg lære magi? Spillet er forresten ganske så vanskelig! 4 slag av en ulv og du møter bakken!

 

Lenke til kommentar

Er i selve byen og holder på med et quest der, og finner ikke en bygning som heter Harbour Quary.

 

Har gjort en del quest, er level 4. Skal bli mage tenkte jeg, siden jeg alltid er en melee fyr i alle RPG spilla jeg har spilt hittil.

Endret av Whigga
Lenke til kommentar

Jeg fikk nettopp mail fra nettbutikken som tilbyr spillet til digital nedlasting om at det var klart for å lastes ned, med aktiveringskode og hele pakka. Dessverre fungerer ikke nedlastingslenkene. Jeg regner med dette er fordi det fortsatt er rundt 5 timer til de egentlig skal være aktive, men siden jeg allikevel fikk notis om linkene på email lurer jeg på om noen av dere andre har klart å laste det ned på denne måten ennå?

 

Bestilte fra web-shoppen jeg og...27 Euro eller noe - ikke dårlig.

Men tok det lang tid før du (dere) mottok noen mail?

Ventet i 30min nå, uten å få mail...vet jeg er utålmodig, men men;)

Lenke til kommentar

Ok, ikke mottatt noen mail... bare fått bekreftet på web-siden at jeg har betalt.

Men det står der at jeg vil motta email "in the hours to come".

Regner med det er litt forsinkelse - sikkert endel som har bestilt/laster ned.

 

Er det i natt kl0001 man evt kan spille det?

 

 

edit - der mottok jeg mailen.

Men DL-linkene funker ikke her heller...foreløpig...

Endret av Fornax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...