Stifi Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Ah, okey. Trudde du kunne velge mellom warrior/guard eller mage. Trodde jeg også. Er hunter nå, men tenkte å prøve en runde som mage også. Er ikke det mulig å bare være en ren mage uten noe warrior-stuff? Kan være ren mage jo. Hos The Order, kan du være warrior(med staff og litt magi). Mens Mage er etter det jeg har forstått alt av magi(kan sikkert bruke staff eller diverse våpen, men ikke mestre de). Med warrior, ser jeg for meg shield, sverd, nærkamp og heavy armor. Ikke en trestokk, tøy-armor og magi. Blir battle-mage da. Endret 7. oktober 2009 av Stifi Lenke til kommentar
Whigga Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 Ja er nok battle-mage, men de kaller det Warrior der(Warrior of The Order) . Lenke til kommentar
zeox Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 kjapt spørsmål. er klasse noe du velger, eller bare oppgraderer du det som fungerer for deg? ser dere snakker om klasser her men jeg er fortsatt oppført som Castaway :S. er lvl 7 Lenke til kommentar
Smurfen_InnleggNO Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 så vidt jeg har skjønt blir du noe annet når du joiner en "faction", ble ivertfall hunter når jeg ble med don... btw er det mulig og gå til annen "faction" da eller er løpet kjørt? Lenke til kommentar
Whigga Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 Det er noe du velger etterhvert ja. Lenke til kommentar
zeox Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 så vidt jeg har skjønt blir du noe annet når du joiner en "faction", ble ivertfall hunter når jeg ble med don... btw er det mulig og gå til annen "faction" da eller er løpet kjørt? Hvor lang tid tok det? er på vei inn i Harbor Town nå, fikk akkurat quest fra Don om å gå dit Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 Du velger karriere veien som du selv ønsker. Warrior of The Order blir på en måte faction i spillet. Er ingen klasser. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 Men faction valget ditt begrenser litt hva du kan lære, f.eks du kan ikke lære magi hvis du velger å gå sammen med the Don, men du kan mestre alle combat skills osv, mens hvis du velger The order kan du ikke mestre alle combat skills, men du har magi til å hjelpe deg på siden. Lenke til kommentar
zeox Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 ok, flott. da gidder jeg ikke å bry meg mer om castaway tittelen Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Uff ikke minn meg på Oblivion (, men gjør mindre nå som jeg har Perlen Risen. Noen nevner at det skulle vært mer lik Oblivion, jeg grøsser. Det er nettop det at det er helt Ulikt Oblivion som er PERFEKT - Oblivion er Action rpg for massene med klare ordinære nå er du slem - god regler samt auto lvl systemet suger ******* (utrolig mye negativt med systemet der, men værste er at du aldrig blir utfordret skikkelig). Endret 7. oktober 2009 av SimalarioN Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 Uff ikke minn meg på Oblivion (, men gjør mindre nå som jeg har Perlen Risen. Noen nevner at det skulle vært mer lik Oblivion, jeg grøsser. Det er nettop det at det er helt Ulikt Oblivion som er PERFEKT - Oblivion er Action rpg for massene med klare ordinære nå er du slem - god regler samt auto lvl systemet suger ******* (utrolig mye negativt med systemet der, men værste er at du aldrig blir utfordret skikkelig). Om det er mine meninger du sikter til; Jeg mente ikke at Risen skulle vært mer likt Oblivion, jeg mente det godt kunne vært større og med mer omfang. Flere quester og items etc. Jeg liker gameplayet akkurat som det er. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 Neida, siktet ikke til noen spesielt, bare bet meg merke i mer lik Oblivion... Merker skuffelsen over Oblivion forstatt sitter der inne hehe. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 Neida, siktet ikke til noen spesielt, bare bet meg merke i mer lik Oblivion... Merker skuffelsen over Oblivion forstatt sitter der inne hehe. Jeg for min del var storfornøyd med så og si alle aspektene ved Oblivion. Det eneste jeg hadde noe å utsette på var leveled items og NPCer, og rett og slett at spillet var for lite etter min mening (!). Du fikk for lite tilbake for vanskelige quester med mindre du var i level 30+. Og ingen av Guards etc. levlet med deg, så i level 30+ kunne du lett mose en hel by uten vanskeligheter. Det er bare urealistisk.. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 Guards levlet ikke opp med deg, men rottene gjorde det, tenk deg å spille på hard, den samme rotta som du sliter med på starten av spillet sliter du med når du kommer til lvl 40-50... Det var derfor jeg skaffet en mod som fjernet scaleable levling, men satt faste levler. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 Guards levlet ikke opp med deg, men rottene gjorde det, tenk deg å spille på hard, den samme rotta som du sliter med på starten av spillet sliter du med når du kommer til lvl 40-50... Det var derfor jeg skaffet en mod som fjernet scaleable levling, men satt faste levler. Morrowind var så sinnsykt mye bedre på det området der. Du kunne i level 1 få tak i et episk artifact, om du slet deg gjennom noen harde kamper med Golden Saints etc. først. Det var gøy det Lenke til kommentar
Nether Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 Da har jeg endelig fått spilt litt også. Skal prøve å vente til helgen med å spille mer, men nå har jeg fått et førsteinntrykk i hvert fall. Tekisk sett virker spillet veldig bra. Alt glir lett på max innstillinger, men det krever en del av maskinen likevel, hvilket vises i litt høye temperaturer. Fra hovedmenyen til jeg kommer inn i spillet tar det ca 25 sekunder, hvilket er en stor forbedring fra laste tidene til Gothic 3. Trykker jeg på quick load, laster spillet seg opp på et blunk (bokstavelig talt). Har sett et par grafiske "bugs", karakterene er fortsatt ikke veldig pene, og dyr har fortsatt en tendens til å trekke seg tilbake i det uendelige. Bortsett fra det har jeg ikke mye å klage på ennå. --------------------------------------------------- Kampsystemet er både enklere og mer komplisert enn tidligere Gothic spill. Enklere i at du egentlig bare trenger musen for å angripe, og mer komplisert i at fiendene tvinger deg til å unnvike eller blokkere angrepene deres (jeg har bare spilt på normal vanskelighetsgrad). Det at fiendene er så mektige gjør at man får den gode gamle Gothic følelsen igjen (hvilket kan kort oppsummeres i: OH SHIT). Det er vanskeligere å separarere individer fra en gruppe, hvilket gjør spillet mer krevende (egentlig en god ting), men kan være frustrerende for nykommere til serien. Man kan lett bli slaktet på et par sekunder hvis man ikke er forsiktig. Min taktikk i begynnelsen har blitt å spamme dodge. Virker som om en del fiender blir forvirret av det, og slutter å angripe. Regner med at en del slike ting blir fikset i første patch. Jeg har ikke spilt nok til å si så mye om kampsystemet utover det. ---------------------------------------------------- Jeg tror jeg ender opp med The Don ved første gjennomgang. Det er litt dumt å ikke kunne bruke magi, men i de fleste Gothic spill (bortsett fra nr 3 hvor mage var latterlig mektig) er det vanskelig å begynne som magiker. Hvis jeg begynner som ren melee karakter nå så blir jeg også mer motivert til å spille gjennom en gang til for å oppleve magi siden av ting. Alt i alt så er jeg veldig fornøyd. Har ikke kommet meg til Harbour Town enda, og håper på å gjøre så mange quests som mulig før jeg velger side. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Endte opp med å sette ned vanskelighetsgraden til easy, da jeg gikk lei av at det tar mange minutter og drepe en litt større gruppe. Forresten, hvor kan jeg lære meg Prospecting? Endret 7. oktober 2009 av Joakim Crichton Lenke til kommentar
Error Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Er en kar i Harbour Town (Merchant's district) som lærer deg første nivå av prospecting. Koster 100 "kroner" og koster 5 poeng hvis jeg husker riktig. Edit: Han heter faktisk Olf. Hvor han befinner seg får du finne ut selv Endret 7. oktober 2009 av Error Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 Et pr ting jeg ikke har helt klart for meg enda. Lurer på hva som er ren mage, er det white robes?. Hvor befinner disse seg?. Har noen testet og ikke joine noen, bare ta de questene som passer deg, stjele fra alle etc uten å tillhøre noen, kommer man videre i spillet da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå