Gå til innhold

Bilde kapasiteten liten ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi bør vel kunne øke denne grensen en del skulle jeg tro. Jeg kan iallefall ikke se at det skal by på noen problemer. Dagens dummeste spørsmål er vel "hvor mye plass trenger dere?"

På gamle Gamer.no, så hadde vi en bildetråd som var flere år gammel der folk postet screenshot av sine egne spilleopplevelser.Vi må vertfall kunne gjøre slik uten at en dum kvote lar oss poste 4-5 bilder , så er man brukt opp resten av livet ;)

På dette nye forumet er det endel begrensinger, hvorfor dette ? Jeg trodde verden gikk fremover , ikke bakover.Skjerpings.

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

På gamle Gamer.no, så hadde vi en bildetråd som var flere år gammel der folk postet screenshot av sine egne spilleopplevelser.Vi må vertfall kunne gjøre slik uten at en dum kvote lar oss poste 4-5 bilder , så er man brukt opp resten av livet ;)

Grensen på det gamle forumet (diskusjon.no) er 50MB. Men man kan jo alltids laste opp bildene andre steder, som f.eks bildr.no, og hotlinke derfra.

Lenke til kommentar

Nettopp. Langt ifra alle bildene i den tråden som ble nevnt var lastet opp direkte til forumet. Relativt få var nok det. Selv bruker jeg for det meste Photobucket og Bildr.no, men enkelte ganger laster jeg også opp til forumet. Uten at jeg helt vet hvorfor. Iallefall er det grunnen til at jeg egentlig er litt likegyldig til hva slags grense det er her på forumet, da det tross alt finnes andre steder med langt større plass å laste opp til.

Lenke til kommentar

Hvis få brukere benytter lagringsplassen det ikke noe problem for oss å øke grensen til 50MB, men hvis alle skal fylle kvota må vi dimensjonere serverne deretter. Med 5000 aktive brukere trenger vi 250 GB. Det er ikke vanvittig mye disk, men det er litt dyrere enn å kjøpe inn en ekstra SATA-disk fra billigste nettbutikk :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bra at dere hevet grensen, men den er alikevel altfor liten.Konsekvensen av at folk fjerner gamle innlegg med bilder pga kapasiteten, er at vi nå har masse tråder uten mening.Jeg var nettopp innom konsoll-trådene for å se på noen screenshots av noen spill , men hele tråden var søppel fordi de hadde fjernet bildene sine.

Vi lever i 2009 , det skulle ikke vært nødvendig å bruke andre tjenester for å laste opp bilder på et forum som Gamer.no.

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Vi lever i 2009 , det skulle ikke vært nødvendig å bruke andre tjenester for å laste opp bilder på et forum som Gamer.no.

Gråt meg en elv, gutt.

Bilder tar plass og båndbredde, og dette koster penger. Innlegg.no og forumene som hører til her står fullstendig fritt til å sette de begrensninger de måtte ønske.

Om du ikke gidder å bruke en tredjepartstjeneste eller å hoste bilder selv, så er dette ditt problem.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...