AltF4 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Hvor mange positive tilbakemeldinger kan man få? Finnes det et tak? Vil tråder uten postcount fortsette å ha tilbakemeldinger? Videre syns jeg ikke tråder som ikke teller på postcount bør ha muligheten til positive tilbakemeldinger - er det «utenfor» forumet bør det også gjelde denne funksjonen. Åpner for misbruk i tråder som for eksempel "Si en ærlig ting om brukeren over deg". Kommer det en funksjon som gjør det mulig å se hvilke tråder man har fått tilbakemelding på?Hvor mange postive tilbakemeldinger må man ha for å bli mer enn «nøytral» i tilbakemedlingsstatusvinduet man har i profilen? Vil statusen komme under avataren der hvor postcount står? Kan administratorer frata folk de positive tilbakemeldingene sine? Ved for eksempel advarsler eller utestengelser. Endret 3. oktober 2009 av AltF4 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Jeg vet jo ikke sånt som dette for sikkert, men jeg vil ikke tro at det finnes noe tak for tilbakemeldinger. Det motsetter seg jo mot selve poenget med systemet. Ellers er jeg enig med deg på det at tråder som ikke "får" postcount heller ikke burde ha muligheten for tilbakemeldinger. Da blir det fort mange tilbakemeldinger på grunn av lolcats og excavation beams. En mulighet til å se hvilke innlegg man har fått tilbakemeldinger på er også noe jeg vil svært gjerne se om dette systemet er her for å bli. Det er seriøst noe som kan forbedre postingen til de brukerne som følger med på det. Oh til slutt så tror jeg ikke man trenger så mange for å gå oppover, og nei, man ser ingen status under avataren basert på tilbakemeldinger. Det synes jeg heller ikke man skal starte med, da man fort blir oppfattet annerledes av nyere brukere om man har enten høy postcount eller lignende. PS: På "topp 20 brukere" listene kan man se hva slags rykte folk har, men man kan ikke sortere etter det. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Det er akkurat den samme tankegangen jeg legger til bunn ved å ønske å få se hvem poster man tjener positiv tilbakemelding på. Jeg vet man ikke ser hvor mye tilbakemelinger man har nå annet enn i profilen, men jeg ser heller ikke problemet med det, uten at jeg ser noen store fordeler heller - det var mest et spørsmål. Skal legge til et nytt spørsmål i førstepost nå: Kan administratorer frata folk de positive tilbakemeldingene sine? Ved for eksempel advarsler eller utestengelser. Lenke til kommentar
Erlend Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Tilbakemeldingsfunksjonen i IPB er rimelig simpel. Det finnes ikke noe tak på hvor mange tilbakemeldinger du kan få. Det finnes ikke noe valg for å slå av tilbakemeldinger i forum hvor det ikke er post count. Du kan ikke se hvilke innlegg du har fått tilbakemelding på (utenom at det står i selve innlegget) Ryktet ditt går opp til "Bra" når du har fått 20 tilbakemeldinger, og "Veldig bra" når du får 50. Henholdsvis "Dårlig" og "Veldig dårlig" hvis du er på minussiden. Det er ikke noe valg for å vise rykte under avataren i innlegg. Administratorer kan "resette" ryktet ditt, men ikke moderatorer. Jeg tenkte at kun moderatorer skulle få lov til å gi negative tilbakemeldinger, som en form for "straff" i tilfeller hvor det ikke trengs å gi warning. Men det viste seg at det ikke går an å slå av negative tilbakemeldinger per brukergruppe utenom å sette "max negative per day" til 0. Da vil negativ-knappen fremdeles vises for brukerne, og de vil få "du har oppnådd max antall..." når de trykker på den, noe som skaper forvirring. Kort sagt så er denne funksjonen rimelig dårlig akkurat nå, så jeg håper IPB har planer om å forbedre den. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Ja, "rimelig dårlig" er dekkende! Takk for svar, greit å vite hvordan det virker og hva jeg har å forholde meg til. Regner egentlig med at jeg kanskje ikke var den eneste som lurte. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Om de først skal ha en slik funksjon så bør de gjøre det bedre enn det der. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Ja, at noe så simpelt og egentlig viktig som å se hva man får kreditt for ikke er implentert er jo dumt. Dessuten tillater jeg meg å synes at det mister verdi når man kan få tilbakemeldinger på poster totalt blottet for verdi i "Lekeplassen" og "Småprat"-delene av forumet. Jeg er selv over gjennomsnittet aktiv begge steder, men jeg tar heller èn positiv tilbakemelding i "Genrell spilldiskusjon" over ti tilbakemeldinger i "Si en ærlig ting om brukeren over deg"-tråden. Vil det komme en "fasit" over hvor mye "rykte" man mister ved brudd på regler? Hvordan bedømmer dere dette? Lenke til kommentar
Erlend Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Foreløpig har vi ingen "fasit" på det. Det er nok ikke noe vi kommer til å bruke mye, da det kun er administratorer som kan gjøre det per nå. Lenke til kommentar
Erlend Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Nå har jeg oppdatert denne funksjonen litt. Forandringer: Du kan legge til en melding når du gir en tilbakemelding Siste 5 tilbakemeldinger vises i profilen Du ser hvilke innlegg du har fått tilbakemelding på (5 siste) Du ser hvem som har gitt deg tilbakemelding (Ser ikke ut til å fungere for øyeblikket) Lenke til kommentar
Breathe Fresh Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Ikke for å sutre (blir kanskje sutring likevel, hehe) men syns det er litt feil at de som poster ett bilde i SO får 7 positive tilbakemeldinger for det. Syns det burde være mer seriøse poster man får tilbakemeldinger for enn det som postes i SO (No Offence). Er vel dette AltF4 sikter til, også. Tror det fleste bruker opp positive tilbakemeldinger på fem minutter i Lekeplassen på morgenkvisten, istedenfor å gi det senere på dagen når de leser de postene som er i PC-Spill, generell spilldiskusjon og diskuter artikkel osv. Lenke til kommentar
Erlend Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 SO? Hvis du mener de forumene som ikke har postcount så er jeg helt enig, men som jeg skrev lenger oppe så er det ennå ikke mulig å slå av tilbakemeldinger på enkeltforum. Lenke til kommentar
Breathe Fresh Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Fant nettopp ut hva SO betyr selv, hehe. SO = Siste Ordet. Endret 20. oktober 2009 av Nostalgic Lenke til kommentar
Erlend Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Du kan ikke lenger gi tilbakemeldinger i off-topic-delen av forumet. Du kan nå se hvilke innlegg du har fått tilbakemelding på (5 siste) (det var en bug der som gjorde at det ikke fungerte, men det virker nå.) Lenke til kommentar
Breathe Fresh Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Må si dere er flinke til å ta til dere tilbakemeldinger om forumet og gamer. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Du kan ikke lenger gi tilbakemeldinger i off-topic-delen av forumet. Du kan nå se hvilke innlegg du har fått tilbakemelding på (5 siste) (det var en bug der som gjorde at det ikke fungerte, men det virker nå.) Det er ikke mulig å gjøre det slik at man ikke bare kan se de fem siste, men alle innleggene man har fått tilbakemelding på? Eller ihvertfall høyne grensen? EDIT: Og det ser ut som om tilbakemeldinger bare gjelder tilbakemeldinger med tekst? Kan man ikke se de man bare har fått +1 for? Endret 21. oktober 2009 av Mokko Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Er det ikke sånn at det gjelder kun de du har fått etter at denne funksjonen ble aktivert? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Oi, her har det skjedd ting siden jeg var innom tråden sist. Flott at dere gjør som dere gjør. *skunke for å se på andres tilbakemeldinger ^^* Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Nå har jeg oppdatert denne funksjonen litt. Forandringer: Du kan legge til en melding når du gir en tilbakemelding Siste 5 tilbakemeldinger vises i profilen Du ser hvilke innlegg du har fått tilbakemelding på (5 siste) Du ser hvem som har gitt deg tilbakemelding (Ser ikke ut til å fungere for øyeblikket) Du kan ikke lenger gi tilbakemeldinger i off-topic-delen av forumet. Du kan nå se hvilke innlegg du har fått tilbakemelding på (5 siste) (det var en bug der som gjorde at det ikke fungerte, men det virker nå.) Dette er knall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg