Gå til innhold

Dead Space og DTS-lyd

Khogn

Anbefalte innlegg

Støtter dette spillet DTS-lyd? Grunnen for at jeg spør er at jeg har spilt Resistance 2 og demoen til Killzone 2 med DTS, men når jeg prøver demoen til Dead Space er det bare Dolby Digital som kommer ut. Det høres rart ut for et spill der lyden er så viktig.

Hvis PS3-versjonen har DTS vurderer jeg nesten å kjøpe den selv om jeg har rundet spillet på 360 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kult, takk.

Metoden er jo litt vrien hvis man må alltid aktivere/deaktivere andre lydmoduser for konsollen avhengig av hvilket spill man setter på. Det er også vanskelig å vite på denne måten hvilke spill støtter DTS i det hele tatt uten å prøve seg frem og tilbake...

Jeg ser de nevner LBP i samme tråd men husker jeg riktig så får jeg opp DTS automatisk med dette spillet uten å fjerne DD fra konsollens liste.

EDIT: Jeg er forresten ikke helt sikker på at det faktisk er ekte DTS i Dead Space. Her er en skann av esken og jeg ser kun DD-logoen, ikke noe DTS:

http://image.com.com/gamespot/images/bigboxshots/9/943339_96198_back.jpg

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Jeg hørte i hvert fall ingen forskjell på Dead Space-demoen da jeg "tvang" konsollen til å kjøre DTS. Så jeg antar at det ikke er en "native" DTS i så fall... for tro meg, jeg hører godt forskjellen mellom DTS og DD enten det er snakk om en film eller et spill. Det er absolutt ikke snakk om minimale forskjeller :)

Men i et spill som Dead Space der lyden har blitt bearbeidet så voldsomt er det egentlig helt flott allerede med DD.

Lenke til kommentar

DTS står for Digital Theater Sound.

http://en.wikipedia.org/wiki/DTS_%28sound_system%29

Men alt er vel PCM i utgangspunktet, men at enkelte spel har mulighet for å enkode det til DTS, DD, whatever?

Uansett, enorm forskjell mellom Resistance (Dolby Digital) og Resistance 2 (DTS) rent lydmessig. DTS burde være en must for alle moderne spill. Med stor skjerm (63") og brukbar lydanlegg føles det til tider som å være på kino, bortsett fra at det er du som styrer filmen.

Lenke til kommentar

Dersom du har ein "Fat" PS3 støttar ikkje denne bitstreaming av HD-lyd. Slim derimot støttar dette, slik at denne kostbare LED-en på forsterkaren din får lyst opp rommet ditt på mørke haustkveldar :p

Sarcasm aside, Fat PS3 konverterar sjølv frå HD-formata og sender det som LPCM til forsterkaren din. I teorien burde ikkje dette utgjere stor forskjell, men audiofile vil sikkert skyte meg for ein sånn påstand

Skal du ha bitstreaming må du difor ha ein PS3 Slim. Dersom du allereie har dette, må du sikkert inn i settings og velge Bitstreaming :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...