Gå til innhold

Er ps3 spill bestandig oppskrytte?? Eller er gamer.no xbox 360 fans?

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

På generell basis:

Det som forsåvidt interesserer meg litt er at dette er karakterer jeg er enig i.

Jeg er stort sett enig i anmeldelsene til gamer.no, spill er smak&behag og gamer.no gjenspeiler min smak og dermed er jeg enig i argumentasjonen som leder opp til karakteren. Noe som leder meg til neste spørsmål, hvis man føler at en annen side gjenspeiler dette på en bedre måte og man føler at argumentasjonen og grunnlaget er bedre, hvorfor emigrerer man ikke til den siden. Spill er på ingen som helst måte vitenskap og karakteren er basert på argumentasjonen i artikkelen.

Når det gjelder karakterene og "statistikken" som er presentert ovenfor så er dette så stappfullt av potensielle problemer at det blir fullstendig uinteressant å diskutere på en seriøs måte. Forskjeller i karakterskala er forøvrig vesentlig.

Gjennomsnittskarakteren til killzone 2 er forøvrig tragisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første: Statisikk kan manipuleres til å vise hva man vil det skal vise. Et eksempel: Folklore (anmeldt av Furevik) fikk 9/10 hos Gamer.no, mens snittet hos Metacritic ligger på 75/100. Med andre ord så er Gamer.no PS3-fanboys. Og vi må ikke glemme at Duke Nukem 3D fikk 7/10 hos Gamer.no, mens snittet hos Metacritic ligger på 80/100. Hvordan kan noe beskylde Gamer.no for å være 360-gutter når det kommer helt frem av statistikken over at de foretrekker PS3?

For det andre så kan folk ha helt forskjellige opplevelser med spill. Half Life 2 og Legend of Zelda TP er to gode eksempler for min egen del. Begge spillene har fårr god kritikk "overalt", mens jeg syns de er noe av det kjedeligste jeg har spilt de siste årene. Dersom jeg skulle anmeldt disse spillene, så hadde min anmeldelse garantert blitt anderledes enn mange av de andre.

Folk er forskjellige, verden er ikke kun PS3/Xbox 360 og dersom folk brukte like mye tid på selve teksten i en anmeldelse som de bruker på karakteren, så hadde verden, vel iallefall spillforum, vært mye bedre plasser å være.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg tror på gamer.no når de sier at for de så spiller det ingen rolle hvilken maskin man må putte spillet i når man anmelder det. Det ville jo være veldig rart hvis det ikke var slik. Konsollkrig er noe som bare finnes i hodene på de som er tilhenger av en gitt konsoll. Gamer.no er en side som anmelder spill, punktum. Det som derimot hadde blitt helt feil var hvis man måtte gi et PS3 spill høyere karakter for å unngå slike beskyldninger. Ut ifra de anmeldelsene jeg har lest her så har gamer.no i aller høyeste grad integriteten i behold. Det blir veldig vanskelig å skulle peke på tendenser slik det gjøres her, både fordi det er snakk om ganske få spill og fordi statistikken kun tar for seg karakterene, noe jeg mener gir et ganske dårlig intrykk av en spillanmeldelse hvor hele grunnlaget ligger i den teksten som er skrevet.

Lenke til kommentar

Jeg har all respekt for skribentene til Gamer.no. Selvsagt er jeg ikke enig i alle, hvilket ikke er å forvente heller. Det er liten vits å drive å slakte en side for karakterer bare fordi man er uenig. Det du kan gjøre er å finne en side/skribent som du føler har samme interesser og preferanser som deg. Hva nå enn siden er vil du i så fall få den beste antydningen til hvordan du vil like et spill. Å prøve å trykke ned en annen mening på skribentene her har liten nytteverdi. Ikke ta spill så personlig, så går alt så mye bedre for oss alle.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...