Gå til innhold

Hvor er beste sted å forhåndsbestille spill?

CREDiiBLE

Anbefalte innlegg

Som jeg spør i tittelen, er det noen som har noen spesielt gode erfaringer når det gjelder det å forhåndsbestille spill til Xbox 360? Den kvaliteten jeg snakker om er selvfølgelig at man får spillet ved release eller tidligst mulig etter, samt at prisen er sånn nogenlunde.

Mener å huske at jeg fikk Bioshock på releasedagen da jeg forhåndsbestilte det fra AbsoluttSpill for et par år siden, men nå har tiden gått - og jeg leser stadig om nye klager og problemer fra den kanten. Spillene jeg vil så kloa i tidlig denne gangen er FIFA'10 og CoD:MW2. Selvfølgelig er GameStop et alternativ, men der må man raskt ut med et par hundringser ekstra.

Anyone?

Endret av credible
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper hovedsakelig nye spill fra Absoluttspill og Gamezone. Kjøper spill fra utlandet hvis det er noen spesielle CE/SE utgaver de ikke tar inn, eller hvis jeg vil ha et spill med engelsk innhold (er vel forsåvidt morsmålet mitt, så).

Jeg må innrømme at jeg har hatt 1-2 problemer (maks) med begge butikkene jeg har nevnt, men gud for en service jeg har fått. Absoluttspill sendte feil spill en gang, men jeg fikk returnert det og fikk riktig spill + rabattkode fra de som kompensasjon.

Den andre gangen var det deres elektroniske kortbetalingstjeneste som sviktet (feil i systemet hos korttjeneste leverandøren deres på den tiden, som har nå blitt erstattet med DIBS), og de sendte meg enda en rabattkode på mail. Veldig godt gjort synes jeg, siden i det tilfellet var det ikke noe de hadde gjort galt. Gamezone har også sendt feil vare en eller to ganger, men sist det skjedde var for flere år siden. Har ikke hatt noen problemer med de siden.

Begge plasser har hatt bedre service enn de fleste databutikker på web jeg har vært borti gjennom årene. Ønsker bare at alle hadde hatt like god kundebehandling som de.

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

Akkurat nå ville jeg si at GameStop er det beste alternativet hvis du har noen spill å bytte inn. Du kan bytte inn 1 eller 2 spill og forhåndsbestillet bestemte titler for bare én krone.

http://www.gamestop.no/pdf/Q4_sept_470x940_NO.pdf

Ingen av spillene jeg ønsket er tilgjengelig for forhåndsbestilling der, men tilbudet er absolutt hyggelig, ja.

GameStop tar imot forhåndsbestilling på ALLE spill. For annet enn 1 kr tilbud på kampanjer, kan du enten betale full pris eller bytte inn 2 brukte spill og betale 199 kr for samtlige forhåndsbestillinger. Gode på levering er de også.

Lenke til kommentar

Gamezone synes jeg er rett og slett elendig i å levere spill itide og er generelt sett litt amatører synes jeg. Greit nok at dem holder til i Stavanger(?), men at de klarer å sende spill så seint til folk som bor i Akerhus skjønner jeg ikke.

Fikk både Left For Dead og Lips så seint av dem, LFD sånn 4 dager etter release selv om jeg hadde forhåndsbestilt(altså også betalt) sånn 2-3 uker i forveien.

Ikke nok med det så er det 2 dobbeltpurringer jeg har fått der, ved kjøp av spill på Visa-kort. Ikke gjorde de engang noe for å beklage seg, ikke en beklagelse, ikke noe informasjon om at de hadde en feil eller noe fikk jeg til slutt. Og ikke leste de mailen min på flere dager, så det var et par dager jeg følte meg som en tjuv i en liten grad fordi dem har så elendig system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...