Gå til innhold

RAID åt skogen :/


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har:

1 stk 160 GB WD HD

2 stk 60 GB WD HD i RAID

 

Jeg skulle prøve å installere linux, og først kopierte jeg ut alt fra en partisjon som lå på de to HDene i RAID, mens den kopierte åpnet jeg kabinettet for å fikse noe vifter, men jeg må ha kommet borti en kabel og maskinen frøys. Jeg startet opp igjen, kopierte resten av filene, og startet partition magic. Jeg trykte da på knappen i PM for å installere ett nytt os, jeg gjorde som den sa og klikket videre, da den var ferdig satte jeg i Red Hat linux cden. Da den kom inn i setup programmet til Redhat og jeg kom til stedet hvor jeg skulle velge på hvilken partisjon det skulle, fant jeg bare den ene 160GB HDen der. De andre var ikke å finne der... Da jeg prøvde å reboote fikk jeg en melding som sa "feil under lasting av operativ system." Jeg tenkte att det kunne være MBR som var føkket fra Partition magic, og prøvde da å fikse den ved å putte i XP cden og ta FIXMBR i systemgjennoprettnings konsollen. Det ga null resultat... Jeg bestemte meg for å formatere de 2 diskene i RAID og reinstallere windows på dem, men da jeg kom inn i installasjons programmet til XP sa den att den bare fant den 160 GB HDen. Jeg prøvde da å reboote uten å ha 160 GBen plugga i. Da sa den att det den ikke fant noen Harddisker i det hele tatt... Men under booting så sier den at RAIDen er functional og alt ser ok ut...

 

Noen som vet hva som er problemet her, og er det noen som vet åssen jeg kan i det minste få formatert dem??

 

På forhånd takk,

Torjus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...