VEH_InnleggNO Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Den norske spillutvikleren kutter tjue prosent av staben. Les hele saken Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Mangler link i artikkelen til diskusjonsforumet. Lenke til kommentar
JoanTheMan Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 AOC ble ikke akkurat den brak suksessen de hadde håpet på, så dette var ikke overraskende. Lenke til kommentar
Zwink Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Aoc var vel en sinnsyk braksuksess, men suksessen ble ødelagt etter en stund. Allikevel er dette utrolig synd siden Funcom lager bra spill og er naturlig nok viktig for norsk spill. Jeg vil ihvertfall fortsette med aoc Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Er synd for norsk spillindustri dette, men er samtidig en liten stemme inni meg som sier "I told you so, sånn går det når dere ikke fokuserer på deres beste produkt Den Lengste Reisen." <_< Endret 29. september 2009 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Nailer_InnleggNO Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Vel, de tjente ikke akkurat mye penger på Dreamfall for å si det sånn. Rampant piratkopiering FTL =( Dreamfall var jo utrolig bra. Skammer meg over at jeg ikke kjøpte det. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Vil si forgjengeren var bedre enn Dreamfall. Den som bare het Den Lengste Reisen. Det er et av tidenes beste spill spør du meg. Nå som det blir kutt i bemanningen hos Funcom utsettes vel oppfølgeren til Dreamfall enda mer. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Det er veldig synd for norsk spillindustri og norske spillinteresserte at Funcom nå kutter i Norge, og selskapet har virkelig bidratt til at Norge/Norden har blitt satt på kartet i spillindustrien. Lenke til kommentar
WARP10CK Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Det er veldig synd for norsk spillindustri og norske spillinteresserte at Funcom nå kutter i Norge, og selskapet har virkelig bidratt til at Norge/Norden har blitt satt på kartet i spillindustrien. Ja de satte Norge på kartet men er det ett selskap som må få pris for å ha satt Norden på kartet så må det være Svenske DICE og Battlefield serien som jeg tror har gjort ett større inntrykk en Anarchy Online, Den Lengste Reisen,Drømmefall og Age Of Conan har gjort til sammen. Ikke gjør Funcom større enn det de er de gjorde selv den tabben og se hvor de er nå, fatter ikke hvorfor de insisterer på å fokusere på dette MMO kaoset sitt. Ønsker dem iallefall lykke til med Secret World det kommer dem til å trenge håper for deres del at de lykkes og kommer sikkert til å kjøpe det også men det bør være spillbart denne gangen. Endret 30. september 2009 av WARPEN Lenke til kommentar
OlavHelland Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Ja de satte Norge på kartet men er det ett selskap som må få pris for å ha satt Norden på kartet så må det være Svenske DICE og Battlefield serien som jeg tror har gjort ett større inntrykk en Anarchy Online, Den Lengste Reisen,Drømmefall og Age Of Conan har gjort til sammen. DICE har gjort en veldig god jobb ja. I Sverige så har de en mye mer veletablert spillbransje med flere selskaper som tørr å satse internasjonalt(DICE, Starbeeze, Paradox, Massive osv...) Bortsett fra Sverige så har de nordiske landene en stor utvikler hver. Norge har Funcom,Danmark har IO Interactive(Hitman), Finnland har Remedy(Max Payne) og til og med Island er med på dansen med CCP(EVE online). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå