Gå til innhold

Forsikring av digitalkamera

Anbefalte innlegg

Jeg vet at på elkjøp tilbyr de forsikring hvis man kjøper kameraet der. Men jeg ønsker å kjøpe kameraet på nettet siden de har bedre utvalgt og er billigere. Er det noen stedet på nettet som tilbyr dette? Og eventuelt hva dekker en slik forsikring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet at på elkjøp tilbyr de forsikring hvis man kjøper kameraet der. Men jeg ønsker å kjøpe kameraet på nettet siden de har bedre utvalgt og er billigere. Er det noen stedet på nettet som tilbyr dette? Og eventuelt hva dekker en slik forsikring?

Du kan jo sjekke hva Gjensidige ol. skal ha for å forsikre det, og hva dem dekker. Om du har forsikring på bil/hus etc. så er bør det være enkelt å få forsikret kameraet også.

Tror Gjensidige dekker "alt" i avtalen min, mot en egenandel på 10% av kamera-verdi. Men har ikke satt meg helt inn i avtalen.

mvh Jan Ove

Lenke til kommentar

Jeg jobber i elkjøp, og jeg kan ikke annet enn å si at du burde ta den.Elkjøp sin forsikring dekker ALT som kan skje med kameraet utenom tap og tyveri..La oss si du miste kameraet mister du kameraet i gulvet, kommer du innom en elkjøp butikk, skriver på et skjema, og etter en dag eller to får du svar om du får gratis reparasjon eller et nytt samsvarende (samme eller likt kamera til prisen du måtte betale _da du kjøpte det_). Og dette er helt uten egenandeler.

Personlig, så skjønner jeg ikke hvordan disse folka går i pluss (SAFE forsikring). Uansett, jeg vil absolutt anbefale denne forsikringa: ingen egenandeler, du betaler bare en engangssum og den dekker (nesten) ALT.

(Ångående tap og tyveri: Du må ha kameraet fysisk med i butikken; knust eller helt)

Lenke til kommentar
(Ångående tap og tyveri: Du må ha kameraet fysisk med i butikken; knust eller helt)

om kameraet er stjålet eller mistet? blir det vel vanskelig og ta det i butikken...jeg har faktisk kun negativt og si om elkjøp, dårlig service, og oppfølging av kunder..elkjøp er mersalg hele veien..

Lenke til kommentar
Jeg jobber i elkjøp, og jeg kan ikke annet enn å si at du burde ta den.Elkjøp sin forsikring dekker ALT som kan skje med kameraet utenom tap og tyveri..La oss si du miste kameraet mister du kameraet i gulvet, kommer du innom en elkjøp butikk, skriver på et skjema, og etter en dag eller to får du svar om du får gratis reparasjon eller et nytt samsvarende (samme eller likt kamera til prisen du måtte betale _da du kjøpte det_). Og dette er helt uten egenandeler.

Personlig, så skjønner jeg ikke hvordan disse folka går i pluss (SAFE forsikring). Uansett, jeg vil absolutt anbefale denne forsikringa: ingen egenandeler, du betaler bare en engangssum og den dekker (nesten) ALT.

Hva mener du "anbefale denne forsikringa" og "du burde ta den"? Kan jeg kjøpe bare forsikring? Hvis ikke er det noen kriterier som må være oppfyllt for at du tar den: du kjøper ikke kamera pga forsikringen, og kameraet burde være konkurransedyktig på pris. Ut i fra mine erfaringer med elkjøp er prisene IKKE konkuransedyktige, og de kameraene de har er jeg generelt ikke interessert i...

Jeg vil i mange tilfeller tro (uten at jeg har sjekket) at man kan spare så mye på å handle på nett, og samtidig få BEDRE service, at man har råd til en litt dyrere forsikring.

Lenke til kommentar

Hmm...synes ideen med en slags Uhellsforsikring virker ok. Forutsatt en ok pris (f.eks maks et par-3 hundrelapper i året for en verdigjenstand til inntill 10.000).

Hvor finnes slike..og hva dekkes?

Når det gjelder kommentaren vedr. hvordan slike selskaper som utsteder slike forsikringer tjener penger..så må en vel regne med..(heldigvis) at de aller aller fleste ikke opplever uhell..og at de aller aller fleste er hederlige mennesker som ikke vil utnytte en forsikring.

Har erfaring med verdigjenstandforsikring, men der bør en passe nøye på HVA som dekkes. Uhell UNDER bruk dekkes f.eks ikke på sportsutstyr,men ville nå hatt en slik dekning på et digitalkamera f.eks...

Når det gjelder tyveri så er den saken som regel grei..slikt dekkes jo enten av reiseforsikring eller innboforsikring for de fleste.

Lenke til kommentar

Heisann. Du må sette deg inn i forsikringen du selger. Du får ikke nytt kamera som koster det som når du kjøpte ditt. Du får nytt kamera som er minst bedre enn det du hadde.

F.eks. Hvis jeg kjøpt Canon G3 for 10.000 og ødela det før G3 gikk ut så ville jeg fått et nytt G3 selv om det koster "bare" 5000 nå. Hvis G3 ikke kan skaffes lenger så vil man f.eks få G5 selv om dette bare koster 7000. Man vil IKKE få et kamera til 10.000. SKJERP DEG!!!

Lenke til kommentar

De aller fleste har vel enten bil-forsikring, innbo-forsikring eller lignende? Eller en kan kanskje få foreldre til å forsikre? Ofte får en rabatter om en har flere forsikringer i samme selskap. Den rabatten en får kan kanskje bli oppmot den prisen det koster å forsikre et kamera...

Er bare å ta en kjapp telefon til ditt forsikringsselskap og høre :)

mvh Jan Ove

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...