Gå til innhold

Hel maskin anbefaling->student..

Anbefalte innlegg

Her anbefaler dere et hovedkort med en del integrert, blant annet skjermkort. Likevel anbefaler dere å kjøpe et ekstra "ekstern agp kort." Greit tenker jeg. Helt til jeg ser hva dere anbefaler. mx200! mx200 er verken kjent for god 2d eller 2d ytelse. Huff sier jeg. Det finnes bedre kort til la oss si 50 kr mer. Eller la vær å kjøpe det i det hele tatt..

Dessuten,

når jeg trykker på "søk" for å finne ut hvor det selges billigst kommer jeg til skjerm, ikke skjermkort..

mvh.

panzer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-02-04 00:33, PanzerFaust skrev:

Helt til jeg ser hva dere anbefaler. mx200! mx200 er verken kjent for god 2d eller 2d ytelse. Huff sier jeg.

Husk at vi her anbefaler en maskin til de med SVÆRT lite penger! For mange er noen hundrelapper fra eller til vesentlig. MX200 gir ytelse i TNT2(128-bit)-klassen, som er helt ok for den målgruppen maskinen er ment for. Det duger helt fint til tekstbehandling, surfing og enkel spilling.

Neste steg på "stigen" er vel Kyro II baserte kort, som koster fra ca 800 kr og oppover. Et MX200 basert kort koster ned mot 500 kr.

Selvsagt er det en vurderingssak, om vi skal spandere 2-300 lapper ekstra på skjermkortet i vår "studenten"-anbefaling.

Quote:

Det finnes bedre kort til la oss si 50 kr mer.

Som f.eks.?

Quote:

Dessuten, når jeg trykker på "søk" for å finne ut hvor det selges billigst kommer jeg til skjerm, ikke skjermkort..

Takker, skal fikses! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-04 00:36, PanzerFaust skrev:

Så må jeg få legge til at dere anbefaler coolermaster hsf. Disse bråker generalt alt for mye til at det er mulig å konsentrere seg når man arbeider på maskina.

Å si at "Coolermaster kjølere bråker", blir vel å generalisere litt vel mye. :smile:

De fleste CPU-kjølerene fra Coolermaster ligger på et sted mellom 30 og 38 dB. 38 dB vil nok endel se på som for mye støy, men det kommer litt an på. De er derimot billige og kjøler greit, men heller ikke mer enn det.

Vi vil nok vurdere å oppdatere den anbefalt CPU-kjøler på vår "studenten"-anbefaling, nå som det har kommet gode og billige kjølere som f.eks. Titan TTC-D5T.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...