Gå til innhold

enda en side å vurdere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OffT:

Nå mangler det bare at Designerus detter innom og forteller hvor stygg siden er.

Dere må lære dere hva det vil si å gi konstruktiv kritikk folkens. Hvis ikke vil ingen tørre å vise frem sidene sine.

OnT:

I utgangspunktet likte jeg knappene, men de kunne kanskje vært plassert litt lenger fra hverandre. Det blir kanskje litt mye "rute-mønster", men det kommer litt an på hvor mye informasjon og annen grafikk du vil ha på sidene dine.

Gråfarge-preget tror jeg faktisk kan fungere. Jeg ville imidlertid gjort noe med toppen. Slik den er nå, blir den for kort horisontal.

Tror det vil se bedre ut om du gjør hver firkant ensfarget og endre fargen for hver enkelt firkant fra sort mot hvit. Muligens kan du gjøre firkantene litt mindre, men strekke hele firkant-mønsteret utover . Tror også jeg ville forsøkt å avgrense toppen litt tydeligere fra resten av dokumentet, eller gjort nedre kant av rutemønsteret ujevn.

Ta vekk "velkommen til". Det føles veldig klisjé-aktig, gå rett på sak i stedet (ser mer profesjonelt ut)

Lenke til kommentar

Først og fremst takk til b-urn for serriøs og konstruktiv kritikk. (Ja, og dere som sa at fonten stinker)

Litt kjedelig den ja ... Sprit opp med noen farger =)

og for all del .. bytt ut fonten :evil:

Litt av poenget er det spartanske gråtone-preget...

Eeeh var det en side eller en splash?

Total mangel på innhold. Kommer nok litt mer designelementer etterhvert. Skulle bare teste ut hovedpunktene i designet først

I utgangspunktet likte jeg knappene, men de kunne kanskje vært plassert litt lenger fra hverandre. Det blir kanskje litt mye "rute-mønster", men det kommer litt an på hvor mye informasjon og annen grafikk du vil ha på sidene dine.

Point taken. Tror jeg dropper rutene på ul-bullet (nei det er ikke knapper :p )

Gråfarge-preget tror jeg faktisk kan fungere. Jeg ville imidlertid gjort noe med toppen. Slik den er nå, blir den for kort horisontal. Tror det vil se bedre ut om du gjør hver firkant ensfarget og endre fargen for hver enkelt firkant fra sort mot hvit. Muligens kan du gjøre firkantene litt mindre, men strekke hele firkant-mønsteret utover .

Enig. Will do

Tror også jeg ville forsøkt å avgrense toppen litt tydeligere fra resten av dokumentet, eller gjort nedre kant av rutemønsteret ujevn.

Hvordan sa du?

Ta vekk "velkommen til". Det føles veldig klisjé-aktig, gå rett på sak i stedet (ser mer profesjonelt ut)

Bare for å indikere at det kommer til å være tekst her

Forresten. Hvordan er magefølelsen rundt å bruke <iframe>? Første siden jeg lager uten frames, men liker det å kunne "importere" sider

Lenke til kommentar

Forresten. Hvordan er magefølelsen rundt å bruke <iframe>? Første siden jeg lager uten frames, men liker det å kunne "importere" sider

Min mening? Jeg hater frames. Synes det er stygt og de fleste ganger amatørmessig. Men hvis du bestemmer deg for å bruke det, bruk det med måte 8)

Lenke til kommentar

Vet at frames er møkk, men det gjør livet ganske enkelt når det gjelder oppdatering av menyen f.eks.

Lar menyen være en egen side som bruker javascript for å bytte side. Linker da til denne ene meny-siden gjennom en <iframe>. En side å oppdatere, og alle side er up to date :)

Lenke til kommentar

Brukt riktig, kan <iframe> være en lifesaver. Er ikke sikker, men tror denne tag'en ikke var støttet av alle browserne før.

Det er uansett ikke noe problem nå lenger (støttes av alle de "store").

Tror også jeg ville forsøkt å avgrense toppen litt tydeligere fra resten av dokumentet, eller gjort nedre kant av rutemønsteret ujevn.

Hvordan sa du?

Uhm.. det jeg egentlig tenkte på .. var å gjøre noe så man ikke får et så veldig "firkantet" inntrykk.

Tenkte først på å bare ta bort enkelte firkanter innimellom langs den nederste raden, men jeg tror man blir avhengig av veldig små firkanter for at det skal se bra ut.

Alternativt kan du gjøre noe slikt:

squares.jpg

Ikke verdens beste forsøk det der :lol: , men du skjønner sikkert hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Visste jo ikke at den var klassisk når jeg ba om kritikk da :)

Dessuten, så har jeg fått noen gode råd. Men bare fortsett å titte innom. Gjør endringer hele tiden, noe basert på innfall jeg har selv, og noe for å rette opp feilene ved mine innfall 8)

Takker og bukker for all konstruktiv kritikk

Lenke til kommentar

Har du problemer med menyer så få deg ett phpsystem eller noe lignende, sånt er genialt istedenfor å bruke frames, som bare ser teit ut.. Jeg sjekket ut begge dine sider, det som går igjen er den voldsomme hooveren på menyen. Syns det ser penere ut med litt mindre hoover, og kanskje ikke kursiv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...