Gå til innhold

Feil i Mem 86 normalt?

m-kane

Anbefalte innlegg

Tester ut mem 86, og den finner stort sett et par tusen feil pr. gjennomgang. (Test 6 og 7)

Kjørte like før det Doc Mem (www.simmtester.com) stabilt i flere timer med samme brikkene?

Er det "normalt" med feil på brikker? (Snakker om Twinx1024 3200LL)

Da jeg fremdeles sliter med spontane reboots og filer som lastes ned blir korrupte lurer jeg endel på hva i H jeg gjør galt? Har Murphy lagt sin elsk på meg? Irriterende da andre PCer jeg har laga har sått som bare F fra start før! Kan det evt være HD som er gåen?

Ser i manual at det ikke anbefales å bøye SATA kabler 90 grader. Har ikke gjordt det, men de er langt fra beine? Hvor stor bøy tåler de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig, jeg har samme ram som deg, har aldri hatt spontan reboot utenom når jeg stilte inn Game Accelerator på F1 med agrresive innstillinger på rammen :)

Har du også gjort det? Hadde iallefall vært bra med specs på maskinen din da........

Lenke til kommentar

MSI Neo2 FIS2R 865PE

P4 2,8 - 800

1024 PC3200 LL Corsair

120GB Seagate 7200.7 S-ATA

Geforce FX 5900 128MB

Instillingene er SPD - selv om disse av og til ikke vil boote, og HK stiller ned til 2,5 istedet for 2.

Videre tester viser at feil bare er på en av brikkene, den andre fungerer 100% alene.

Skal prøve å øke volt (fra 2.65 til 2,75) på den som ikke virker og se om den er bedre da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...