Gå til innhold

Hvor handler dere spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Det er 5 min å gå til Gamestop og Spaceworld, og da blir Gamestop valgt, både fordi Spaceworld har veldig dyre priser, og jeg kan bytte inn gamle spill mot nye, noe som passer meg perfekt.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper som regel spill på Elkjøp om det er på release, da Elkjøp ganske ofte har fine priser på mange spill de første dagene. Ellers er jeg en hyppig bruker av Platekompaniet sine kampanjer, og plukker stadig opp titler i butikken deres til flere hundre kroner lavere priser enn andre steder.

Fra nett bestiller jeg som regel fra nettbutikker over hele spekteret, alt avhengig av hva slags pris de opererer med. Den billigste får pengene mine. Jeg bestiller nemlig svært sjeldent spill jeg synes er "viktige" fra nett, slik at jeg slipper ventetid osv. Da er det ikke så farlig om de spillene jeg ikke "må" spille med en gang kommer en dag eller to senere i forhold til den litt dyrere nettbutikken.

Om jeg skal ha et spill på release eller om jeg har veldig lyst på spillet kjøper jeg altså som regel spillet i butikk, og om det er "mindre viktig" bestiller jeg fra nett. Gears of War, Halo, GTA, Call of Duty 4 osv har jeg alle kjøpt på release i butikk, mens spill som Fight Night, FIFA og GRID har vært på nett.

Lenke til kommentar

Play.com for eldre, billige spill. Absoluttspill.no, Komplett.no og MPX.no over nett innenlands. EB Games brukes flittigere og flittigere. Elkjøp skal ihvertfall aldri brukes mer.

Edit: Elkjøps nettbutikk rundt forhåndsbestillinger, that is.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Gamezone, elkjøp og/eller lefdal på nett for nye spill. Kommer an på hvor det er billigst selvfølgelig. Elkjøp og lefdal har gratis frakt ved kjøp av et spill mens Gamezone har lavest frakt av spillbutikkene. Play får pengene mine ved kjøp av litt eldre spill.

Lenke til kommentar

Veksler mellom Platekompaniet, PlayCom, GAME, og Spaceworld for retail-shopping, alt etter hvem som har best pris på det jeg ser etter - alle ligger strødd rundt i samme kvartal i sentrum likevel.

Steam bruker jeg for indiespill, eller titler som det er vanskelig å få tak i ellers.

Lenke til kommentar

Enkelt og greit der jeg får tak i dem.

Går først på Platekompaniet fordi de er veldig gode på pris, så går jeg på Gamestop for de er gode på utvalg og til slutt går jeg på nettbutikker for de er siste utvei.

For PC-spill er Steam alltid første alternativ, så fremt ikke prisen er avskrekkende mye høyere enn butikkutgaven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...