Gå til innhold

Tempratur i pcene til dere i finværet som er over Norge!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har sliti med høye temperaturer helt frem til nå.. hadde ofte nærmere 60c. Nå har jeg heldigvis fått hevet inn vannkjøling, og det hjalp betraktlig. Jeg skjønte virkelig hvor stort behovet var når jeg skulle montere den, for når jeg tok av TT Volcano 7+´n så brant jeg meg på den.

 

Romtemp her ligger aldri under 30c når det fint vær. (28c natt)

 

Sånn ser det ut akkurat nå:

 

http://forman.kicks-ass.org/webtemp/wtlight.png

 

Fra TT Volcano på 30-50db .. og til 19-20db var en befrielse.

 

40 grader på cpu"en og overklokka til 2440mhz er nesten for bra.

ser at man kommer ikke langt når man overklokker så mye med en tt volcano 7+.(har samme kjøler selv)

Lenke til kommentar

30c i skyggen her!

 

Etter en time med Comanche 4(1024x768 32, 4xFSAA og "high" på alt)

ligger min xp2500+ på max 62c

 

idle= 45-50c

 

 

Har to 80x80 kabinettvifter.

 

System er på ca 30-35c

 

Om natta blir Lian-Li kassa mi iskald(og den kulda ledes over hele kassa, alstå kjøligere) når jeg setter'n i vinduskarmen med vinduet på vidt gap.

 

 

Temp minskes med ca 10-6c[/b]

Lenke til kommentar

Jeg har:

rom-temp på 24'C

Kabinettet: 30'C

CPU: 40'C [EDIT] Nå: 50'C idle og 60'C load.

 

CPU'en er en Athlon XP TbredB 1700+ som fint klokkes til 2,2GHz på 1,65V, men for tiden er klokket NED til 1,7GHz og 1,4V. [EDIT] Den er nå klokket opp igjen til 2083MHz (2600+) på 1,7V. CPU-tempen steg til 50-60'C. Kabinettet er et Colorcase ELLE-G med 300W PSU og ingen ekstra kabinettvifter. Ellers er det bare standard komponenter.

Lenke til kommentar
jeg kjører jo pentium 4 nå å det høres ut som utifra forumet her at AMD CPU`ene er varmere enn Intel sine cpu`er. er dette sant eller er jeg på jordet nå? jeg bruker en CPU vifte bare, men det er vifte på Strømforsyninga å da.

 

Det er nok fordi de fleste som har AMD overklokker og da blir det som

kjent VARMT.

 

Hva er tempen din da?

Jeg hadde (før den !"#¤@£$ Clas Ohlson pumpa gikk) vel ca 45-50 load med vifteløs vannkjøling. Det er en vifte på

strømforsyninga da...

Med en uklokka Palminio.... (den er varm, jeg skal ikke nekte for det)

Lenke til kommentar

XP1800+@2000+ er nå på 56'c.

 

Har vanligvis både vindu og dør oppe, ene sida på kabinettet av, og kabinettet står midt på gulvet, altså ikke i pc pulten...

 

Med litt lufting får jeg den fra en 60'c til omtrent 52-54'c :)

 

Har vel sikkert litt å si at min Zalman 6000AlCu står litt skeivt... Ribba skal være rett, men vifta står vel egentlig nærmere cdrommen enn CPU'en...

Har ingen kabinettvifter.

Lenke til kommentar
jeg kjører jo pentium 4 nå å det høres ut som utifra forumet her at AMD CPU`ene er varmere enn Intel sine cpu`er. er dette sant eller er jeg på jordet nå? jeg bruker en CPU vifte bare, men det er vifte på Strømforsyninga å da.

 

joda, stemmer nok det i de fleste tilfellet, men så tåler de mer varme også. så det går opp i opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...