Joachim_F Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Her er en grundig titt på et av historiens beste strategispill. Les hele saken Lenke til kommentar
ostesaks Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 En av de Amigaspillene jeg har spilt mest. Fantastiske saker. Synes ikke oppfølgerene har holdt mål. Settlers 2 remaken som kom var ganske festlig, men var ikke i nærheten av fordums storhet. Husker jeg aldri fikk fullført siste brett pga at jeg hadde en piratkopiert versjon der crackerne tydeligvis ikke hadde fått med seg en ganske så finurlig kopisperre på sistebrettet. Lenke til kommentar
Prnkstr_InnleggNO Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Startet selv med Settlers 2 [mitt andre pc spill ever etter Monkey Island mener jeg å huske] og var helfrelst. Genialt spill. Personlig hadde jeg ingen problemer med skip eller katapulter, det gav bare en ekstra edge i taktikken. Så du motstanderen bygge en kapatupult hadde du bare å angripe og mobilisere så kjapt du kunne før han fikk den ferdig, noe som ikke alltid var like lett... Etter det har jeg spillt 1,3,4,5 og 6 og kost meg med alle sammen. Noen litt svakere enn mine nostalgiske minner fra 2ern, but still...med mindre du ikke kan forda strategispill så er denne serien en must:D Lenke til kommentar
Nemesis990 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 har dette spillet faktisk liggende på min gamle amiga 1200, men da jeg spillte dette første gang var på en amiga 500. Det som var litt artig den gangen var at maskina hadde en flipp knapp som ga mere RAM til amigaen slik at man fikk flere lyd effekter i spillet :rolleyes: savner gamle 80-tallet nå Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Mmmmm.... Settlers 1ern er en soleklar klassiker, men jammen likte jeg ikke 2-4 også, selvom det etterhvert ble både mer knotete å spille (3 CDer på S4, og man måtte være DJ uten like!), og 5ern og 6ern har så langt vært en gedigen skuffelse. Jeg sitter ikke med originalen noe sted, så GOG.com sin relansering av settlers 2, og open source remaken av Settlers 1/2, Widelands er gode ting Lenke til kommentar
Daimyo79 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Nostalgi dette her - har selv kost meg grenseløst med dette spillet Alltid spennende om mine små geologer fant noe verdt å utvinne i fjellet ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 true enough, The Settlers eller "Serf City: Life is Feudal" som det het i USA, var og er en av de bunnsolide klassikerne vi aldri går lei. Husker vi brukte å spille diskettdemoen om og om igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå