Gå til innhold

høyfrekvent lyd i harddisk

Anbefalte innlegg

Har en 80GB Seagate Barracuda V som står i en server jeg har.

Nå har den begynt å lage en konstant høyfrekvent lyd som skjærer gjennom marg og bein.

Får vondt i hodet etter å ha hatt den på i 5 - 10 minutter. Disken er montert i et strikkoppheng, men det demper jo selvfølgelig ikke høyfrekvente lyder/vibrasjoner.

Har prøvd å holde i disken, dunke litt på den osv, men ingenting ser ut til å hjelpe.

Noen som har noen gode forslag?

[space]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"]Nå fant jeg ikke kvitteringa, men disken fungerer jo fortsatt.

Tviler på om komplett (eller hvor jeg kjøpte den) er forståelsesfulle og enige med meg i at disken ikke kan brukes pga støy...

[space]

Hadde samme problemet med en Samsung-disk for et år siden. PSdata sa at jeg skulle få ny på reklamasjonen om de var enige på at lyden var så høy som jeg beskrev den.

Før jeg sendte den inn viste det seg at en kammerat gjerne ville kjøpe den billig, siden den bare skulle stå en en hus-server som backup av diverse filer fra de andre maskinene i huset. Han var fullt klar over lydnivået og fikk høre på disken før salget. Den fungerer greit fortsatt på tross av ennå høyere lydnivå. Ryker disken så har han likevel filene på de andre maskinene og kvitteringen til psdata (som går ut om noen måneder) Tenkte det var greiere å selge den billigere enn å betale frakt til PSdata og kanskje risikere at de ikke var enige i lydnivået. (Kan jo være mye støy på testlab'en deres fra før)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...