saladin waits for alice Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) fanken, det hjalp visst å restarte maskinen, doh! Endret 26. september 2009 av amir90 Lenke til kommentar
Crispin_InnleggNO Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Så bra, veldig moro spill, de har definitivt klart å holde på god følelsen fra første spill! Endret 26. september 2009 av Crispin Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Så bra, veldig moro spill, de har definitivt klart å holde på god følelsen fra første spill! helt enig Lenke til kommentar
Breathe Fresh Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Har vurdert å kjøpe spillet, dere er fornøyde? Hva som er bra med det? Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Har vurdert å kjøpe spillet, dere er fornøyde? Hva som er bra med det? bra og negativt for å hjelpe deg med valget Bra +++++ - En annen form for strategi spill, du har ingen kontroll over heltene som er i ditt rike, du kan kun påvirke dem med såkalte "influence flags", i dette spillet har de beholdt de 2 "gamle" samt. 2 nye for å ha litt mer variasjon. Av disse er det: Attack flag som du kan sette på et monster eller en monster "leir", explore flag, denne brukes hvis det er enkelte områder som du ønsker skal være "explored", defence flag, driver rottemenene å knuse din lokale smed bygning? Sett litt penger på den, da kommer det folk for å beskytte, og den siste som er litt spesiel: Fear flag, denne brukes til å få dine helter til å unngå og rømme i et visst valgt område. Dette er veldig bra i situasjoner hvor du har funnet områder som er veldig farling for dine helter eller ditt rike. - Grafikken holder samme sjarm som det forrige spillet. - Du vil bli testet, dvs, du vil ikke nok ikke klare alle missions/quests eller hva du vil kalle det, med samme strategi (noe som det var mye av i majesty 1), dette skaper jo stor utfordning. - Det er ganske morsomt å se hvilke valg enkelte helter velger, du vil nok le noen ganger, men desverre også blitt litt frustrert over at din "kriger" valgte å rømme når han hadde muligheten til å drepe et monster/leir. - Du har muligheten til å kjøpe evner til heltene ved å oppdradere byggningene (som også gir bygningen mer HP, noe som også er veldig bra). Dette skaper da muligheten for at helter kan bli bedre på andre måter enn ved kjøp av våpen, eller å være i høyrere nivå. (Det har faktisk vært situasjoner hvor det er bedre at de har en ekstra evne eller 2, enn at de har en fancy rustning eller våpen). "Dårlig" ---- - En kan si at SIM i spillet har blitt litt forenklet enn fra en'eren, spillet føles mer som et strategi spill enn et rpg SIM, det er jo ikke dårlig sånn sett. - På grunn av grafikkmotoren så er det ingen form "randomizing" av missions eller noen form for "skirmish mode", dette er jo litt dumt, ettersom dette var noe av det gøyeste i en'eren. Det betyr alle maps er scripted. - Enkelte ny-design på visse helter ser enda bedre ut, men andre ser litt idiotiske ut. - Vansklighetsgrad, vel, med eller uten erfaring fra det forrige spillet, vil du nok bli frustrert, du vil nok måtte spille en mission 3-4 ganger før du finner ut hvilken strategi er best å begynne med. - For tross til få quests og single missions (som er det nærmeste til skirmish mode), så tar det like lang tid å runde dette spillet som orginalen. De 2 sist nevnte er som sagt ikke et problem hvis du liker utfordringer, men det kan "skremme" enkelte til å gi opp helt fullstendig, eller benytte muligheten til å sjekke på nettet for å vite som er best i den og den mission. Jeg som har spilt majesty 1 siden 2000 (da den kom ut) er svært fornøyd alt i alt, dette spillet hadde potensiellet å bli årets spill, men alikevel gjør det ganske bra. Hvis jeg kunne gi karakter ville jeg ha gitt 8/10, men det er bare fordi jeg liker utfordringer Jeg håper du har tålmodighet til å lese alt dette xD Lenke til kommentar
Breathe Fresh Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Jeg hadde tålmodigheten, gitt! Takk for grundig svar. Virker som et nyskapende spill, jeg har ihvertfall ikke spilt den type spill før. Har heller ikke prøvd eneren. Virket ganske kult. Endret 27. september 2009 av Nostalgic Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Jeg hadde tålmodigheten, gitt! Takk for grundig svar. Virker som et nyskapende spill, jeg har ihvertfall ikke spilt den type spill før. Har heller ikke prøvd eneren. Virket ganske kult. kult å høre! Hvis du noen gang trenger hjelp med spillet så bare legg meg til: [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå