OleKHH Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hei Hei. Holder paa og lage et 2d spill sammen med noen venner av meg. Spillet vi lager er ganske enkel 2d beat-em-up spill. Alle som har laget spill med 2d grafikk er sikkert klar over hvor utrolig kjedelig det kan vaare og sette opp all grafikken. Hvem del av hvilket spritesheet som hoorer til hvilket object. For og gjore denne delen av processes litt lettere saa laget jeg mitt eget lille program som lar deg sette alle delene av spritesheeten du vil skal brukes og ogsaa et pivot point for dem, saa at man slipper animasjoner som hopper rundt. Man kan ogsaa spille av animasjoner frame by frame eller som en animasjon (kan endre hvor mange fps animasjonen skal vaare) sann at man slipper og starte spillet for hver gang man vil se om en animasjon er riktig. Naar man er ferdig lager programmet en xml fil som man kan laste inn i spillet. Hvis man vil saa kan man ogsaa be programmet lage en header file hvor alle de forskjellige animasjonene blir lagret som en enum. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Ser bra ut! Hvor kan vi lese mer om spillet deres? Lenke til kommentar
OleKHH Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Har desverre ikke noe side om spillet. Tror det hadde vært en ganske kjedelig side og følge med på ettersom vi alle har fulltids jobb så blir ikke så mange timene i uka vi får gjort noe på det her. Holder på og prøve og gjøre om Photoshop til en level editor for spillet nå(å som jeg hater javascript...), så håper på og ha noen bilder og vise fra selve spillet om noen uker:) Lenke til kommentar
OlavHelland Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 kult. Hva slags programerisngspråk/rammeværk bruker dere for selve spillet? Lenke til kommentar
OleKHH Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 C# og XNA. Var veldig fan av c++ før, men etter og ha jobbet noen måneder med en hovedsaklig c++ kodebase så begynner jeg og mislike språket litt. Det er så mange ting som er slitsomt i c++ som bare funker av seg selv i c#. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå