Gå til innhold

New Super Mario Bros Wii

Memoen4Ever

Anbefalte innlegg

MULTIPLAYERKAOS I NYTT MARIO-SPILL

Lanseringsdatoen til New Super Mario Bros. offentliggjøres

24. september 2009: Klassikeren kommer på Wii! New Super Mario Bros. Wii lanseres 20. november. For første gang kan du oppleve et actionspekket Mario-plattformspill med 4 spillere på samtidig.

Som et klassisk 2D eventyr følger spillet stilen til New Super Mario Bros. til Nintendo DS. Prinsesse Peach er igjen blitt kidnappet av Bowser og det er opp til Mario å redde henne. Men denne gangen er han ikke alene! Opp til fire spillere kan delta samtidig og spille som Mario, Luigi eller en Toad. Du kan selvfølgelig også spille alene, men venner og familie vil kjapt ta del i moroa.

New Super Mario Bros. Wii er en miks av samarbeid og konkurranse. Spill sammen for å redde Prinsesse Peach eller bruk kreftene på å ta rotta på dine medspillere. Samarbeid ved å redde dine venner fra farene som lurer, eller bli kvitt konkurrentene ved å kaste dem inn i dem.

Spillet følger stilen til New Super Mario Bros. til Nintendo DS, men er spesiallaget for Wii slik at den bevegelsesstyrte kontrollen kommer til sin rett. For eksempel kan spilleren bruke remoten som lommelykt i mørket for å finne frem i dunkle grotter eller til å balansere vinglete plattformer.

Denne gangen introduseres også en ny propelldrakt som lar figuren din fly ved at du rister på Wii Remote. Drakten er ypperlig å bruke på hemmelige brett eller hvis du vil løfte opp en medspiller for å fly sammen, ta mynter eller komme til nye områder. I tillegg til propelldrakten kan du også bruke en pingvindrakt. Kast snøballer på dine fiender og motspillere, eller skli på magen nedover isdekkede områder i superhastighet. Yoshi er også med, så ri på han når du får mulighet og svelg fiender eller dine medspillere for å komme først.

New Super Mario Bros. Wii er det første Nintendo-spillet som tar i bruk et dynamisk hjelpsystem. Det er et modus som lar deg se hvordan et nivå kan fullføres hvis du har satt deg fast. Det beste av alt er at du kan hoppe inn og spille på brettet hvor du vil og når du vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Denne setningen fra anmeldesen til vg gjorde meg litt lettet

Du er med andre ord ikke avhengig av tre andre for å kose deg med dette, Mario er ypperlig selskap alene også

Det var det som gjorde meg litt skeptisk til dette spillet, jeg trodde at de hadde laget det slik at en burde være flere og at det å spille alene ikke ville være så morsomt. Men da gleder jeg meg, liker best å spille alene, selv om det selvfølgelig er artig med flere også.

Lenke til kommentar

Netopp kome gjennom spelet første gangen.

Synes det var litt for enkelt i Singelplayer.

Multiplayer er fantastisk kjekt, men det blir fort kaos.

Har ikkje samla alle "Coinsa" og unlocka alle videoane enda, så har nok eit par timar speling foran meg enda. :)

Lenke til kommentar

Dette skal kjøpes og nytes i romjula :)

Var veldig skeptisk for en stund siden og mente 2D-spill som dette passet bedre på DS. Og det gjør jeg forsåvidt ennå, men jeg kan ikke la være av å bli sjarmert av sjarmen til Mario. Rene, sterke farger, gameplay i fokus og utfordringer fra en svunnen tid - jeg gleder meg!

Lenke til kommentar

Woho! Da var spillet "rundet". Klarte det uten å få opp Super Guide boksen :D

Noen som har fått alle 5 stjernene (ved save fila) ennå?

For dere som ikke vet hva som skal til (NB! SPOILER)

Star 1 - Beat the game (you can use Warp Cannons)

Star 2 - Collect all 24 Star Coins in World 9

Star 3 - Beat every "normal" level in the game,i.e., you don't need to find Secret Goals.

Star 4 - Collect all 207 Star Coins in the first 8 Worlds

Star 5 - Beat every level, find every secret goal and use all of the Warp Cannons.

Lenke til kommentar

Woho! Da var spillet "rundet". Klarte det uten å få opp Super Guide boksen :D

Noen som har fått alle 5 stjernene (ved save fila) ennå?

For dere som ikke vet hva som skal til (NB! SPOILER)

Star 1 - Beat the game (you can use Warp Cannons)

Star 2 - Collect all 24 Star Coins in World 9

Star 3 - Beat every "normal" level in the game,i.e., you don't need to find Secret Goals.

Star 4 - Collect all 207 Star Coins in the first 8 Worlds

Star 5 - Beat every level, find every secret goal and use all of the Warp Cannons.

Fekk alle 5 stjernene i går. Sleit litt med 9-4 men ellers var det egentlig ganske greit å få alle stjernene. Eg burde latt være å sjekke Hint Movies for korleis eg skulle finne ting. Då hadde eg kunne spelt fortsatt.

Alt i alt må eg sei at New Super Marios Bros. Wii er eit fantastisk spel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...