t-peak Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Maskinen min fryser / låser seg hele tiden, har prøvd å oppdatere allt som finnes av drivere osv. ( bios, skjermkort, directX ) men ingenting hjelper, har noen peiling på hva som er galt?? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Du er sikker på at det ikke er varme som er problemet? Fryser den uansett hva du driver med ? des,OUT! Lenke til kommentar
Mandible Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Klassisk problem med 9700 og P4G8X! Fortsett med seneste drivere av alt, slå over AGP4x i bios. Gå på advanced sattings i display kontrollpanelet og slå av fastwrite under SmartGart. Burde hjelpe en del... Er dessuten omtalt i diverse andre tråder, bare å søke! Lenke til kommentar
t-peak Skrevet 19. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2003 Ja håper nå ikke at det er varme, maskinen er bygget av Multicom og har 2 kabinettvifter og den bråker som ett middels jetfly Har hørt vage rykter om at det har vært problemer mellom enkelte ATI skjermkort og DirectX 9,0 men at dette skulle være løst i siste versjoner?? Lenke til kommentar
t-peak Skrevet 19. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2003 Jeg skal prøve å deaktivere dette i bios, takk for hjelpen! Lenke til kommentar
alex_x Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Hadde det samme problemet på en av maskinene, den frøs hele tiden. Det endte med at jeg sendte inn skjermkortet til reparasjon. Komplett fant feil på kortet, så nå venter jeg spent på et Radeon 9800 Pro kort. Lenke til kommentar
t-peak Skrevet 19. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2003 gjelder dette problemet bare 9700 kort?? vil det hjelpe om jeg bytter dette til 9800?? Lenke til kommentar
alex_x Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 gjelder dette problemet bare 9700 kort?? vil det hjelpe om jeg bytter dette til 9800?? Det vet jeg ikke, men jeg tror ikke at du er alene om å ha problemer med Radeon 9700 Pro + Asus P4G8X kombinasjonen. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Hvis du legger et ullteppe rundt den så fryser den kanskje ikke lenger... Jeg ville prøvd å avinnstalere DX9 (du må finne et program som fikser jobben grundig) og innstalere DX8. Hvis problemet har forsvunnet så vet du iallfall problemet. Hvis ikke må du fortsette å feilsøke. Et annet alternativ er å sette inn et annet skjermkort (husk å avinnstalere skjermkortdrivere før du setter inn det nye kortet). Da finner du også ut om skjermkort lager problemet, men da vet du ikke om problemet er drivere eller rent fysisk, så jeg vil annbefale å fjerne DX9 og prøve med DX8. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå