Gå til innhold

AXE - Use At Own Risk

Anbefalte innlegg

Heisann!

Dette er det første filmprosjektet av fire elever ved MK Thor Heyerdahl VGS(VG1). Merk at opptakene er tatt i 16:9 format, men vises i 4:3 pga av krøll med settings under produksjon. Vi vet dette ikke skal være noe problem, men vi er sikre på at innstillingene er korrekte. Håper det ikke ødelegger for mye av inntrykket, vil gjerne ha tilbakemeldinger!

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295">

Vimeo

Klippet finnes også på Vimeo! (kvaliteten er annerledes, bedre eller dårligere er mer smak og behag)

Endret av Nacky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget bra, men to ting jeg personlig ville forandret:

For å øke hastigheten og stressnivået ville jeg klippet vekk heissekvensen og heller bare vist inngang og utgang - da opprettholder filmen tempoet den ellers har, samt at musikken også henger med.

Sangen bør få en bedre slutt - en brå fading passer ikke helt. For det første høres det ut som sangen bare faller av for det andre bør den ha en like brå avslutning som det filmen har.

Lenke til kommentar

Ja, heissekvensen skulle i utgangspunktet være en rolig scene hvor musikken stoppet(rolig heismusikk) og personen sto der litt brydd. Men etter mye fram og tilbake fant vi ut at vi ville ha drama/action hele veien. Heissekvensen er kanskje en smakssak;)

Takk for konstruktiv kritikk!

Lenke til kommentar

Tror heisekvensen med rolig musikk ville gitt filmen mer dybde og et humoristisk avbrekk. Det er selvsagt en smaksak, personlig ville jeg likt det, men det kan være andre der ute som hadde ropt ut "KLISJÈ!!!" og kalt det dårlig fordi det er litt oppbrukt.

Et annet godt tips for fremtidige filmer er å sette ned det som heter "saturation" det vil si hvor kraftige fargene. På denne filmen ble fargene veldig kraftige, den rødfargen vi ser i starten blir nesten utbrent fordi den er så kraftig. Finn frem til hvordan man stiller ned på fargegjengivingen i redigeringsprogrammet og dere får et mye mer profisjonelt utrykk på filmen.

Det er bra dere bruker håndholdt kamera for å øke intensiteten, men det kan bli litt for mye av det gode når man ser på og tenker. "Ok dette får jeg ikke med meg, det er for mye bevegelser, dette er ikke bra". Kjenn fordeler og begrensninger med teknikkene dere bruker.

De tingene jeg har sagt nå er småpirk. Det viktigste her er historien og da slutten, som er kanonbra. Enig med at sangen burdet avsluttet på en bedre måte, men det er som sagt småpirk.

Karaktermessig ville jeg gitt filmen 5-6 pga historie og fortellerteknikk. Litt trekk på det tekniske, hadde også komt mye ann på refleksjon og hva hovedoppgaven var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...