Gå til innhold

Sniktitt: Heavy Rain (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er helt utrolig at et adventurespill der man har byttet ut puzzles med å trykke på knapper i en bestemt rekkefølge er SÅ hypet bare fordi det har bra grafikk og er eksklusivt til PS3.

 

Alt står og henger på historien i dette spillet kan det virke som.

 

Skulle ønske alle adventurespill fikk så mye oppmerksomhet. :(

Lenke til kommentar
Alt står og henger på historien i dette spillet kan det virke som.

Men så er historien og hvordan den formidles det aller viktigste elementet i spill synes jeg da.

 

Skulle ønske alle adventurespill fikk så mye oppmerksomhet. :(

Det har du rett i. Det er en altfor undervurdert sjanger. Synd egentlig, for det er mange perler i nettopp den sjangeren.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Hmm. Dette lover ikke bra, synes dette virket direkte kjedelig. Utifra tidligere inntrykk jeg har av dette spillet virker det nå nesten som et helt annet spill. Veldig spent på det ferdige produktet, det kan så klart bli kjempebra. Jeg venter imidlertid litt med å forhåndsbestille. Fin sniktitt, særdeles godt skrevet :)

Lenke til kommentar
Alt står og henger på historien i dette spillet kan det virke som.

Men så er historien og hvordan den formidles det aller viktigste elementet i spill synes jeg da.

 

Det er jeg helt enig i. Mente det ikke som noe negativt, men snarere det eneste håpet man kan ha til at dette spillet faktisk blir noe å samle på. :p

Lenke til kommentar

Dette kan bli morro! Elsket Fahrenheit. Er så utrolig lei av all FPS, RTS, driving osv... gleder meg til å få satt meg ordentlig inn i en historie og leve den fullt ut.

 

Jeg leste kunn konklusjonen siden jeg vil vite minst mulig om historien i spillet, er så kjipt når dere journalister forklarer dypt om hvordan historien utfolder seg i spillet, blir litt mange spoilers noen ganger =p

Lenke til kommentar

Ja, blir spennende å se. Fahrenheit virket utrolig lovende den første tredjedelen av spillet, men klarte ikke å følge opp etter følelsen av å spille noe nytt og anderledes hadde gitt seg. Noen av QT eventsene var helt grusome, men jeg er i utgangspunktet ikke spesielt glad i denne spillmekanikken. Jeg kan se at de kan skape flyt i filmatiske scener, men når de blir så vanskelige at man må gjøre samme greia om og om igjen så forsvinner jo hele konseptet med flyt.

Endret av PushThePramAlot
Lenke til kommentar

Jeg har tro på dette spillet, men håper de unngår feilene fra Fahrenheit. Jeg har ikke så mye imot QTE i konsollspill (det har ingenting i PC spill å gjøre), men av og til kan det ødelegge litt for flyten som PushThePramAlot nevnte. Ofte har man lyst til å følge med på hva som skjer på skjermen (var noen kule actionsekvenser i Fahrenheit blant annet), men man blir for opptatt med å trykke riktig tast til riktig tid.

Håper det blir stort fokus på historie. Jeg tror Heavy Rain blir mer en interaktiv film enn et spill og da er det avhengig av en god historie.

 

PS: Angående strippescenen så er jeg som kvinne ikke plaget av sånt. Ikke alt trengs å gjøres om til en postmoderne feministisk debatt. Hehe.

Jeg må bare godta at jeg ikke er målgruppen for de fleste spill, og at det dermed blir lite for meg å se på (merk hvordan de fleste fantasy spill dekker opp menn i rustning, mens kvinner tydeligvis kan krige i bikini og skjørt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...