Gulrotsaft Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Hei godtfolk. Har litt problemer med gta 4 og det nye need 4 speed shift. det har en tendens til å gå saktere, ikke hakke men det virker rett og slett som om alt går en smule saktere. (spiller en del andre titler flytende på "high" instillinger) var inne på et engelsk forum hvor det ble nevnt noe om at dette var et problem med ATI skjermkort men fungerte helt fint på nvidia kort. Det ble også nevnt noe om at det skulle komme en update en eller annen plass på dette, men husker ikke i hvilket forum jeg leste dette og det er jo ikke helt bra. Er det noen andre som opplever / har opplevd lignende og funnet en løsning på dette? Lenke til kommentar
fytech_InnleggNO Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Så du har installert de nyeste driverne? Hva slags grafikk-kort er det du har? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Så du har installert de nyeste driverne? Hva slags grafikk-kort er det du har? ati radeon hd 4870 Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 og de absolutt nyeste driverne Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 ATI har ALLTID hatt problemer med drivere og enkelte spill, Nvidia har også hatt problemer men i mye mindre grad. Har selv hatt endel ATI kort og de var bra kort , men etter at driver problemene kom så har jeg gått til Nvidia og sett meg aldri mer tilbake. Hvorfor gamble på at kanskje ikke favorittspillet ditt fungerer bare fordi du var grisk og sparte noen hundrelapper når du alikevel betalte noen tusen ? Velg Nvidia. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 ATI har ALLTID hatt problemer med drivere og enkelte spill, Nvidia har også hatt problemer men i mye mindre grad. Har selv hatt endel ATI kort og de var bra kort , men etter at driver problemene kom så har jeg gått til Nvidia og sett meg aldri mer tilbake. Hvorfor gamble på at kanskje ikke favorittspillet ditt fungerer bare fordi du var grisk og sparte noen hundrelapper når du alikevel betalte noen tusen ? Velg Nvidia. hadde vel ikke hørt noen klager/kritikker når jeg kjøpte det for ca 1 år siden. men fukitol får lønn til helgen så jeg tenker jeg invisterer i et nvidia kort. noen som har noe å anbefale? (husk: har bare 500w strømforsyning) Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) ATI har ALLTID hatt problemer med drivere og enkelte spill, Nvidia har også hatt problemer men i mye mindre grad. Har selv hatt endel ATI kort og de var bra kort , men etter at driver problemene kom så har jeg gått til Nvidia og sett meg aldri mer tilbake. Hvorfor gamble på at kanskje ikke favorittspillet ditt fungerer bare fordi du var grisk og sparte noen hundrelapper når du alikevel betalte noen tusen ? Velg Nvidia. hadde vel ikke hørt noen klager/kritikker når jeg kjøpte det for ca 1 år siden. men fukitol får lønn til helgen så jeg tenker jeg invisterer i et nvidia kort. noen som har noe å anbefale? (husk: har bare 500w strømforsyning) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=48461...led#ProductTabs Knallkort, MYE for pengene, bra produsent og hvis du leser avansert innholdsfortegnelse så anbefales det en psu på 500 watt. XFX har også klokket det litt høyere enn de andre produsentene,noe som kjennetegner dette firmaets produkter. Endret 22. september 2009 av Bulletus Lenke til kommentar
MrDolce Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=48461...led#ProductTabs[/url]Knallkort, MYE for pengene, bra produsent og hvis du leser avansert innholdsfortegnelse så anbefales det en psu på 500 watt. XFX har også klokket det litt høyere enn de andre produsentene,noe som kjennetegner dette firmaets produkter. Til den prisen der, anbefaler jeg heller storebror GTX 275 http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q...bc:36132%3br:pg Som er mye nyere og langt bedre enn 260, bare noen tikroner ovenfor.. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=48461...led#ProductTabs[/url]Knallkort, MYE for pengene, bra produsent og hvis du leser avansert innholdsfortegnelse så anbefales det en psu på 500 watt. XFX har også klokket det litt høyere enn de andre produsentene,noe som kjennetegner dette firmaets produkter. Til den prisen der, anbefaler jeg heller storebror GTX 275 http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q...bc:36132%3br:pg Som er mye nyere og langt bedre enn 260, bare noen tikroner ovenfor.. Joa , MEN kravet til strømforsyning er også litt høyere ved 275 enn 260 , jeg hadde det i tankene. De anbefaler 550W for 275gtx og 500w for 260gtx for XFX sine modeller. Lenke til kommentar
fytech_InnleggNO Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 ATI som gir mest for penga. Grunnen til at jeg gikk over til ATI er pågrunn av de overprisede kortene til Nvidia. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 ATI som gir mest for penga. Grunnen til at jeg gikk over til ATI er pågrunn av de overprisede kortene til Nvidia. Dette er en sannhet med visse modifikasjoner, de billigste 260 gtx korta holder lett tritt med tilsvarende ATI kort når det gjelder pris/ytelse. ATI er bra kort , men det store problemet er når favorittspillet ditt ramler ned i postkassa og du spiller det i sirrup og må vente månedvis på at dette skal blir fikset med nye drivere. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 ATI som gir mest for penga. Grunnen til at jeg gikk over til ATI er pågrunn av de overprisede kortene til Nvidia. Enig med deg, ATI gir definitivt mer for pengene nå. 4870 er også ett veldig bra kort, å bruke penger på et nytt kort er bortkastet, skal du se ytelsesøkninger må du oppe i et 280 kort eller bedre. Problemet ditt kan godt ligge en annen plass enn Ati kortet, er resten av komponentene dine over spec for spillene du prøver? Lenke til kommentar
Bata Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 ATI som gir mest for penga. Grunnen til at jeg gikk over til ATI er pågrunn av de overprisede kortene til Nvidia. Dette er en sannhet med visse modifikasjoner, de billigste 260 gtx korta holder lett tritt med tilsvarende ATI kort når det gjelder pris/ytelse. ATI er bra kort , men det store problemet er når favorittspillet ditt ramler ned i postkassa og du spiller det i sirrup og må vente månedvis på at dette skal blir fikset med nye drivere. Hahahhahahahahahahahahhahahahahahahahhahaha. Baserer vi oss på fakta her nå eller Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Jeg har AMD 9550 quad core. snakket med noen folk med litt mer peiling som sa at det fort kunne være at det ikke var den beste løsningen på spill fronten. har forøvrig 3,2 gb ram Lenke til kommentar
fytech_InnleggNO Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Prøvd å patche spillet? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Prøvd å patche spillet? jess, var en sånn der patch som kom her for en dag siden eller noe (nfs shift) men det har sluttet å funke helt (også prøvd å installere det på nytt uten patch) kommer inn i spillet, men når jeg skal begynne å kjøre henger det seg, med svart skjerm og spørsmål om å sende feilraport :/ Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 ATI som gir mest for penga. Grunnen til at jeg gikk over til ATI er pågrunn av de overprisede kortene til Nvidia. Dette er en sannhet med visse modifikasjoner, de billigste 260 gtx korta holder lett tritt med tilsvarende ATI kort når det gjelder pris/ytelse. ATI er bra kort , men det store problemet er når favorittspillet ditt ramler ned i postkassa og du spiller det i sirrup og må vente månedvis på at dette skal blir fikset med nye drivere. Hahahhahahahahahahahahhahahahahahahahhahaha. Baserer vi oss på fakta her nå eller Ja, vi gjør faktisk det, se her for eksempel. Greit at man liker en produsent, men det får nå være måte på! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg ser iallefall ingenting der som skulle tilsi at ATI kortene henger nevneverdig mye etter på pris/ytelse. Lenke til kommentar
MrDolce Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 ATI vs. Nvidia er som å se Toyota fans diskutere med BMW fans. Joa, man kan trimme både Toyotaer og BMW`er, men når man kjøper en BMW, så kjøper man en følelse i tillegg, den får man ikke i en Corolla, dette kalles markedsføring. Jeg liker best Nvidia, jeg kjøper alltid det dyre, feinsmecker, javisst, men nå kjører jeg ett HD 4890, bare en hundrelapp billigere enn GTX 275, og den puslete størrelsen på ATI kortet gav meg en dårlig smak i munnen når jeg installerte det. Ingen driver problemer så langt, men følelsen jeg fikk etter å ha blåst bort 1700 spenn på ett lite fillekort var ikke bra, den var langt bedre når jeg kjøpte GTX 275 og fikk en strømlinjeformet imponerende svær sak å installere Slike ting er også verdt noe, selv om vi prøver å fornekte det så er det ikke uten grunn at Audi, BMW og Mercedes har den posisjonen de har i bilmarkedet. Greit å ha i baktankene det også når man skal velge mellom to produsenter som tilsynelatende ikke har nevneverdige forskjeller mellom kortsortimentene sine. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) BMW VS Audi fans kanskje eller Merc. men ikke toyota. Har nVidia nevneverdig bedre rykte enn ATI? jeg vil ikke si det. Hilsen BMW fan Har opp gjennom tidene byttet skjermkort etter hva som var best på gjeldende tidspunkt. Og gjett det har blitt nVidia - ATI - nVidia - ATI - nVidia - ATI om en annen ganske så klokkeklart. Endret 24. september 2009 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå